Školstvo u medijima
VODI LI NAS DO BOLJIH RJEŠENJA
Kamo znatiželja može odvesti obrazovanje?
objavljeno: 18. prosinca 2018.

… o tome da bi učenici zapravo trebali postavljati dobra pitanja, a ne samo pronalaziti odgovore na njih – što je ključno za znatiželju. Evo ga, to je taj tekst koji je naslovljen „Najvažnija vještina u uredu ne poučava se u školi”Smatram da iz ovog teksta možemo izvući neke važne misli o tome zašto je znatiželja toliko važna.

ZNATIŽELJA VODI DO INOVACIJE.

Iako se znatiželja vrlo često ne njeguje svjesno, ona nudi mnogo koristi za zaposlenike, vođe i poduzeća. Jedna je od najvećih koristi inovacija. U svom je tekstu u Harvard Business Review autorica Francesca GINO istaknula istraživanje koje pokazuje da porast znatiželje pospješuje kreativnost.

To zatim vodi do inovacije, poboljšanja rezultata na radnome mjestu i boljeg rješavanja problema. Naposljetku, da nema ljudske želje za propitkivanjem i istraživanjem, inovacije koju su dio svakodnevnog života sad ne bi postojale.

ZNATIŽELJA PRIDONOSI BOLJOJ IZVEDBI.

Studije pokazuju da znatiželja može povećati produktivnost radnika. Jedna studija koju je Gino provela nad 120 zaposlenika otkriva da je prirodna znatiželja povezana s boljim procjenama uspješnosti zaposlenika neke tvrtke.

ZNATIŽELJA POTIČE BOLJU KOMUNIKACIJU.

Dok je radila na programu vrjednovanja zaposlenika provedenom na Harvard Kennedy School, Gino je podijelila sudionike u skupine. Nekim su skupinama dodijeljeni zadatci kojima se poticala njihova znatiželja. Ti su sudionici postizali bolje rezultate od kontrolne skupine zbog toga što su podijelili više informacija i bolje slušali jedni druge. Posjedovanje dobrih komunikacijskih vještina poput ovih može poboljšati vaše izglede da dobijete bolje plaćeni posao.

ZNATIŽELJA POMAŽE UMANJITI SUKOB.

Kad su ljudi znatiželjni, vrlo će vjerojatno gledati stvari i iz perspektive drugih ljudi, a ne samo vlastite. Upravo zbog toga znatiželjni ljudi obično bolje surađuju s drugima i rjeđe dolaze u konfliktne situacije.

ZNATIŽELJA MOŽE VODITI DO BOLJIH RJEŠENJA.

U svojoj je studiji Gino također otkrila da znatiželja može pomoći zaposlenicima i nadređenima da se bolje prilagode faktoru nesigurnosti. Znatiželja nas prisiljava da bolje promislimo o svojim odlukama i pronađemo kreativna rješenja, umjesto da pribjegavamo najjednostavnijim rješenjima problema.

Ovdje možete pročitati cijeli članak.

MOJE JE PITANJE SLJEDEĆE: ako znatiželja vodi do poboljšanja u područjima poslovnog svijeta (inovacija, bolja uspješnost, bolja komunikacija, manje konflikta i bolja rješenja), bi li jednako djelovala na učenike u našim učionicama?

Will RICHARDSON potaknuo me na razmišljanje kad je rekao da je znatiželja najvažnija stvar u osnovnoškolskom obrazovanju te je, iako se o njoj ne govori dovoljno, vitalna u svim aspektima obrazovanja.

Danas se sve više škola usmjerava na razvijanje znatiželje kod učenika. Njegovanjem znatiželje ne samo da ćemo pripremiti učenike na to da postavljaju bolja pitanja, već ćemo pronaći odgovore na pitanja koja ni sami nismo postavili.

 

 

……………………

 NAPOMENA

  • George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca