Školstvo u medijima
RODITELJI I UČITELJI
Svima se ne može ugoditi: idealan učitelj ne postoji
objavljeno: 16. studenoga 2018.
  • Anastasija MOROZOVA zamislila se nad mišlju je li to moguće i postoje li takvi učitelji.

Oni koji nose lijepe uspomene iz škole i koji su zahvalni svojim učiteljima reći će, naravno, da takvi učitelji postoje i navest će niz primjera iz svog života. No, bit će i onih koji se s užasom sjećaju svojih školskih dana i svojih učitelja. A sasvim je moguće da su ove dvije skupine ljudi išle u istu školu i dijelile iste učitelje. Kako to?

Vrlo jednostavno. Kad se upoznate s ljudima, poželite li odmah sa svima nastaviti razgovarati? Netko će odgovarati vašim interesima i temperamentu i sa zadovoljstvom ćete se družiti s njime, dok se s nekim drugim ne želite ni sresti nikad više u životu. To ne znači da je onaj s kojim se ne želite družiti lošiji od onoga s kojim ste našli zajedničke interese. I ti ljudi, uostalom, imaju prijatelje i poznanike koji možda neće razumjeti ili prihvatiti vaše najmilije. To je normalno, ljudi su različiti i zato svatko ima svoje prijatelje.

U školi također rade i uče različiti ljudi. Dok u privatnom životu možemo birati s kim se družiti, a s kime ne, u školi takav izbor ne postoji. Jedan učitelj ne može udovoljiti svima. Isti će učitelj za nekoga biti idol, a za nekoga dosadan i nezanimljiv.

Čak i ako većina djece u razredu voli učitelja, uvijek će ih biti nekoliko koji će se prema njemu odnositi loše ili ravnodušno.

Razlozi su razni. Nekome se ne sviđa predmet, nekome ne odgovara način učiteljeva rada, nekome smeta boja njegova glasa, netko je stekao loš prvi dojam, neki nemaju ništa zajedničko s učiteljem i tako dalje. To ne znači da je on loš učitelj ili loša osoba.

U srednjoj sam školi imala sjajnu učiteljicu matematike. Nju su gotovo svi voljeli. Većina nas je položila prijamni ispit na fakultetu iz matematike s najvišim ocjenama. Učiteljica se prema svima odnosila s poštovanjem, izlagala je gradivo tako razumljivo i detaljno da je gotovo bilo nemoguće ne razumjeti. Nakon završetka škole mnogi su se u školu vraćali s riječima zahvalnosti, ne svojim razrednicima, već njoj.

Ja nisam podnosila matematiku i nisam ju razumjela. Problem nije bio u učiteljici već u meni. Ja sam se lijepo odnosila prema učiteljici, ali njezin predmet nije mi išao. Koliko god se ona borila sa mnom, sve je bilo uzalud. Ja sam obožavala književnost, povijest, geografiju. Moji su se sastavi čitali pred cijelim razredom, ali matematiku nisam razumjela. Uvijek sam imala zasluženu trojku. I na toj sam trojci zahvalna svojoj učiteljici, da nije bilo nje, u mojoj svjedodžbi stajala bi neka druga ocjena. 

Oni koji smatraju da se svakom djetetu može sve objasniti i svakoga svemu naučiti reći će da je kriva učiteljica, jer nije dovoljno dobro uspjela prenijeti gradivo. No, to nije tako. Nijedan učitelj matematike ne bi mi mogao pomoći. Nisam imala sposobnosti ni ljubavi za taj predmet i tu se ništa nije moglo učiniti.

Treba li zbog toga nalijepiti etiketu lošeg učitelja ženi koja je u mnogoj djeci uspjela probuditi ljubav prema matematici?

Stoga, prije nego što proglasite nekoga lošim učiteljem, treba prvo obratiti pozornost na sve njegove učenike. Ako većina djece voli i poštuje učitelja, to nije učiteljeva zasluga. Ako pak većina djece ništa ne razumije i ne voli učitelja, tad krivnju treba tražiti baš u njemu. A i mnogim se roditeljima ne može objasniti da njihovo dijete jedino u cijelom razredu ne piše domaću zadaću, ne radi na satu i ne zanima ga predmet. Oni smatraju da je učitelj dužan zainteresirati svako, pa i njihovo dijete.

No ako u razredu imate 27 učenika i od toga ih je 25 zainteresirano, može se reći da bi tih 25 moglo izgubiti interes ako učitelj uloži trud prilagoditi se dvoma učenicima.

Treba imati na umu da učitelj ima stotine učenika i svaki od njih ima svoje osobine. Naravno, učitelj bi trebao pokušati zainteresirati sve, ali ja nikad nisam upoznala učitelja koji ima sto posto zainteresiranih učenika s dobrim rezultatima. Znači li to da nemamo dobre učitelje?

………………

NAPOMENA

  • Mel.fm – ruski portal posvećen obrazovanju i odgoju.
  • Izvor: mel.fm

https://mel.fm/blog/anastasiya-morozova4/62193-vsem-ne-ugodish-pochemu-ne-byvayet-idealnykh-uchiteley