Školstvo u medijima
PET TRIKOVA KOJE MOŽETE ISPROBATI VEĆ DANAS
Kako na jednostavan način poboljšavati dosadnu lekciju
objavljeno: 13. studenoga 2018.

Tehnologija je poučavanje učinila zanimljivijim, ali katkad ni to možda nije dovoljno. Iako je moguće imati učionicu bez papira koja je ispunjena privlačnom tehnologijom, nije uvijek moguće učenike održati aktivno uključenima.
U tekstu možete pronaći pet isprobanih trikova koji će vam pomoći da unaprijedite dosadnu lekciju i uključite svoje učenike u rad.

1. DAJTE UČENICIMA MOGUĆNOST IZBORA

Kad učenici mogu birati, osjećaju se kao da imaju neku vrstu kontrole nad onime što uče. Pitajte ih što bi željeli čitati ili im ponudite da sami odluče na koji bi način željeli pristupiti učenju neke teme ili završavanja projekta. Na primjer, ako učenici moraju čitati neku knjigu za lekciju, ali je dosadna, dajte im mogućnost gledanja filma ili pretvaranja knjige u predstavu. Ako poučavate gradivo i želite da učenici naprave projekt o tome, tad im ponudite nekoliko opcija, to će cijelu stvar učiniti zanimljivijom ako oni mogu sami odlučiti kako će završiti zadatak, umjesto da im vi kažete što moraju napraviti.

2. DODAJTE GLAZBU

Koristi glazbe su brojne: bolji rezultati na testovima, viši IQ, poboljšano razvijanje jezika samo su neki od njih.
Ako je neka lekcija dosadna, dodajte glazbu! Vi praktički možete dodati glazbu bilo čemu. Recimo da ste usred tablice množenja i shvatite da učenici postaju iznimno nemirni, jednostavno dodajte glazbu. Kako? Recite učenicima neka plješću, pucketaju prstima ili udaraju nogama o pod dok množe. Svaki put kad dođu do rezultata 5, 10, 15, 20… dodat će zvuk. Glazba vam može pomoći da se izvučete iz bilo koje dosadne lekcije i ponovno uključite učenike.

3. KORISTITE SE HRANOM

Tko ne voli hranu? Hranom na jednostavan način možete poboljšati dosadnu lekciju. Evo kako. Uzet ćemo isti primjer kao i u prethodnoj točci. Radite na tablici množenja; umjesto da dodate ritam i glazbu, možete dodati hranu. Recimo da učenici pokušavaju otkriti koliko je 4 x 4. Podijelite svakom učeniku dovoljno gumenih medvjedića, zrna grožđa, krekera ili bilo koje druge hrane kojom se želite koristiti i recite im neka upotrijebe hranu kako bi otkrili odgovor. Ako pogode, mogu pojesti hranu.

4. SLUŽITE SE STVARNIM PRIMJERIMA

Nema boljeg načina da uključite učenike u lekciju nego da ju povežete s nečime što već znaju. Ako na primjer učenike petog razreda poučavate o društvenim studijama, recite im da pokušaju osmisliti pjesmu tako da promijene tekst neke popularne pjesme i usklade ga s onime što uče. Upotrijebite tehnologiju, slavne ljude, videoigre, glazbenike ili bilo što drugo što je trenutačno važno djeci kako biste održali njihov interes za lekciju.

5. UPOTRIJEBITE PREDMETE

Pod predmetima mislim na bilo što, od metalnih novčića do časopisa ili čak i predmete poput papirnatih ručnika ili komadića voća. Evo nekoliko primjera kako možete upotrijebiti predmete da biste pojačali uključenost učenika i učinili svoju lekciju manje dosadnom.

• Npr. učenici uče o osnovama mjerenja – umjesto da im kažete da rješavaju dosadne zadatke u radnoj bilježnici, neka izmjere nešto u učionici.
• Npr. učenici uče lekciju iz gramatike u kojoj moraju prepoznati dijelove govora – dajte učenicima novine ili časopis i recite im neka iz toga izvuku rečenice.
• Npr. učenici uče o atomima i kiselinama – neka donesu predmet poput limuna i provedu znanstveni eksperiment sa svakodnevnim predmetima.

………………
NAPOMENA:
• SAD: ThoughtCo jedna je od deset najboljih informacijskih mrežnih stranica usmjerena na obrazovni sadržaj koji su osmislili stručnjaci, a ima više od 13 milijuna korisnika.
• Izvor: thoughtco.com