NA SVE TREBA MISLITI

Kako (ne)ukrašavati zidove učionice

petak, 21. prosinca 2018.

Iako nastavnici i nastavnice u najboljoj namjeri ukrašavaju učionice, katkad njihov izgled može uzrokovati senzoričko preopterećenje za djecu, što može imati suprotan učinak na proces učenja, kazala je Josefa PANDEIRADA, psihologinja…

Kako (ne)ukrašavati zidove učionice

… koja je s kolegom Pedrom RODRIGUESOM provela istraživanje o vezi između izgleda učionice i funkcije pamćenja, pozornosti i samoregulacije kod učenika.

U studiju su uključili 64 djece u dobi između 8 i 12 godina koja su bila raspoređena u dvije učionice – u prvoj su zidovi sasvim prekriveni fotografijama svakodnevnih predmeta i scena, dok na zidovima druge učionice nije bilo nikakvih ukrasa. Djeca iz prve učionice imala su lošije rezultate na sva četiri testa, dva pamćenja i dva pozornosti.

Ipak, zidovi u učionicama ne moraju biti potpuno ogoljeni.

 Istraživačice koje su 2015. godine analizirale 153 učionice u Ujedinjenom Kraljevstvu preporučuju da se na zidove stavlja sadržaj koji će učionici dati veselo ozračje, ali je ne će učiniti kaotičnom, što znači da treba ostaviti između 20 i 50 posto prostora bez ikakvih ukrasa.

One predlažu da se na zidove postave: učenički radovi – to će djeci dati osjećaj odgovornosti u procesu usvajanja znanja i pomoći im da se sjete važnih informacija; fotografije uzora koje će učenicima pružiti inspiraciju – fotografije i citati koji im mogu pomoći u razvijanju osjećaja pripadnosti, a to treba biti sadržaj koji potiče inkluziju i ne pada u zamku stereotipnih ideja koje mogu naškoditi njihovu samopouzdanju; vizualna pomagala – mape, dijagrami i slično; prirodno svjetlo – učenici koji u učionici imaju prirodnu svjetlost imaju bolje rezultate iz matematike i čitanja; boje – zidovi ne moraju biti bijeli, ali se preporučuje da jedan od njih bude svjetliji od ostalih. Također, popis ocjena ili rezultati ispita nisu poželjni, jer mogu imati negativan utjecaj na učenike koji su imali lošije rezultate, a treba izbjegavati i gomilanje sadržaja na zidovima odnosno stare sadržaje poželjno je mijenjati novima. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Edutopia ]  

Vezani članci
Školski portal: Povratak iritantnih komentara o učiteljima

Povratak iritantnih komentara o učiteljima

I volimo ih, doista, ali je naporno odgovarati na sva…

Školski portal: Čarobni prosinac

Čarobni prosinac

  ŠTO JE NATJEČAJ ČAROBNI PROSINAC? Čarobni prosinac natječaj je…

Školski portal: Autentično poučavanje

Autentično poučavanje

On traži prilike za rast i vjeruje da može utjecati…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Kenijac svoju plaću daje siromašnim učenicima

Kenijac svoju plaću daje siromašnim učenicima

Profesor matematike i fizike Peter TABICHI…

Školski portal: Održali smo sjajan Dan znanosti

Održali smo sjajan Dan znanosti

Na isti je dan rođen i…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…