Školstvo u medijima
SAD: ISKUSTVA IZ ŠKOLE ZA DJECU ISKLJUČENU IZ PRETHODNE ŠKOLE
Kako potaknuti radost u učionici
objavljeno: 16. studenoga 2018.

Mnogi se od njih, kaže Kim, suočavaju s raznim izazovima izvan učionice.

Kim vjeruje da je svaki učenik vrijedan poštovanja i ljubavi te da u učionici ništa nije važnije od poticanja radosti učenja. I ona živi i radi u skladu sa svojim uvjerenjem.

Donosimo osam ključnih čimbenika Kimine filozofije njezinim riječima, gdje objašnjava kako svakodnevno donosi smiješak na lica svojih učenika.

✿ Stupite u učionicu svake godine kao da vam je prvi put

Morate osjećati to uzbuđenje. Ja zaista imam problema sa spavanjem uoči prvog dana škole. Toliko sam uzbuđena što ću upoznati djecu koja su mi dodijeljena i razmišljam o svemu što ćemo raditi zajedno. To apsolutno obožavam.

✿ Sreća iznad svega

Učenici ponajprije moraju biti sretni želite li bilo što naučiti. Kad vidim uzrujano dijete, upitam ga: „Što mogu učiniti da ponovno budeš sretan?” Jer, ako upitate „Što nije u redu?” pomislit će da s njima nešto nije u redu. Pitanje „Kako ti mogu pomoći da budeš sretan?” zaista ih trgne.

✿ Igrajte u skladu s njihovim interesima

Važno je držati korak s trendovima koje djeca vole, jer će tad sigurno obratiti pozornost. Ako ne možete gradivo učiniti zanimljivim i njima bliskim i važnim, nećete ništa postići.

✿ Učinite nastavu zabavnom

Znam da nastava katkad nije najzabavnija. Ali također mislim da sve ovisi o tome kako nešto predstavite. Ja kažem: „Nećete vjerovati, ovo vam je istina o trokutima.” I oni se zainteresiraju. Pridobijem ih deset puta na oko devet minuta i to je već puno.

✿ Učinite gradivo važnim

Svatko će se morati uhvatiti u koštac s upravljanjem novcem i proračunima. Uvijek se trudim uvesti primjere iz stvarnoga života u kojima je uporaba matematike nužna. Naručivanje pizze, korištenje kupona u trgovini itd. To su neke od osnovnih stvari koje, čini mi se, često skliznu kroz pukotine našeg obrazovnog sustava.

✿ Prigrlite pogreške

Griješim svaki dan i kažem: „Žao mi je.” Sasvim je u redu da i učenici griješe. Tako se najbolje uči.

✿ Volite snažno

Svatko zaslužuje biti voljen, čak i „najteže” dijete. Koliko god bilo teško, zaslužuje se osjećati voljeno.

✿ Pružajte druge prilike

To je i svrha naše škole. Vjerujem u drugu priliku. Svatko ju zaslužuje. Ja sam tu da pomognem svojim učenicima da nađu način kako biti uspješni kad se vrate u svoju staru školu. Uvijek im kažem: „Ovo nije tvoj kraj. Ovo je tek tvoj početak.”

………………

NAPOMENA

  • NWEA – američka neprofitna istraživačka organizacija koja se bavi rješenjima za procjenu napretka i uspjeha učenika.
  • Izvor: nwea.org