Školstvo u medijima
NOVA ISKUSTVA JEDNOG RAVNATELJA
Kako voditi školu kroz neočekivane izazove?
objavljeno: 18. prosinca 2018.

Iako ravnatelji brzo nauče očekivati neočekivano, uvijek postoji mogućnost da neki izazovi poremete njihove ciljeve.

Prošle je godine u našoj školi pukla vodovodna cijev zbog smrzavanja i poplavila dobar dio školske zgrade, uključujući i moj ured. Iako šteta nije bila velika, sve je to uvelike poremetilo naš rad tijekom iduća tri mjeseca. Međutim, u ovoj sam nesreći mnogo naučio o tome kako voditi svoju školu kroz neočekivane izazove i u nepovoljnim okolnostima.

STAV JE SVE.

Prvi radni dan nakon poplave zahtijevao je mnogo prilagodbe. To je podrazumijevalo premještanje određenih razreda u druge učionice. Da bih cijelu situaciju prikazao u pozitivnom svjetlu, odlučio sam taj dan prozvati Danom za avanture! U komunikaciji sa školskim osobljem odlučio sam biti pretjerano pozitivan, iako nisam znao kako ću uspjeti odraditi sve što smo zacrtali.

Iznenadila me reakcija moga školskog osoblja – svi su prihvatili avanturu. Nisam čuo nijedan prigovor zbog situacije u kojoj smo se našli i sve je proteklo bez problema. Međutim, najbolje je od svega bilo promatrati kako učitelji objašnjavaju dan svojim učenicima. Oni su zaista znali kako iskoristiti ovu izvanrednu situaciju i pretvorili je u jedinstvena iskustva za učenje.

Bez obzira na okolnosti u kojima smo se našli, možemo birati hoćemo li se usmjeriti na pozitivne stvari ili ćemo dopustiti da nas negativnost preplavi. Kao vođe, imamo odgovornost reagirati na pozitivan i entuzijastičan način.

Riječima Todda Whitakera „Kad ravnatelj kihne, cijela se škola prehladi”

  • budite vidljivi ljudima koje vodite.

Šteta koju je poplava uzrokovala u našoj školskoj zgradi zahvatila je i moj ured, stoga smo ja i moj zamjenik morali premjestiti svoja radna mjesta na nekoliko mjeseci. Umjesto da se preselimo u drugi uredski prostor koji je bio u drugoj školskoj zgradi, spakirali smo svoje stvari i preselili u našu školsku knjižnicu. Iako ondje nismo imali privatnosti, ta se lokacija pokazala ključnom za moje vodstvo.

Radeći u blizini drugih članova školskog osoblja, produbilo se moje razumijevanje i zahvalnost za rad koji obavljaju moj pomoćnik i školski knjižničar. Također sam imao prilike vidjeti kako učenici pomažu jedni drugima, a moji su učitelji počeli preuzimati više odgovornosti u ovome novom okruženju. Osim toga, sve to što se događalo podsjetilo me na to da svako dijete ima svoju priču.

Jednog me dana učenica zamolila da joj čitam iz neke knjige koju je upravo posudila u školskoj knjižnici. Rekla je da joj kod kuće nitko ne želi čitati. Odjednom su sve moje brige pale u drugi plan i prisjetio sam se zašto radim ovaj posao. To se ne bi dogodilo da sam ostao zatvoren u svom uredu.

VIDLJIVOST JE VAŽNA KARAKTERISTIKA SVAKOG VOĐE, ali ona je još važnija u izazovnim okolnostima. Ne samo da vidljivost pruža ugodu i podršku za one koji traže naše vodstvo, već ih može i usmjeriti na zadatke pred njima.

DOBRI SU ODNOSI S DRUGIM LJUDIMA KLJUČNI.

Tijekom mjeseci obnove u školi službeni je WC za školsko osoblje bio zatvoren. Zbog toga smo bili primorani koristiti učenički WC. Međutim, izgleda da čak i ovakvoj situaciji možete naučiti novu lekciju.

Jednog sam dana iza pregrade začuo dječji glas: „Dr. Lamkin, jeste li to vi?” Pokušao sam se suzdržati da se ne nasmijem i odgovorio sam: „Da, to sam ja.” Nakon toga je nastupilo nekoliko sekundi tišine. Zatim je glas ponovno progovorio: „Mogu li vam ispričati o knjizi koju čitam?”

Koliko god bila smiješna ova priča, ona je također rezultirala vrlo važnim razgovorom o navikama čitanja spomenutog učenika. Ne mogu reći da zagovaram redovito korištenje učeničkih WC-a. Međutim, zahvalan sam što me ova nezgodna situacija na ovaj način povezala s učenicima i pružila uvid u njihov proces učenja.

USMJERITE SE NA LJUDE TIJEKOM IZAZOVA.

George COUROS kaže: „Tri su najvažnije riječi u obrazovanju – odnosi, odnosi, odnosi.” Katkad smo toliko usredotočeni na izazov koji je pred nama da zbog toga izgubimo iz vida druge ljude, pogotovo kad smo suočeni s većim problemima.

Međutim, nepredvidljivi izazovi i prepreke često nam pružaju dodatne prilike za građenje odnosa s drugima. Na nama je da ih vodimo kroz te nedaće i da u njima potražimo prilike koje bismo mogli iskoristiti za bolje povezivanje s drugima – bez obzira na to koliko okolnosti bile neočekivane.

………………

NAPOMENA

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com