Školstvo u medijima
PRVIH PET GODINA KLJUČNO JE U RAZVOJU SVAKOG DJETETA
Zašto odgojitelje smatramo drugorazrednim učiteljima?
objavljeno: 3. siječnja 2019.

Smatra se da je prvih pet godina ključno u razvoju svakog djeteta. Tijekom ovog razdoblja mozak djeteta razvija se brže nego u bilo kojem drugom razdoblju njegova života. Istraživači na Sveučilištu Harvard   procjenjuju da se u prvih nekoliko godina života u mozgu svake sekunde oblikuje više od milijun novih živčanih veza.

To je stadij u kojem nastaju temelji koji će imati dugoročni utjecaj na djetetovo učenje, ponašanje i zdravlje. Iako se veći dio ovoga ranog razvoja odvija kod kuće, do dobi od četiri godine većina će djece već provesti znatnu količinu vremena u predškolskom okruženju, u interakciji s odgojiteljima.

S obzirom na važnost ovog obrazovnog razdoblja, čini se logičnim da bi oni zaduženi za njega trebali imati prilično visok status.

A ipak, mnogima koji su odabrali raditi u ovom sektoru često se može činiti upravo suprotno. Umjesto da ih se smatra visokostručnim i obrazovanim profesionalcima, oni se često osjećaju kao građani drugog reda u sustavu koji iz neobjašnjivog razloga i dalje podcjenjuje i omalovažava ključnu i složenu prirodu njihova posla.

Stoga, postavlja se pitanje; zašto, s obzirom na važnu prirodu ovog posla, odgojitelji nemaju status koji zaslužuju? Ne moramo dugo tražiti odgovor. U istraživanju  koje je ranije ove godine provela britanska organizacija PACEY, gotovo svi sudionici izrazili su zabrinutost zbog činjenice da odgojitelji ne zarađuju isto ili ne uživaju istu razinu priznanja kao i učitelji.

Nedavno istraživanje također je otkrilo da odgojitelji smatraju da nisu dovoljno nagrađeni za trud koji je potrebno uložiti kako bi završili svoje obrazovanje ili stekli novo znanje. Istraživanje također pokazuje da su odgojitelji posebno frustrirani zbog činjenice da njihovi kolege učitelji zarađuju znatno više od njih, unatoč tome što je njihovo obrazovanje trajalo podjednako dugo. S obzirom na sve ovo, ne iznenađuje vrlo nagli pad interesa za ovo zvanje.

Ako britanska vlada uskoro ne poduzme određene korake, postoji stvarni rizik da će zvanje odgojitelja potpuno nestati. Umjesto da vidimo povećanje u broju stručnjaka koji rade s predškolskom djecom, mogli bismo vidjeti upravo suprotno.

Naposljetku, ako je vlada ozbiljna u vezi sa zaustavljanjem alarmantnog pada kvalificiranih odgojitelja, tad mora zaista razmisliti o tome što napraviti da bi ovi profesionalci imali jednak status kao i učitelji.

Da parafraziramo stari obrazovni aforizam: obrazovni sustav ne može nadmašiti kvalitetu profesionalaca koji rade u njemu, a ovo vrijedi i za rani i predškolski odgoj i obrazovanje kao i za bilo koji drugi dio obrazovnog sektora. Vrijeme je da počnemo na ulaganje u odgojitelje gledati kao na ulaganje u dugoročni uspjeh naše djece.

……………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com