Savjeti stručnjaka
NA SVE TREBA MISLITI
Kako (ne)ukrašavati zidove učionice
objavljeno: 21. prosinca 2018.

… koja je s kolegom Pedrom RODRIGUESOM provela istraživanje o vezi između izgleda učionice i funkcije pamćenja, pozornosti i samoregulacije kod učenika.

U studiju su uključili 64 djece u dobi između 8 i 12 godina koja su bila raspoređena u dvije učionice – u prvoj su zidovi sasvim prekriveni fotografijama svakodnevnih predmeta i scena, dok na zidovima druge učionice nije bilo nikakvih ukrasa. Djeca iz prve učionice imala su lošije rezultate na sva četiri testa, dva pamćenja i dva pozornosti.

Ipak, zidovi u učionicama ne moraju biti potpuno ogoljeni.

 Istraživačice koje su 2015. godine analizirale 153 učionice u Ujedinjenom Kraljevstvu preporučuju da se na zidove stavlja sadržaj koji će učionici dati veselo ozračje, ali je ne će učiniti kaotičnom, što znači da treba ostaviti između 20 i 50 posto prostora bez ikakvih ukrasa.

One predlažu da se na zidove postave: učenički radovi – to će djeci dati osjećaj odgovornosti u procesu usvajanja znanja i pomoći im da se sjete važnih informacija; fotografije uzora koje će učenicima pružiti inspiraciju – fotografije i citati koji im mogu pomoći u razvijanju osjećaja pripadnosti, a to treba biti sadržaj koji potiče inkluziju i ne pada u zamku stereotipnih ideja koje mogu naškoditi njihovu samopouzdanju; vizualna pomagala – mape, dijagrami i slično; prirodno svjetlo – učenici koji u učionici imaju prirodnu svjetlost imaju bolje rezultate iz matematike i čitanja; boje – zidovi ne moraju biti bijeli, ali se preporučuje da jedan od njih bude svjetliji od ostalih. Također, popis ocjena ili rezultati ispita nisu poželjni, jer mogu imati negativan utjecaj na učenike koji su imali lošije rezultate, a treba izbjegavati i gomilanje sadržaja na zidovima odnosno stare sadržaje poželjno je mijenjati novima. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Edutopia ]