Školstvo u medijima
NUDIMO LI DJECI POVRŠINSKO UČENJE?
Zašto trebamo kurikulum koji se temelji na onome što je korisno
objavljeno: 20. studenoga 2018.

…tvrdi Cecilia KY Chan, voditeljica profesionalnog razvoja i izvanredna profesorica pri Centru za pojačavanje poučavanja i učenja na Sveučilištu Hong Kong.

Chan je bila gošća na TES-ovu podcastu „Podagogija”, u kojem raspravlja o donošenju nastavnih planova i programa: što poučavamo sada, zašto smo izabrali baš te stvari i kakav utjecaj imaju ti izbori na sreću i buduće planove sadašnje školske djece.

Ona kaže da se svijet okreće Istočnoj Aziji u potrazi za obrazovnom inspiracijom, a ne shvaća koliko nesretnima taj edukacijski pristup čini mlade ljude. A sve to počinje od najranije dobi, kaže Chan.

TESTOVI ZA ŠKOLU

„Kineska je kultura okrenuta prema ocjenama, evaluaciji i akademskom znanju”, objašnjava Chan. „Kad je moja kćer krenula u školu morala je proći tri intervju–testa. Ona ima četiri godine. Mnogi roditelji svoju djecu u toj dobi već upisuju na privatne tečajeve koji djecu pripremaju za intervjue i koji koštaju po nekoliko stotina funti.”

„Zatim ako pogledate podatke OECD-a, Ujedinjeno Kraljevstvo pri vrhu je za mnoge predmete, ali smo također vrlo nisko smješteni kad se radi o sreći naših učenika. Također imamo vrlo visoku stopu suicida kod tinejdžerske populacije. Očito je da ovaj pristup ne usrećuje naše učenike.”

Ona kaže da postoje bliske sličnosti između hongkonškog i engleskog sustava, vjerojatno je najuočljivija velika količina sadržaja koji srednjoškolski učenici moraju svladati.

PREPLAVLJENI UČENICI

„Previše je sadržaja”, tvrdi Chan. „A ispiti se temelje na tom sadržaju, a ne na procesima koji su iza učenja tog sadržaja. Takva količina sadržaja također diktira pedagogiju zbog toga što jedini način na koji se on može obraditi jest u stilu predavanja. To sve ima negativne efekte. U Irskoj i Velikoj Britaniji postoji sve više instrukcijskih centara koji prate službenu edukaciju. A roditelji spremno svoju djecu upisuju u ove centre.

„Pružamo li djeci površinsko učenje? Pamte li ona gradivo i uspješno se provlače kroz ispite, a zatim to isto gradivo više nikad ne koriste niti ga se sjete? Koja je onda svrha toga?”

Chan kaže da budući planovi sadašnjih učenika zahtijevaju drukčiju vrstu kurikuluma, u kojem je sadržaj ubačen u silabus ovisno o tome koliko je koristan.

„Trebamo kurikulum koji se temelji na korisnosti – a to može biti akademsko znanje, ali i vještine, karakter ili drugi aspekti”, tvrdi Chan. „Moramo svoje poučavanje učiniti autentičnim, razumjeti na koji je način ono primjenjivo na stvarni život. Na neki način, sve ono što trenutačno poučavamo može biti korisno, ali mi to poučavamo na takav način da korisnost toga ne može biti shvaćena, mi to ne primjenjujemo i ne činimo to autentičnim. Ne možemo učenike jednostavno poučavati sadržaju: mi moramo biti bolji od toga.

„Postoji, dakako, osnovni sadržaj koji svatko mora svladati. Tablice množenja, npr., koje morate naučiti napamet zbog toga što je to vrlo korisno za mnoge aspekte života.”

„Mislim da moramo uravnotežiti ove akademske stvari da bismo promijenili kulturu, stoga moramo staviti naglasak na vještine 21. stoljeća. Međutim, ovdje nije riječ samo o zaposlenju, već i o tome kako se razvijamo i kako živimo kao osoba.”

VJEŠTINE 21. STOLJEĆA

Naravno, vještine 21. stoljeća vrlo su kontroverzne, dok mnogi tvrde da su takve vještine mit, da trebamo iste osnovne vještine kakve smo oduvijek trebali. Chan se slaže da s time vještine nisu „nove”, ali tvrdi da se promijenio naglasak na to koje su vještine potrebne da bi se pridonijelo društvu.

„Slažem se da osnovne vještine mogu biti iste. Ali svijet se promijenio, a mi se moramo prilagoditi toj promjeni. Bilo bi naivno reći da su vještine koje sada trebamo zapravo iste vještine koje su oduvijek i bile. Ne radi se o tome da su nove, već se radi o povećanoj ulozi koju će te vještine imati kad naši učenici dosegnu zrelu dob.”

U podcastu, Chan raspravlja o tome zašto je promjena toliko teška u edukaciji i o tome kako se roditeljski izbor i ciljevi vrlo često ne uzimaju u obzir u školskim sustavima u mjeri u kojoj bi trebali.

Da biste preslušali cijeli podcast, kliknite OVDJE.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com