Školstvo u medijima
U VRIJEME KAD JE SVE INSTANT
Strpljenje je osobina koju mora imati svaki učitelj
objavljeno: 20. prosinca 2018.

U vrijeme kad je sve instant – instant-glazba, instant-učitavanje slika, instant-juha i naravno instant-zadovoljstvo koje dolazi uza sve to, strpljenje postaje nevjerojatno teško za uvježbavanje.

Činjenica je da je strpljenje koncept čija je definicija, u ovom svijetu ubrzane tehnologije, vrlo maglovita. A poučavanje je sve samo ne instant, ono zahtijeva strpljenje lovca. Nemojte me krivo shvatiti, ni od jednog se učitelja ne bi trebalo zahtijevati da ima strpljenja s pojedincima čiji nedostatak discipline, nezrelost ili nemar prekida rad drugih učenika.

Jedan dan u prostoriji s razuzdanim tinejdžerima svakome je dovoljan da poludi. Strpljivost s učenicima koji se trude naučiti, međutim, ključni je element učiteljske profesije. Nestrpljenje s iskrenim učenicima znak je slabosti samog učitelja.

Jedna prednost koju imaju učitelji jest široko poznavanje predmeta koji poučavaju. Neki učitelji, međutim, ne uvažavaju dovoljno činjenicu da različiti učenici imaju različite razine sposobnosti za određen predmet. Dobar učitelj to razumije i pokušat će doprijeti do onih učenika koji ne pokazuju sposobnosti za svladavanje određenog predmeta. To se može postići samo ako je učitelj strpljiv.

Strpljiv učitelj također ima volju prilagoditi se različitim situacijama u učionici. Učenici se razlikuju od razreda do razreda. Neki su pažljivi, drugi izazivaju nevolje, a treći ometaju slanjem SMS-poruka prijateljima. Također, moraju se upotrijebiti različite strategije ovisno o učenicima koji čine razred. Neki učenici imaju koristi od igranja uloga, dok drugi radije pišu ili slušaju u tišini. Dobar učitelj zna kako uključiti svoje učenike u proces učenja.

Što još poboljšava učenje, a zahtijeva strpljenje?

Vrijeme.

Dajte učenicima više vremena za razmišljanje nakon što postavite pitanje i prije nego što postavite pitanje. Učitelji većinom postaju nestrpljivi kad učenik odugovlači u odgovaranju na pitanje i jednostavno odgovore umjesto njega osim ako odmah ne prozovu drugog učenika. Dobar učitelj čeka ili daje podsjetnike kako bi ohrabrio učenika koji je zapeo i time potaknuo slobodno i pošteno okružje u učionici.

Vrlo je lako odbaciti ove vrlo učinkovite tehnike koje ispituju naše strpljenje, napominjući kako za njih nema vremena. Ali kad se osvrnemo na naš obrazovni put, uvijek naiđemo na ponekog mentora koji je imao strpljenja za nas, čak i kad je sve upućivalo na to da bi trebali prijeći na sljedeću stvar ili odustati.

Dajte učenicima priliku, Rim nije izgrađen za jedan dan. Što prije mi i oni koji vode obrazovnu politiku prepoznamo ove nesporne elemente obrazovanja, to ćemo bolje ispuniti misiju koju obavljamo.

………………

NAPOMENA

  • New York Times – američke novine globalnog utjecaja s globalnim čitateljstvom.
  • Izvor: newyorktimes.co.rw