Jučer-danas-sutra
IMA LI TOGA, ILI JE OVO IZ PROŠLIH VREMENA …
Rješavanje slučaja izgubljenih olovaka
objavljeno: 22. listopada 2018.

Radim u školi koju pohađaju učenici slabijega imovinskog stanja i na nastavu dolaze s vrlo malo školskog pribora. Katkad se pojave bez ičega, pa čak i bez obične olovke. A opskrbljivanje 27 učenika olovkama tijekom cijele godine nije osobito povoljno, pogotovo ako vaši učenici stalno lome, gube ili kradu olovke.

UPRAVLJANJE OLOVKAMA U UČIONICI: PROBLEM

Upravljanje olovkama u učionici stavlja nas učitelje u gubitničku poziciju. S jedne strane, trošimo cijeli naš proračun na nešto tako dosadno kao što je olovka. S druge strane, ne želimo da naši učenici imaju izgovor za neobavljanje zadataka, izgovarajući se na nešto tako blesavo kao što je nedostatak olovke.

Da, učitelji trebaju postaviti pravila kako bi spriječili ovaj problem koji izaziva glavobolju, ali uvijek postoji onaj briljantni učenik koji će nadmudriti svaki vaš pokušaj. U nekim će vas slučajevima ostaviti bez teksta. Imam nekoliko favorita.

  • Učenik „Ne želim izvršiti zadatak”

Brent je bio genij kad je u pitanju izbjegavanje zadatka. A njegova omiljena metoda? Lomljenje olovaka. Ili žvakanje gumica za brisanje. Ili vađenje uloška iz tehničke olovke koju bih mu posudila.

  • Učenik „Tužit ću te mami”

Brittany ima nevjerojatan dar. Gubila je olovke desetak sekundi nakon što bih joj ih dala. Nakon što sam joj podijelila nebrojeno mnogo olovaka, bilo mi je dosta i rekla sam joj da joj neću više davati olovke te da će morati donijeti vlastitu. Znate li što je uslijedilo? Majčine prijetnje i pitanje zašto „dragoj maloj Brittany” ne dopuštam da radi svoj posao.

  • Učenik „Želim pomoći”

Josh je volio glumiti junaka. Kad bi netko izgubio olovku, on bi spasio stvar pronalaskom nove olovke na podu ili ustupajući svoje olovke drugim učenicima. Ispostavilo se da krade olovke sa stolova drugih učenika kako bi kasnije privukao pozornost.

  • Učenik „Ja bih radije bojicu”

Priscilla je voljela pisati markerom i bojicama. Ili bilo čime u boji. To bih s vremena na vrijeme dopustila cijelome razredu, ali većinu je vremena olovka glavni pisaći pribor, tako da bi Priscilla prigodno izgubila svoj pribor kako bi ipak morala pisati bojicom.

  • Učenik „Volim raditi nered”

Aaron je kolekcionarka. Naročito je voljela skupljati gumice s olovaka. Odlomila bi ih, a onda škarama izrezala na sitne komadiće i prosula po podu. Čistačice su me baš voljele te godine.

  • Učenik „Ne znam ni kako bih ga nazvala”

Eric bi krao olovke s tuđih stolova, žvakao ih dok ne bi bile potpuno prekrivene otiscima zuba, a onda bi ih takve vratio vlasnicima.

Ove se priče čak i ne dotiču problema šiljenja olovki – kad ih šiljiti, kako ih šiljiti dovoljno brzo da ne izgubite previše vremena itd.

USPOSTAVLJANJE RUTINE ZA OLOVKE: RJEŠENJE

Dakle, koje je rješenje problema upravljanja olovkama u učionici? Ne postoji jedinstveno rješenje, ali evo što je uglavnom funkcioniralo u mojoj učionici.

1) Konačno sam prelomila i kupila kvalitetnije šiljilo za olovke. Šiljilo koje je osigurala škola je dobro, ali je oduzimalo previše vremena. Novo je šiljilo trajalo, a imalo je i jamstvo.

2) Samo je nekoliko učenika imalo dopuštenje šiljiti olovke. Jedan je učenik upotrebljavao sporo školsko šiljilo, a drugi novo šiljilo kako bi cijelom razredu našiljili olovke. Nakon tjedan dana samo bi zamijenili šiljila. Bilo im je dopušteno šiljiti olovke samo ujutro prije nego što se oglasi školsko zvono ili za vrijeme spremanja, da bismo nakon toga otišli kući.

3) Sve olovke u mojoj učionici dijele svi učenici. Ako učenik ima posebnu olovku kojom se želi koristiti zamolila bih ga da ju odnese kući i njome piše domaću zadaću. Koristili smo se samo dosadnim žutim olovkama kako bismo izbjegli prepirke o tome tko će dobiti koju olovku.

4) Nije dopušteno držati olovke na stolu. Olovke se odlažu u kutiju za olovke za koju je odgovoran voditelj tima i on odlaže olovke na svoje mjesto kad se to od njega zatraži. To olakšava posao prikupljanja i vraćanja olovaka onima koji su odgovorni za šiljenje.

Mrzim gubiti vrijeme, a to činim u najmanjoj mogućoj mjeri uz pomoć ovih metoda. Trudim se na skupinu od četiri učenika imati desetak olovaka, što je sasvim dovoljno. Kad bi im ponestalo našiljenih olovaka, uvijek su ju mogli zamijeniti drugom. Što god činili, pobrinite se da imate plan prije nego što zazvoni školsko zvono!

………………

NAPOMENA

  • Teaching Made Practical – popularni blog američke učiteljice Kaline BAKER, koji sadrži mnoštvo praktičnih savjeta za učitelje.
  • Izvor: teachingmadepractical.com
  • Photo by Shwetangi Gupta on Unsplash