GIMNAZIJA VUKOVAR

Sat kodiranja

ponedjeljak, 10. prosinca 2018.

Već tradicionalno, vukovarski gimnazijalci uključuju se u jedan od najvećih edukativno-informatičkih programa učenja programiranja poznat pod nazivom Sat kodiranja.

Sat kodiranja

Sat kodiranja organizirao je Code.org, javna i neprofitna organizacija posvećena širenju informatike i stjecanju prvih programerskih iskustava i time je globalni pokret koji čine desetci milijuna učenika u više od 180 zemalja.

Sve je počelo prijavom na https://code.org i pregledavanjem ponuđenih vodiča koji je rezultirao izborom nekoliko ponuđenih lekcija.

Pogledali smo izvrstan petominutni motivacijski video Ono što većina škola ne uči, koji počinje poznatom izjavoma Stevea JOBSA: Everybody in this country should learn to program a computer, because it teaches you how to think” („Svatko bi trebao naučiti programirati, jer nas to poučava kako da razmišljamo”) kako bismo se zajedno osnažili u ideji da svatko može naučiti osnove programiranja i da je programiranje nužno demistificirati. 

[na stranici https://hourofcode.com/hr/promote/resources#logo video se može i preuzeti s hrvatskim prijevodom]

Aktivnosti koje učenici ne vide, a koje nastavnik može odraditi prije samih rješavanja tutorijala, ako želi pratiti postignuća svojih učenika i pomoći im u koracima prilikom rješavanja, pripremaju se u dijelu My Dashboard. Sve potrebne informacije o samom postupku prijave u Sat kodiranja, načinu dodavanja razrednih odjeljenja i učenika, odabiru tečajeva/lekcija, mogućnostima praćenja učeničkog napretka te načina ispisa stečenih certifikata detaljno su opisane u Vodiču za prijavu i organiziranje aktivnosti povodom Sata kodiranja, kojemu se može pristupiti OVDJE.  

Izabrali smo nekoliko tečajeva, a posebno bismo izdvojili tečaj Intro to App Lab putem kojeg smo prateći upute izradili aplikaciju u JavaScriptu pomoću programiranja temeljenog na blokovima.  

Budući da je učenicima tečaj bio zanimljiv, prešli smo i na drugu razinu te se upustili u izradu vlastite aplikacije kroz projekt Create a new App. Kao nastavak spomenute aktivnosti, upoznali smo se s aplikacijom MIT App Inventor i izradili svoj prvi projekt – Pozivi. MIT App Inventor jest online vizualno okruženje za izradu Android mobilnih aplikacija. Princip izrade aplikacije ne zahtijeva poznavanje određenog programskog jezika već korisnik/programer bira postojeće vizualne elemente i slaže ih pomoću jednostavnih logičkih pravila u jedinstvu programsku cjelinu. Detaljnom prikazu izrade našega prvoga, jednostavnog programa može se pristupiti OVDJE.   

U sklopu Metodičkog priručnika SŠ i eKnjige Programirajmo mobilno može se pronaći niz zanimljivih primjera koje je moguće realizarati uporabom MIT App Inventora.

Kao i svake godine, Minecraft je neizbježan te smo rješavali novi tečaj Minecraft Voyage Aquatic. Novi online vodič dostupan je besplatno OVDJE, a omogućuje početnicima u kodiranju stvoriti i podijeliti svoja postignuća u igri Minecraft te je osmišljen kako bi svakom sudioniku omogućio razvoj vještina potrebnih za rješavanje problema, ali i razvoj kritičkog razmišljanja koje je od iznimno važno u današnjem tehnološkom svijetu. 

Kao i prijašnjih godina, izbor nam je bio i Šutljivi učitelj (Silent Teacher), koji omogućava svladavanje osnovnih koncepata programiranja bez ikakvih riječi ili objašnjenja. Šutljivi učitelj postavlja niz pitanja koja dovode do nagađanja nekih pravila, a potom i učenja iz vlastitih pogrešaka.  

Bilo je tu još raznih tečajeva koje su učenici istraživali, međutim neovisno o izboru tečajava tijekom rješavanja izazova učenici se koriste već poznatim sučeljem kodiranja Code.org drag-and-drop kako bi naučili pojmove računalne znanosti kao što su programiranje, orijentacija u odnosu na objekt, logičke petlje, grananje i sl.

Učenici se suočavaju s određenim brojem izazova koje trebaju riješiti, što u konačnici dovodi do izrade vlastite jednostavne igre koju je potom moguće podijeliti i igrati s prijateljima.

Kao nagradu za ostvarene rezultate, OVDJE SMO ISPISALI ZASLUŽENE CERTIFIKATE, svim učenicima koji su sudjelovali u Satu kodiranja.

S obzirom na to da tečajevi ostaju na internetu cijele godine, sigurno ćemo ih ugraditi u nastavne sate tijekom godine, jer učenicima olakšavaju analizu problema, definiranje ulaznih i izlaznih vrijednosti, uočavanje koraka za rješavanje problema, razvijanje algoritama i stvaranje programa u odabranome programskom jeziku, rješavajući problem uporabom strukture grananja i ponavljanja, pronalaženje podataka i informacija, odabiranje prikladnih izvora informacija te uređivanje, stvaranje i objavljivanje/dijeljenje svojih digitalnih sadržaja i nadasve dokazuju da računalna znanost može biti zabavna, a da su učenici kreativni i inovativni u stvaranju novih programskih rješenja. Samo ih treba usmjeriti i osnažiti na tom putu.

………………..

Sanja PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ, prof. mentorica informatike | Gimnazija Vukovar

 

Vezani članci
Školski portal: Za projekt „Pametni grad” stižu nova priznanja i nagrade

Za projekt „Pametni grad” stižu nova priznanja i nagrade

Plasmanom u veliko finale za deset najboljih projekata iz cijele…

Školski portal: Nezaboravno putovanje vukovarskih gimnazijalaca u Poljsku

Nezaboravno putovanje vukovarskih gimnazijalaca u Poljsku

Kako bi se što bolje pripremili za ovaj posjet, naša…

Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s riječkim književnim festivalom vRIsak,…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Puzanje pomaže razvoju mozga

Puzanje pomaže razvoju mozga

Koliko se često djeci obraćamo s…

Školski portal: Gužva u Svemiru

Gužva u Svemiru

Uz dozu mašte uvijek u razredu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…