Razmislite o ovim negativnim pretpostavkama:
■ Roditelji ne žele da obrazovanje njihove djece bude drukčije od njihova školskog iskustva.
■ Učitelji ne žele promjenu.
■ Učenici ne žele učiti.
Ako krenete od ovih pretpostavki, čak i kad postoje neki dokazi koji ih podupiru, to najvjerojatnije neće dovesti do nečeg pozitivnog u smislu pomaganja drugima da se razviju i postignu svoj puni potencijal.
Ali što ako počnemo od sljedećih pretpostavki:
✿ Roditelji žele ono što je najbolje za njihovu djecu i trebaju doživjeti i vidjeti nešto što je drukčije od onoga što su oni imali u školi.
✿ Učitelji žele služiti svojim učenicima, ali također trebaju bolje razumjeti razloge zbog kojih bi trebali promijeniti ili prilagoditi svoju praksu.
✿ Učenici žele učiti, ali oni također trebaju osjetiti da se njihove prednosti i trenutačne sposobnosti cijene.
U ovom je primjeru drukčije to da počinjemo od pozitivnih pretpostavki kad pomažemo učenicima krenuti naprijed, ali također preuzimamo odgovornost za svoja djela i misli u pokušaju da stvorimo nešto bolje.
Pretpostavljajte najgore i najvjerojatnije ćete to i pronaći, bez obzira na to je li istinito ili ne. Počnite s pozitivnim namjerama i vjerojatno ćete potaknuti pozitivno djelovanje.
………………………
NAPOMENA
- KANADA: George COUROS vodeći je edukator u području inovativnog vodstva, poučavanja i učenja. Bio je učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga „The Innovator’s Mindset; Empower Learning”, „Unleash Talent” te „Lead a Culture of Creativity”. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama diljem svijeta.
- Izvor: georgecouros.ca
https://georgecouros.ca/blog/archives/8610