Školstvo u medijima
TJEDNIK „GLOBUS“ O EKSPERIMENTU DR. DIVJAK
Šest obrazovnih stručnjaka analizira reformu koja iz strukovnih škola izbacuje povijest, zemljopis, biologiju
objavljeno: 11. studenoga 2018.

… samo kao “uvod u frontalnu kurikularnu reformu za iduću godinu”…

kao i eksperimentalni program dualnog obrazovanja za učenike strukovnih škola. U dualni model uključena su četiri trenutno deficitarna zanimanja: staklari, kozmetičari, prodavači i dimnjačari u trogodišnjim strukovnim školama. Kao najveći novum javnosti je predstavljena ideja da se povijest, geografija i biologija izbace iz nastavnog programa. Doduše, ministrica Divjak ustvrdila je kako “niti jedan predmet nije ukinut, već su napravljeni novi programi koji uvažavaju zahtjeve tržišta kako bi se mladi pripremili za učinkovito obavljanje poslova na konkretnim radnim mjestima”, i to u dogovoru s poslodavcima.[…]

Dosad su se rasprave o obrazovnoj reformi pretvarale u specijalni rat između lijevog i desnog političkog spektra, nadmudrivanje oko premalo Marulićevih i Gundulićevih stihova i previše Darwinove evolucije. No, javni diskurs s dualnim sustavom ministrice Divjak otišao je korak dalje; otvorio je crnu rupu, rupu u kojoj nestaju povijest i geografija, ali se lako ujedinjuju i lijevoliberalni i ateisti i konzervativno desni koji unisono upozoravaju da koncept nosi opasan rizik za cijelo društvo.

Kakav su doseg i kakve će biti posljedice dualnog obrazovanja? To smo pitanje postavili uglednim stručnjacima, bivšim ministrima znanosti i obrazovanja, bivšim i sadašnjim članovima ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu.[…]

ANTE BEŽEN, sveučilišni profesor, izvoditelj kolegija Metodika hrvatskoga jezika

Ministrica provodi udar na opće obrazovanje mladih i osakaćuje humanistički cilj obrazovanja

GVOZDEN FLEGO, bivši ministar znanosti

Ovakvu redukciju obrazovanja nazivamo fahidiotizam, a fahidioti ne bi smjeli upravljati obrazovanjem

NEVEN BUDAK, sveučilišni profesor, bivši predsjednik Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije te voditelj radne skupine za kurikul povijest

Osnovna škola nije dovoljna za obrazovanje svjesnih građana, a takvi moraju biti i dimnjačari i kozmetičarke

ŽELJKO JOVANOVIĆ, bivši ministar znanosti, obrazovanja i sporta

“Škola za život” nedozreli je eksperiment s izvjesnim katastrofalnim posljedicama

IGOR RADEKA, predsjednik Velikog vijeća Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja, pročelnik Odjela za pedagogiju Sveučilišta u Zadru, član ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu

Naša osnovna škola daje veliko znanje pa redukcija u strukovnim školama ne bi trebala biti problem

RADOVAN FUCHS, znanstvenik, bivši ministar znanosti, obrazovanja i športa

Za izbacivanje društveno-humanističkih sadržaja nema logičnog objašnjenja

……………..

Cijeli tekst iz tjednika GLOBUS pročitajte OVDJE.