Savjeti stručnjaka
SEDAMNAEST NAČINA
Kako pomoći učenicima s ADHD-om da se koncentriraju
objavljeno: 18. prosinca 2018.

Ali što ako to ometa ostatak razreda? Pitali smo naše čitatelje o tom problemu na Facebooku i primili stotine komentara od učitelja, roditelja i učenika, s odličnim idejama za omogućavanje učenicima da se meškolje, a da pritom ne ometaju ostatak razreda. Evo nekih od nama omiljenih savjeta:

LOPTICE ZA STISKANJE

Loptice za stiskanje, gnječenje, gume za stiskanje šake…Postoje desetci predmeta koje se može u tišini stiskati. Savjet učitelja: pobrinite se da ih djeca koriste ispod stolova da bi što manje ometala druge učenike. Ideja za zabavnu aktivnost: napunite balone različitim stvarima (sjemenkama, plastelinom, brašnom…) kako bi ih djeca mogla stiskati.

FIDGETI

Fidgeti su mali predmeti koji pomažu uposliti ruke nemirnih učenika. Možete ih kupiti online ili upotrijebiti predmete poput narukvica s kuglicama ili Rubikove kocke. Savjet učitelja: izbjegavajte bljeskajuće predmete poput fidget spinera, koji mogu ometati druge učenike.

PLASTELIN

Plastelin također može uposliti učenike koji su nemirni, tresu rukama i nogama, vrpolje se, previjaju itd.

ČIČAK-TRAKA

Zalijepite grubu stranu čičak-trake ispod učenikova stola. To mu daje nešto što može dirati tijekom sata. Također možete koristiti mnoge druge predmete, poput brusnog papira ili slamki.

ŽVAKAĆE GUME ILI OGRLICE KOJE SE MOGU ŽVAKATI

Žvakača guma može pomoći nekim učenicima s ADHD-om da se usredotoče. U učionici u kojoj su zabranjene žvakače gume možete koristiti ogrlice koje se mogu žvakati. Također možete omotati elastične gumice na krajeve olovaka koje učenici mogu gristi.

 CRTANJE

Crtanje može pomoći mnogim učenicima da se usredotoče, ne samo onima s ADHD-om.

Neki učenici također mogu imati koristi od crtanja tijekom „vremena za priču” ili tijekom poučavanja lekcije.

POZADINSKA BUKA/GLAZBA

Ventilator u  kutu učionice može pomoći nekim učenicima da se usredotoče. Dopuštanje učenicima da slušaju glazbu na slušalice također može pomoći. Jedan je učitelj imao uspjeha s akvarijem u učionici – učenici su voljeli slušati smirujući zvuk vode.

GUMENE TRAKE ZA STOLCE

Uzmite veliku gumenu vrpcu i zavežite je oko obje prednje noge učenikova stolca, što mu omogućuje da se odgurava ili vuće gumenu traku nogama.

ELASTIČNE LOPTE

Također poznate kao lopte za jogu, lopte za stabilnost ili lopte za vježbanje –potencijalno su odlične za sve učenike, a ne samo za one s ADHD-om.

STOLCI KOJI SE OKREĆU

Djeca se na njima mogu okretati. Stolac za ljuljanje također djeluje.

STOLCI ZA LJULJANJE

Slični stolicima koji se okreću, ovi stolcie dopuštaju učenicima da se ljuljaju na svojim sjedalima. Savjet učitelja: nemojte učenicima dopustiti previše ljuljanja – mogli bi pasti!

 SJEDALA S DISKOM

 Ova se sjedala stavljaju na stolce i omogućuju učenicima da se ljuljaju na svojim sjedalima, što nije toliko opasno kao ljuljanje cijelog stolca. Jastuci također mogu pomoći.

 STAJAĆI STOLOVI

Oni su odlični za sve učenike, ne samo za one koji se moraju vrpoljiti i meškoljiti. Saznajte kako su učenici koristili stajaće stolove u tekstu „Korištenje stajaćih stolova u učionici”.

 Ako imate dovoljno velik proračun možete upotrijebiti i stolove s pokretnim trakama.

STOLOVI S LJULJAJUĆIM OSLONCEM ZA NOGE

Ugrađeni oslonac za noge može pomoći smanjiti buku koju proizvodi tapkanje nogama.

SOBNI BICIKLI

U kut učionice možete smjestiti sobni bicikl, to je odličan način da pomognete učenicima da budu aktivni.

PROSTOR ZA KRETANJE U UČIONICI

Oslobodite područje na kraju ili uz rub učionice na kojem učenici mogu stajati, istegnuti se, plesati, koračati itd.

FLEKSIBILNE RADNE LOKACIJE

Učenici ne moraju učiti za stolovima – mogu raditi kod prozora ili se premjestiti s jednog stola za drugi. Različite stanice za učenje mogu pomoći svim vrstama učenika. Za ideje o razmještanju svoje učionice pročitajte tekst „7 zona za učenje koje svaka učionica mora imati”.

 

………………

NAPOMENA

  • SAD: Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, primjenu tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org

*https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4675699/