Savjeti stručnjaka
KAKO DA VAS IZAZOVNI UČENICI NE ČINE OGORČENIMA
Zamijenite ogorčenost suosjećanjem i razumijevanjem
objavljeno: 30. listopada 2018.

Taj vam učenik uzrokuje više problema, kaosa i nereda nego ostatak razreda zajedno.

Unatoč svim vašim naporima da ostanete pozitivni, „kuhate” od ljutnje.

Zamjerate učeniku zbog njegova ponašanja i toga koliko duboko ono utječe na vašu sposobnost poučavanja.

Ako ste redoviti čitatelj bloga Smart Classroom Management, tad znate da vam ogorčenost ne donosi ništa dobroga. Zapravo, to samo pogoršava stvari jer ju ne možete sakriti, bez obzira na to koliko se trudili.

Ono će uvijek isplivati na površinu.

Katkad je to samo pogled, izraz lica, gesta ili nijansa u načinu na koji se obraćate određenom učeniku. Ali to je tu, i učenici to znaju.

Oni to mogu vidjeti i osjetiti.

U prethodnim tekstovima pričali smo o moći odabira da zavolimo teške učenike te o tome da u njima vidimo samo najbolje.

Od mnogih smo čitatelja čuli da im je ovaj savjet pomogao i da su iznimno zadovoljni učinkom koji je imao na njihove najizazovnije učenike.

Međutim, ima i onih koji ga jednostavno ne mogu prihvatiti.

Oni se nesumnjivo trude. Daju sve od sebe, žele ih zavoljeti, potpuno su predani  tome te znaju da je to ispravna stvar i uvjereni su u učinkovitost ove strategije.

Ali kad vrijeme dođe, kad određeni učenik pokvari odličnu lekciju ili pokaže nepoštovanje prema učitelju, tad sve to pada u vodu. Ovi učitelji kao da ne mogu izbrisati odbojnost koju osjećaju prema tom učeniku.

  • Stoga, koje je rješenje?

RJEŠENJE JE DA SHVATITE DA TO NIJE UČENIKOVA KRIVNJA.

Njih su u određenom trenutku razočarali odrasli u njihovu životu. Doduše, ne svaka odrasla osoba. Katkad se može raditi samo o jednoj.

To može biti posljedica pretjerane popustljivosti, bol zbog zlostavljanja i zanemarivanja ili učinak siromaštva, gladi ili druge traume.

Ali se najakutnije manifestira kad je učenik podvrgnut autoritetu koji – katkad nepravedno – smatra suparničkim.

To ne znači da nisu odgovorni za vlastito ponašanje. Oni su potpuno odgovorni za vlastito ponašanje.

Ali vi stojite ispred njih.

Vi ste figura autoriteta u njihovu životu koja postavlja pravila i daje upute. (U njihovim očima, vi ste onaj koji im govori što da rade.)

Stoga se oni bune protiv vas. Vi ste osoba na koju se istresaju.

Osim ako prihvatite ideju da to zapravo nije njihov govor i ponašanje, već bol koju osjećaju 

To može ponuditi drugi pogled na situaciju te zamijeniti ogorčenost sa suosjećanjem i razumijevanjem.

Vidjeti cijelu sliku, shvatiti da njihovo ponašanje prenosi njihovu želju da budu shvaćeni, da se u njih vjeruje te da im se odrede konkretne granice, sve to odabir da ih zavolite čini najprirodnijom stvari na svijetu.

To vašu jutarnju vožnju do škole ispunjava svrhom umjesto užasom. To omekšava vaše srce i prožima vas strpljenjem, ljubaznošću i ljubavi koja im je potrebna.

A sve to znači mnogo.

To ne znači da nikad nećete spustiti svoje standarde ili ih smatrati odgovornima. Ljubav, naposljetku, nije emocija. Ljubav je aktivna potraga za onime što je najbolje za drugoga.

Ali jednom kad oni to vide u vama, kad shvate da ste zaista na njihovoj strani i da imaju vašu podršku…

Njihovo će se ponašanje promijeniti.

……………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com