Savjeti stručnjaka
MOGU LI SE ODGOJITI LJUDI ZA CJELOŽIVOTNO UČENJE
Što ako bismo se usredotočili na karakter?
objavljeno: 14. studenoga 2018.

Možemo li odgojiti ljude za cjeloživotno učenje?

Bekki s portala „Better Way To Home School” savjetuje učiteljima u što se usmjeriti u svom poučavanju. Njezina šira perspektiva djeluje osvježavajuće u svijetu standarda, rezultata ispita i vječitog trčanja za novim ciljem.

KAD ZAVRŠIM POUČAVATI VAŠU DJECU, ŠTO AKO…

  • Budu ljubazni.
  • Postanu samouvjereni.
  • Gledaju ljude u oči kad im se obraćaju.
  • Nauče prigrliti novu djecu.

ŠTO AKO…

  • Nauče odložiti telefon kad su u društvu.
  • Postanu snažni i marljivi.
  • Znaju kuhati, cijepati drva ili promijeniti ulje na automobilu.
  • Obzirni su prema drugima i suosjećaju s njima.
  • Zavole čitati i počnu „gutati” svaku pisanu riječ.

ŠTO AKO…

  • Krenu u potragu za informacijom svaki put kad se u njima pobudi interes.
  • Nauče štedjeti i upravljati budžetom.
  • Budu sposobni rastaviti projekt na radne etape.
  • Nauče se služiti kalendarom.
  • Mogu napraviti prezentaciju i izložiti svoje ideje pred skupinom ljudi.

ŠTO AKO…

  • Nauče primati upute.
  • Budu sposobni, zbrajati, oduzimati, množiti, dijeliti cijele brojeve, razlomke i decimalne brojeve.
  • Nauče precizno mjeriti pomoću raznih alata.
  • Nauče se nositi s razočaranjima.
  • Nauče dostojanstveno gubiti i ponizno pobjeđivati.

ŠTO AKO…

  • Budu znali davati komplimente („… to me je tata naučio”).
  • Pokrenu vlastiti posao.
  • Nauče vratiti stvari na svoje mjesto.
  • Nauče da dobar tim zlata vrijedi.
  • Ovladaju vještinom harmonije i suradnje, udružujući talente i sposobnosti za opće dobro.

ŠTO AKO…

  • Budu pouzdani.
  • Ne žale se kad trebaju složiti rublje ili počistiti za svojim psom.
  • Postanu stručnjaci u bilo kojem području: umjetnost, glazba, dizajn, vrtlarenje, fitnes, pisanje, programiranje.

ŠTO AKO…

  • Umiju čitko pisati.
  • Posjećuju ljude i zovu ih telefonom, a poruke im šalju samo kad je nužno.
  • Otvaraju vrata ženama, ustaju starijima i igraju se s malom djecom.
  • Znaju se radovati tuđem uspjehu.
  • Nauče da postoje dvije vrste informacija – one koje već znaju i one koje mogu naučiti.
  • Ne boje se učenja teških stvari.
  • Nauče razliku između potreba i želja.

ŠTO AKO…

  • Nikad ne izgube vjeru.

Draga mama,

ne zamarajte s malim stvarima.

Ni jedan matematički koncept, esej ili znanstveni eksperiment neće odgojiti vašeg sina i podići ga u izvrsnu, ljubaznu, marljivu i pouzdanu osobu. Usredotočite se na karakter i životne vještine. Predmeti i koncepti samo su alati koji uče vaše dijete kako živjeti.

Izazovni matematički koncept može biti savršen alat koji će naučiti vaše dijete kako zatražiti pomoć, sagledati problem iz više kutova, udahnuti, uzeti stanku, vratiti se i ponovno pokušati te ne odustati.

Usmjerite se na važne stvari: stav, karakter, navike, upornost. Djeci je cijeli svijet nadohvat ruke. Oni mogu „guglati” bilo koji pojam, učiti čitav dan i saznati mnogo više nego što smo to mogli mi u njihovoj dobi, uoči ovoga tehnološkog buma. Zato se ne zabrinjavajte time koliko znaju. Usredotočite se na to kako uče i u kakve se ljude razvijaju.

………………

NAPOMENA

  • What I have learned (teaching) – blog američke osnovnoškolske učiteljice Jessice u kojem rado dijeli ideje za nastavu.
  • Izvor: whatihavelearnedteaching.com