Iz školskog svijeta
MATEMATIKA U PRODUŽENOM BORAVKU
Šalji dalje, moraš skupit’ sve
objavljeno: 27. studenoga 2018.

Potreban pribor

  • papir s okvirićima u koje se upisuju zadatci i rezultati (preuzmi listić tablica)
  • kartice sa zadatcima – sastavlja ih učitelj/učiteljica u skladu s trenutačnim nastavnim sadržajem i s razredom u kojem poučava

Neka igra počne!

Klupe sam posložila u kružni oblik tako da dodavanje zadataka bude lakše. Imam 25 učenika pa sam pripremila 25 zadataka, svakome po jedan.

 

Svaki učenik dobiva papir s 25 okvirića u kojima će rješavati 25 zadataka. Okviri su označeni brojevima od 1 do 25.

Numerirane su i kartice sa zadatcima.

Učenicima podijelim kartice sa zadatcima i dajem upute:

„Pogledaj broj na kartici. To je broj zadatka. Rješenje tog zadatka upisuješ u okvir s pripadajućim brojem. Ako si dobio zadatak broj 8, rješenje upiši u okvirić s oznakom 8. Možeš odmah napisati samo rješenje i pričekati da drugi dovrše ili pak prepiši zadatak pa malo razmisli prije nego upišeš rješenje.”

Time ostavljam malo više vremena učenicima kojima je to potrebno. Mjerim vrijeme, 30-ak sekundi po zadatku.

Kad je vrijeme za izmjenu zadataka, kažem: „Šalji dalje!”  

Učenici tada svoj zadatak šalju kolegi koji sjedi s desne strane, a uzimaju novi zadatak od učenika s lijeve strane. Opet gledamo broj na kartici i pazimo da odgovor upisujemo u okvirić predviđen za taj zadatak. Tako radimo sve dok se ne napravi puni krug i dok svaki učenik ne riješi sve zadatke.

Na kraju ostavim još nekoliko minuta onima kojima je to potrebno da dovrše zadatke.

Završetak:

Sada šaljemo listić s rješenjima za jedno mjesto udesno i zajedno provjeravamo točnost rješenja.

Varijacije:

  • Na karticama mogu biti i zadatci iz prirode, kratka kviz-pitanja.
  • Zadatke možemo postaviti na jedan stol ili ih sakriti po učionici i time potaknuti učenike da šeću po razredu u potrazi za zadatcima. Tad je cijela igra još veselija i zabavnija.

………………

Pripremila:
Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave | OŠ Gustava Krkleca, Zagreb

…..

Nakon deset godina rada u vrtiću odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einstena: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”