Savjeti stručnjaka
SVE ZA POZITIVNU ATMOSFERU
Reci mi nešto lijepo
objavljeno: 7. prosinca 2018.

… i daje optimistični ton zajedničkom radu. Za vrijeme aktivnosti učenici mogu podijeliti bilo koji pozitivan aspekt svog života, vezan za školu, prijatelje, obitelj.

KAKO JU PROVODITI?

  • Postavite očekivanja

Obavijestite učenike da će svaki dan, svaki ponedjeljak ili koji god raspored odaberete, počinjati s „Reci mi nešto lijepo”. Učitelj će prozvati tri učenika koji će s ostalima podijeliti nešto pozitivno iz svog života. Kad učenici podijele svoje iskustvo, razred će zapljeskati tri puta kako bi ih pozdravio. Objasnite da pozitivni trenutci ne mogu biti nešto kupljeno i potičite dijeljenje pozitivnih iskustava iz škole i obitelji.

  • Reci mi nešto lijepo

Zamolite učenike da se dobrovoljno jave za dijeljenje svojih iskustava. Odaberite tri učenika. Važno je mijenjati pripovjedače kako ne bi uvijek isti učenici dijelili svoja iskustva. Kad su u pitanju sramežljivi učenici, obavijestite ih unaprijed da će biti prozvani i dajte im vremena da odluče što žele podijeliti. Pripovjedače možete unaprijed odrediti, odabrati nasumice ili pustiti da učenik koji je bio govornik odabere tko će sljedeći govoriti.

  • Dijelite i nadovezujte se

Objasnite učenicima da trebaju podijeliti najsvjetlije trenutke pozitivnih događaja iz života, ne prepričavati cijeli događaj. Jednom kad učenik podijeli svoj trenutak, drugi bi se trebao nadovezati s pitanjem. Najbolja su otvorena pitanja na koja se ne može odgovoriti s da ili ne. Možete izložiti listu otvorenih pitanja koja učenici mogu upotrijebiti. Ponovite postupak sa sljedeća dva učenika.

  • Tri puta zapljeskati

Nakon što su tri učenika podijelila svoje trenutke, razred će tri puta zapljeskati kako bi pozdravio pozitivne trenutke koji su svuda oko njih. Na primjer, vođa će reći: „Zaplješćimo tri puta za sve dobre stvari koje se događaju učenicima našeg razreda! Spremni? Jedan, dva, tri.”

  • Odredite vođe

Kad se razred privikne i počne osjećati ugodno i samouvjereno u postupku, dopustite dobrovoljcima da vode aktivnost. Učenici će uživati u preuzimanju odgovornosti.

  • Kad provoditi aktivnost

„Reci mi nešto lijepo” možete provoditi tijekom cijele godine kako biste potaknuli pozitivnost i izgradnju razredne zajednice:

  • na početku sata
  • određen dan u tjednu
  • za vrijeme slobodnog vremena na kraju sata.

VARIJACIJE

  • Staklenka za kompliment

Stavite staklenku na istaknuto mjesto u učionici. Objasnite učenicima koji žele dati kompliment svojim kolegama da ih mogu ispisati na papiriću i ubaciti u „staklenku za komplimente”. Na komadić papira trebaju napisati svoje ime, ime osobe kojoj dodjeljuju kompliment te kratak kompliment, poruku ili zahvalu. Odredite dan u tjednu kad ćete izvlačiti i čitati komplimente iz staklenke. Ako nemate vremena za čitanje komplimenata, jednostavno na kraju tjedna podijelite komplimente onima kojima su namijenjeni. Važno je da tijekom godine svaki učenik dobije kompliment, prema tome trebate isplanirati sustav po kojem će svaki učenik primiti kompliment do kraja godine. Drugo ime za komplimente može biti na primjer „topli pozdravi”.

………………

NAPOMENA

  • SAD: TheTeacherToolkit – internetska stranica nastala kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
  • Izvor: teachertoolkit.com