21 STVAR KOJU UČITELJI RADE SVAKI DAN, A ZA KOJE NE DOBIVAJU NIKAKVO PRIZNANJE [2]

Tko zna što sve ne radimo!

petak, 9. studenoga 2018.

Većina je ljudi svjesna uobičajenih odgovornosti svakog učitelja, poput ocjenjivanja učeničkih radova, pisanja nastavnih planova i pohađanja sastanaka školskog osoblja. Ali svatko tko je ikad bio u učionici…

Tko zna što sve ne radimo!

… zna da postoji još cijeli niz stvari koje učitelji obavljaju. Ljudi obično ne znaju ništa o brojnim svakodnevnim dužnostima koje katkad mogu preplaviti učitelja i utjecati na samo poučavanje. „Bacite oko” na popis tih stvari.

1. STVARAMO MATERIJALE I PRETRAŽUJEMO INTERNET U POTRAZI ZA ZANIMLJIVIM LEKCIJAMA.

Zbog smanjivanja proračuna, udžbenici su zastarjeli ili uopće ne postoje. Učitelji moraju pronaći resurse i stvoriti kurikulum. Nasreću, mi smo kreativni i snalažljivi, stvaramo vlastiti kurikulum i pretražujemo stranice poput Teacher Pay Teachers. 

2. PRILAGOĐAVAMO LEKCIJE I PREGLEDAVAMO DOMAĆU ZADAĆU.

Pristup „jedna veličina odgovora svima” ne funkcionira u obrazovanju. Poznajem učitelje koji osmišljavaju četiri različita popisa za sricanje da bi udovoljili potrebama svojih učenika. Također provodimo dodatno vrijeme analizirajući domaće zadaće kako bismo mogli bolje razumjeti učenike.

3. POMAŽEMO SVOJIM KOLEGAMA.

Učitelji su kolegijalni. Kad kolega treba posuditi materijal ili knjige, ostavljamo sve što smo radili kako bismo ih potražili i pomogli mu. To se događa gotovo svaki dan.

4. DOKUMENTIRAMO, DOKUMENTIRAMO I JOŠ MALO DOKUMENTIRAMO.

Da bismo osposobili učenike za bilo kakvu vrstu posebne pomoći, moramo dokumentirati sva akademska i društvena ponašanja na dnevnoj bazi, katkad čak i češće. To nije naš omiljeni dio posla, ali je važan.

5. UNOSIMO BESKRAJNU KOLIČINU PODATAKA.

Dokumentirani podatci koje skupljamo tad moraju biti organizirani i analizirani. To uključuje dnevnike, grafove, postavljanje ciljeva. Papirologija je beskrajna.

6. ČITAMO DNEVNE PLANOVE I ORGANIZIRAMO SVE MATERIJALE PRIJE POČETKA NASTAVNOGA DANA.

Iako su učitelji pametni, nismo svi pobjednici „Potjere”. Moramo ponoviti materijale i planirati učinkovite lekcije. To zahtijeva vrijeme, a to obično znači da dolazimo ranije i ostajemo dulje.

7. PRISUSTVUJEMO SASTANCIMA ODBORA.

U današnje vrijeme postoje odbori za organiziranje odbora. U mojoj su školi odbori za sigurnost, za tehnologiju, kurikulum, proračun i razvoj osoblja. Popis je dugačak, a na tim sastancima dobivamo još više zadataka koje moramo obaviti. Sve se to temelji na volontiranju i dobroj volji, učitelji to čine u svoje slobodno vrijeme kako bi pomogli školi.

8. ODGOVARAMO NA MNOGA PITANJA RODITELJA.

Iako tehnologija olakšava naše živote, ona nas također čini dostupnijima. Aplikacije za komunikaciju omogućuju roditeljima da nas kontaktiraju bilo kad u danu, postavljajući razna pitanja. Dobivamo pitanja o ponašanju, prehrambenim navikama učenika, pohađanju nastave itd. I moramo pronaći vremena da odgovorimo na njih.

9. POPRAVLJAMO FOTOKOPIRNI APARAT.

Često kasnimo, a u fotokopirnom aparatu koji trebamo upotrijebiti zaglavljen je papir. Provodimo stoga mnogo vremena popravljajući kopirku ili tražeći nekoga tko ju može popraviti.

10. NERVIRAMO SE ZBOG STANDARDIZIRANOG TESTIRANJA.

Svi se učitelji nerviraju zbog učenika koji su i sami nervozni. Nerviramo se zbog naših priprema za ispite, rezultata ispita i reakcije administratora. Standardizirano testiranje sinonim je za stres i nerviranje. A mi o tome razmišljamo cijelo vrijeme.

11. UPRAVLJAMO TEHNOLOGIJOM.

Računala, iPadovi i pametne ploče trebaju biti ažurirani, napunjeni, greške ispravljene, uključeni i spremni za korištenje. A čiji je to posao? Naš. Od nas se također očekuje da se naučimo koristiti najnovijim programima.

