Savjeti stručnjaka
VJEŠTINE UČENJA
Sasvim je prirodno željeti se usmjeriti na ono što je važno
objavljeno: 7. siječnja 2019.

Ali to je velika pogreška.

Zbog toga što se stvari koje su najvažnije ne događaju same, odvojene od svega. Na njih uvelike utječe sve što se događa u učionici.

Zapravo, sve što radite kao razred utječe na to koliko se dobro vaši učenici ponašaju i napreduju.

Upravo ovi mali dosadni detalji – poput načina na koji učenici predaju svoj rad, prelaze na novu aktivnost ili vade svoja prijenosna računala – imaju najveći utjecaj na ponašanje, navike, uspjeh i slično.

Zbog toga što izvrsnost nije nešto što se može uključiti ili isključiti.

Nju se mora uporno tražiti od jutarnjega zvona do kraja školskoga dana. Izvrsnost se mora razvijati vašim inzistiranjem na tome da sve radite na određen način.

„Uspjeh je u detaljima” jednako vrijedi za poučavanje kao i bilo koju drugu profesiju. Ipak, to je najmanje iskorišteno i podcijenjeno geslo kad se radi o učinkovitom upravljanju učionicom i akademskim napretkom.

I nemojte pogriješiti – to počinje i završava s vama.

Naposljetku, upravo je učitelj onaj koji detaljnom vizualizacijom svakoga pojedinog zadataka, postupka i trenutka oblikuje ta očekivanja.

Učitelj je taj koji detaljno i korak po korak izlaže kako uspješno i učinkovito „ploviti” poteškoćama i problemima školskog dana. Učitelj je taj koji zna da se male, naizgled nedosljedne navike prenose na velike i važne stvari.

To ne znači da biste trebali tretirati svoje učenike poput vojnika. Vaša očekivanja mogu biti opuštena, zabavna ili svrhovita onoliko koliko ih učinite takvima.

Rigidnost nije poželjna u razredu.

Posjetitelji u mojoj učionici često su iznenađeni osjećajem slobode i neformalnosti mojih učenika. Zapravo, mi često šećemo školom, ne u koloni, već kao tiho, ali sretno krdo.

Ali ono što ovi posjetitelji ne vide jest precizno poučavanje onoga što jest i onoga što nije u redu te poticanje poštene i dosljedne odgovornosti.

Detalji i fokus na obično, svakodnevno i monotono na jasno definiran način njeguju navike pažljivog čitanja, namjernog slušanja, kontinuirane koncentracije, timskog rada i svake druge važne vještine učenja.

Upravo je fokus na ono kroz što većina učitelja samo letimično preleti u svojoj svakodnevnoj praksi tajna njegovanja ponosa, poticanja morala, poboljšanja ponašanja ili bilo čega drugoga što vas muči.

……………………………

NAPOMENA

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com