Zanimljivosti
TRI JEDNOSTAVNA NAČINA ZA PROVJERU RAZUMIJEVANJA ZNANJA
Neka učenici radu pristupe bez oklijevanja i nesigurnosti
objavljeno: 25. listopada 2018.

A to je veliki problem.

Jer, ako učenicima zadate da samostalno rade, a oni zapravo ne znaju što i kako treba napraviti, tad će se događati sljedeće.

Oni će dizati ruke.

Vi ćete morati ponovno proći gradivo sa svakim učenikom.

Proces učenja će patiti.

Nastupit će dosada. 

To također vodi do naučene bespomoćnosti, slabog fokusa te lošijih sposobnosti.

Od učitelja u ovakvim situacijama najčešće čujem: „Ima li kakvih pitanja?”

A to jednostavno nije dovoljno.

Stoga, koji su najbolji načini da provjerite razumijevanje? Ima ih mnogo, ali spomenut ćemo tri najjednostavnija za koje vam ne treba nikakva tehnologija i koji zahtijevaju vrlo malo vremena te se mogu istodobno provoditi.

OVO ĆE VAM TAKOĐER POMOĆI DA POSTANETE UČINKOVITIJI UČITELJ.

1.   PLOČE

Male ploče, za svakog učenika po jedna, zlata su vrijedne. Možete ih upotrijebiti kako biste od učenika zatražili da dokažu svoje razumijevanje gotovo bilo čega.

Vi samo postavite pitanje ili zadajte zadatak, recite im neka napišu odgovor (ili upitnik ako ga ne znaju) i zatim ih prozovite da podignu svoju ploču.

To je također zabavno. Ja dopuštam učenicima da dodaju crteže, smješke, izreke, poruke za mene ili što god drugo žele.

Ploče vam daju sve informacije koje su vam potrebne da odlučite želite li da učenici počnu sa samostalnim radom odmah ili ćete nastaviti poučavati.

2. ✿ PALAC GORE/DOLJE

Ovo je vjerojatno najčešći način za provjeravanje razumijevanja koji uočavam u brojnim učionicama i, najvažnije od svega, on funkcionira. Vrlo je jednostavan i brz. Također je fleksibilan, može ga se koristiti na razne načine.

Način na koji funkcionira jest da postavite izravno pitanje…

„Je li ovo ispravan odgovor?”

„Je li ovo povezano s temom koju obrađujemo?”

„Jeste li potpuno spremni početi svoj rad?”

… zatim, ovisno o odgovoru, učenici pokazuju palac gore ili dolje.

Objasnite li svrhu ove strategije i pokažete li im kako je točno upotrebljavati, ne biste trebali imati nikakvih problema sa zbunjenošću u učionici.

3.   NEGATIVNA PITANJA

Treća se, i posljednja, strategija najbolje koristi kao zadnja provjera prije nego što nastavite s gradivom. To je učinkovit način za podržavanje prebacivanja odgovornosti s vas i vaših uputa na njih i njihov zadatak.

Naime, svoje učenike nećete pitati jesu li razumjeli već tko NIJE razumio.

               „Ima li netko tko ne zna što točno mora napraviti kad kažem da počnete raditi?”

Ovo stavlja teret na njih, čini ih odgovornima da progovore te im ne ostavlja mjesta za izgovor da se ne posvete zadatku. Rezultat je mnogo više pitanja upućenih vama – što je dobra stvar.

To pitanje volim popratiti rečenicom: „Želim znati sad, ne želim kasnije, kad saznam da ste zbunjeni ili ne znate što morate napraviti nakon što smo već počeli.”

Ovo podržava i potiče samostalnost te osnažuje učenike da se zauzmu sami za sebe i preuzmu kontrolu nad vlastitim učenjem.

✿  BRŽI RAST

Tri jednostavna načina da provjerite razumijevanje omogućuju vam da pustite svoje učenike da pristupe radu bez oklijevanja ili nesigurnosti.

Na taj način ne morate prekidati nastavu prilazeći jednom po jednom učeniku da biste mu pomogli. Ove tri strategije donose tišinu, usađuju samostalnost te osiguravaju vrlo udobno radno stanje u kojem se učenici mogu izgubiti u svom radu.

Rezultat je brži rast i akademsko poboljšanje.

Ovaj pomak u odgovornosti, međutim, naglašava važnost pružanja izvanrednih uputa kako bi vaša učionica mogla postati mjesto jasno definiranih uloga, u kojem vaši učenici znaju svoj posao, znaju ga vrlo dobro.

A znate i vi svoj.

……………………..

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.  
  • Izvor: smartclassroommanagement.com