… samo kao “uvod u frontalnu kurikularnu reformu za iduću godinu”…
kao i eksperimentalni program dualnog obrazovanja za učenike strukovnih škola. U dualni model uključena su četiri trenutno deficitarna zanimanja: staklari, kozmetičari, prodavači i dimnjačari u trogodišnjim strukovnim školama. Kao najveći novum javnosti je predstavljena ideja da se povijest, geografija i biologija izbace iz nastavnog programa. Doduše, ministrica Divjak ustvrdila je kako “niti jedan predmet nije ukinut, već su napravljeni novi programi koji uvažavaju zahtjeve tržišta kako bi se mladi pripremili za učinkovito obavljanje poslova na konkretnim radnim mjestima”, i to u dogovoru s poslodavcima.[…]
Dosad su se rasprave o obrazovnoj reformi pretvarale u specijalni rat između lijevog i desnog političkog spektra, nadmudrivanje oko premalo Marulićevih i Gundulićevih stihova i previše Darwinove evolucije. No, javni diskurs s dualnim sustavom ministrice Divjak otišao je korak dalje; otvorio je crnu rupu, rupu u kojoj nestaju povijest i geografija, ali se lako ujedinjuju i lijevoliberalni i ateisti i konzervativno desni koji unisono upozoravaju da koncept nosi opasan rizik za cijelo društvo.
Kakav su doseg i kakve će biti posljedice dualnog obrazovanja? To smo pitanje postavili uglednim stručnjacima, bivšim ministrima znanosti i obrazovanja, bivšim i sadašnjim članovima ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu.[…]
ANTE BEŽEN, sveučilišni profesor, izvoditelj kolegija Metodika hrvatskoga jezika
Ministrica provodi udar na opće obrazovanje mladih i osakaćuje humanistički cilj obrazovanja
GVOZDEN FLEGO, bivši ministar znanosti
Ovakvu redukciju obrazovanja nazivamo fahidiotizam, a fahidioti ne bi smjeli upravljati obrazovanjem
NEVEN BUDAK, sveučilišni profesor, bivši predsjednik Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije te voditelj radne skupine za kurikul povijest
Osnovna škola nije dovoljna za obrazovanje svjesnih građana, a takvi moraju biti i dimnjačari i kozmetičarke
ŽELJKO JOVANOVIĆ, bivši ministar znanosti, obrazovanja i sporta
“Škola za život” nedozreli je eksperiment s izvjesnim katastrofalnim posljedicama
IGOR RADEKA, predsjednik Velikog vijeća Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja, pročelnik Odjela za pedagogiju Sveučilišta u Zadru, član ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu
Naša osnovna škola daje veliko znanje pa redukcija u strukovnim školama ne bi trebala biti problem
RADOVAN FUCHS, znanstvenik, bivši ministar znanosti, obrazovanja i športa
Za izbacivanje društveno-humanističkih sadržaja nema logičnog objašnjenja
……………..
Cijeli tekst iz tjednika GLOBUS pročitajte OVDJE.