12. SKUPLJAMO SMEĆE, ČISTIMO STOLOVE I POSPREMAMO STVARI.

Koliko god se trudili da učenici sami to naprave, još postoji dobar dio posla koji moramo napraviti na kraju dana. Često skupljamo gumice za kosu, poklopce od ljepila i izgrižene olovke.

13. UPUŠTAMO SE U IMPROVIZIRANE RODITELJSKE SASTANKE PRIJE I POSLIJE NASTAVE.

„Kako moje dijete napreduje?” pitanje je koje nas roditelji često pitaju baš kad smo najviše zaposleni ili kad se spremamo za odlazak kući. A ipak ćemo stati i porazgovarati s njima, jer je to važno.

14. IDEMO U ŠKOLSKU KNJIŽNICU I TRAŽIMO KNJIGE ZA DNEVNE LEKCIJE.

Učitelji i učenici vole knjige. Provodimo mnogo vremena u školskoj knjižnici tražeći savršene knjige koje će dopuniti naše lekcije.

15. PLASTIFICIRAMO, ETIKETIRAMO I ARHIVIRAMO BAŠ SVE.

Želite se nečime služiti dva puta? Plastificirajte to. Etiketiranje, arhiviranje i plastificiranje učiteljima su prirodni. Isplati se potrošiti dodatnih nekoliko minuta zbog toga što će nam to uštedjeti vrijeme u budućnosti.

16. AŽURIRAMO RAZREDNE MREŽNE STRANICE.

Razredi imaju svoje mrežne stranice, Facebook grupe ili Instagram. Dajemo sve od sebe kako bi one bile ažurirane, a roditelji informirani.

17. NAŠILJILI SMO MNOGO OLOVAKA.

Mnogi učitelji radije sami šilje sve razredne olovke umjesto učenika. Razlozi su očiti svim učiteljima: smanjivanje buke i broja ozlijeđenih prstiju.

18. PRIJE POSLA KUPUJEMO SVE POTREBNE STVARI ZA DANAŠNJU LEKCIJU.

Učitelji redovito kupuju vlastiti pribor. Stalno susrećem svoje kolege u knjižarama i dućanima, jer su došli kupiti nešto za nastavu. To činimo zato što želimo raditi zanimljive stvari sa svojim učenicima i zato što uživamo u tome. Ali to zahtijeva vrijeme – i novac.

19. SVAKODNEVNO PIŠEMO IZVJEŠTAJE O PONAŠANJU POJEDINIH UČENIKA.

To je zadatak koji obavljamo uz ocjenjivanje i redovitu papirologiju. Mnogi učenici zahtijevaju vođenje svakodnevnih bilježaka, nagrade ili izvještaje o napretku, a od nas se očekuje da ih sastavimo.

20. ZAKOPČAVAMO KAPUTE, VEŽEMO CIPELE, OTVARAMO POSUDE I POMAŽEMO SVOJIM UČENICIMA.

Ovo uvelike ovisi o razredu koji poučavamo. Učitelji uvijek daju sve od sebe da zadovolje individualne potrebe svojih učenika. Katkad to znači pomoći bolesnom učeniku ili biti podrška onome koji prolazi kroz tešku situaciju.

21. OHRABRUJEMO UČENIKE.

Zagrljaji, „petice” i riječi podrške mnogo znače u promicanju entuzijazma i cjeloživotnog učenja. Životi se mijenjaju zbog vjere koju učitelji imaju u svoje učenike. Nije nam na to teško provesti dodatno vrijeme. Iskreno, to je razlog zbog kojeg poučavamo.

  •  Jesmo li što zaboravili? Voljeli bismo čuti vaše mišljenje u komentarima!
  • Također, pročitajte tekst o poslovima koje učitelji svakodnevno obavljaju, ali za koje nisu plaćeni.

 …………………

NAPOMENA:

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com

 .........................

Ključne riječi

Vezani članci
Školski portal: Svatko tko zna što učitelji rade, znaju da je to mnogo više od poučavanja!

Svatko tko zna što učitelji rade, znaju da je to mnogo više od poučavanja!

SAVJETNIK ✿  Kad je školski savjetnik zauzet, mi uskačemo da bismo…

Školski portal:  ‘Škola za život’ projekt je opremanja škola

‘Škola za život’ projekt je opremanja škola

… a najviše je pažnje privukla rasprava o eksperimentalnoj ‘Školi…

Školski portal: Politizacija nastavnoga gradiva

Politizacija nastavnoga gradiva

Djeca koja marširaju i vježbe iz gađanja vatrenim oružjem kao…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal:  ‘Škola za život’ projekt je opremanja škola

‘Škola za život’ projekt je opremanja škola

… a najviše je pažnje privukla…

Školski portal: Promocija slikovnice tijekom izleta autobusom

Promocija slikovnice tijekom izleta autobusom

Proveo nas je kolodvorom te upoznao…

Školski portal: Politizacija nastavnoga gradiva

Politizacija nastavnoga gradiva

Djeca koja marširaju i vježbe iz…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…