TRKOM U PRIRODU, I TO JE RJEŠENJE…

Škole nam prečesto uzmu svu zabavu iz učenja

srijeda, 28. studenoga 2018.

Moramo djeci dati priliku da istražuju, uključe se i riskiraju izvan standardiziranog testiranja i propisanog učenja.

Škole nam prečesto uzmu svu zabavu iz učenja

Jednoga hladnoga zimskog jutra, nabrojio sam 15-ak trogodišnjaka i četverogodišnjaka okupljenih oko logorske vatre, zaposlenih izrađivanjem, rezanjem, bušenjem i piljenjem.

Ja i moja unuka istražujemo prirodu uz nekoliko pravila. Pomoć nam je dostupna, ali samo kad je potrebna. Tijekom dva sata moja je unuka napravila vlastiti kruh i ispekla ga na otvorenoj vatri. (Nijednom nisam čuo da odgojitelje da upozoravaju djecu kako bih ih vatra mogla opeći…)

Dobrodošli u predškolsko šumsko edukativno iskustvo.

Nakon što se kruh ispekao, moja ga je unuka pojela uz juhu od rajčica i zatim počela rezbariti bundevu, koristeći se nožićem da bi izrezala oči te bušilicom da bi izvadila unutrašnjost. Zatim je pilom narezala nekoliko komada drveta. Bez ikakvih uputa, služeći se samo alatima koji su bili pri ruci.

Dva su sata prošla za tren.

Ništa od toga nije revolucionarno, mogli biste reći; ali za ovu trogodišnjakinju to je bilo uzbudljivo i aktivno obrazovno iskustvo. Odgojitelji su iskusno dopuštali djeci da sami otkrivaju stvari te su se uključivali samo kad je to bilo potrebno.

Kao školski vođa, već se godinama zalažem da priroda bude poticaj u učenju, budući da je naša škola izgradila „vanjsku učionicu”.

Stoga, možda su koristi ovakvoga rada očite, ali možemo li ići dalje? U ovoj predškolskoj „šumskoj učionici” pronašli smo trogodišnjake i četverogodišnjake koji imaju potpunu kontrolu nad svojim učenjem, koji riskiraju i eksperimentiraju…

A zatim, naravno, kreću u školu i zaborave sve naučeno.

To čini lošu uslugu mnogim učiteljima diljem zemlje. No, previše postavki i rigoroznih uvjeta standardiziranog obrazovanja uspijeva odvratiti mnoge učitelje od razvijanja učeničkih nezavisnih i eksperimentalnih vještina u prvih nekoliko mjeseci školovanja.

Za mnoge je rigorozno pridržavanje formalnoga kurikuluma jedina stvar na dnevnome redu. Kombinacija opsesije s formalnim učenjem i izbjegavanje rizika podrazumijeva da je uživanje potpuno izbačeno iz učenja.

Osoblje u ovoj „šumskoj školi” koju sam posjetio također mnogo radi s učenicima srednje škole. Oni pričaju o mladima koji su zamrzili obrazovanje zbog njegove nemilosrdne potjere za akademskom izvrsnošću. Na nekoliko sati svakoga tjedna ostavljaju sve to iza sebe i doista su uključeni u učenje. Ali zatim se moraju vratiti u svoje škole.

Pridobiti djecu da uče i zavole učenje razlog je zbog kojeg smo u ovoj profesiji. Da bismo to postigli, djeca trebaju biti uključena.

No, kurikulum koji se sastoji od didaktičnoga i disciplinarnoga učenja odbojan je većini djece: više škola mora otvoriti svoja vrata i poslati svoje učenike trkom u prirodu.

………………

NAPOMENA

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Ministrica Divjak nije dorasla svom poslu

Ministrica Divjak nije dorasla svom poslu

…na račun uvođenja Informatike u škole, na račun puštanja u…

Školski portal: Fotosafari na jezeru Kuti

Fotosafari na jezeru Kuti

Organizatorica i voditeljica fotosafarija bila je učiteljica mentorica Aleksandra Lukić-Skelić,…

Školski portal: Bolja sam učiteljica ako svake godine promijenim neke stvari

Bolja sam učiteljica ako svake godine promijenim neke stvari

Čak i nakon 14 godina u učionici provodim dio svog…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Pametne zemlje odustale su od digitalizacije

Pametne zemlje odustale su od digitalizacije

… i priznate knjige dr. Manfreda…

Školski portal: Tableti i mobiteli ugrožavaju zdravlje djece

Tableti i mobiteli ugrožavaju zdravlje djece

Dobitnik je brojnih prestižnih znanstvenih nagrada…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…