Savjeti stručnjaka
NEKE NOVE/STARE STRATEGIJE
Dopustite li učenicima da pričaju, učinkovitije ćete upravljati učionicom
objavljeno: 4. prosinca 2018.
  • Da troši vrijeme.

  • Da učenike ometa pri rješavanju zadatka.

  • Da uzrokuje neprimjereno ponašanje.

Ali kad vi odlučujete o tome gdje će se i kako to odvijati, tad je to nešto sasvim drugo.

Zapravo, dopustiti učenicima nekoliko minuta da ustanu, protegnu noge i popričaju s prijateljem može biti učinkovita strategija upravljanja učionicom.

Evo zašto.

TO SMANJUJE NAPETOSTI.

Kad prvi put date znak, to omogućuje vašim učenicima da se slobodno kreću prostorijom; ako pozorno slušate, čut ćete zamjetan i vrlo sretan uzdisaj.

Zbog toga što to učinkovito smanjuje prirodnu napetost koja se nakuplja od sjedenja i koncentriranja tijekom dužih razdoblja. To umanjuje nadraženost, nemir i uzbuđenje, glavne uzročnike neprimjerenog ponašanja.

To je kao da pustite zrak iz prenapuhanog balona koji bi mogao puknuti.

TAKOĐER POMAŽE PRI FOKUSIRANJU.

Za većinu je učenika pričanje i dijeljenje iskustava s prijateljima najbrži način da se riješe dosade. To ih oslobađa nemira i napetosti te im omogućuje da se usredotoče na sljedeću lekciju.

Čak i kratka pauza, od minute ili dvije može mnogo značiti.

Otkrit ćete da su vaši učenici pažljiviji i lakše prihvaćaju vaše upute.

  • OPASKA: pauze za pričanje iznimno su važne za učenike s ADHD-om.

Manje je očit, ali ne i manje valjan razlog za dopuštanje pauza za pričanje to da će ih učenici zaista cijeniti.

To im pokazuje da znate kako je biti u njihovoj koži te sjediti, slušati i učiti cijeli školski dan. To je vrsta empatije koja učenike potiče da vam žele udovoljiti i primjereno se ponašati.

To nije mala stvar.

Reciprocitet je ključni princip koji može imati dubok učinak na sve, od slušanja i radnih navika do (intrinzične) motivacije.

„POTAJICE” UČINKOVITO

Ono što je ključno kod dopuštanja pauza za pričanje jest da vi odlučite kad i kako će se one održavati. Ključno je poučiti i oblikovati točno ono što jest i što nije u redu prije nego što ih stavite u praksu.

Preporučujem uporabu ove strategije tijekom prijelaza na sljedeću lekciju ili odmora u školskomu danu.

Ako ste srednjoškolski učitelj i stoga imate manje vremena i prilika za predah, tad biste mogli dopustiti svojim učenicima da na trenutak popričaju prije nego što sat počne.

Shvaćam da se omogućavanje učenicima da pričaju može činiti gotovo prejednostavnim kako bi imalo ikakav učinak.

Ali to je doista učinkovito.

To neće iskoristiti svaki učenik, i to je u redu. Dopustite im da nekoliko puta duboko udahnu, da ustanu i protegnu se ili da jednostavno sanjare.

Poanta je u tome da im date besplatnu mentalnu pauzu. Da im date priliku da isprazne glavu, napune baterije i budu spremni za sljedeću aktivnost.

…………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.  

  • Izvor: smartclassroommanagement.com