Školstvo u medijima
AUSTRALSKO ISKUSTVO
Kako možemo podržati kvalitetno poučavanje
objavljeno: 24. prosinca 2018.

Industrija profesionalnog razvoja učitelja u Australiji danas je razvijenija nego ikad. Ako ste učitelj u Australiji na raspolaganju vam stoji cijeli niz skupih tečajeva, događaja i edukacijskih gurua koji nude savjete ili promiču tečajeve.

Međutim, NAŠE ISTRAŽIVANJE  pokazuje da jeftini pristup, koji se oslanja na učitelje koji zajedno uče u školi, pokazuje znatna poboljšanja u kvaliteti poučavanja.

KAKO TO FUNKCIONIRA?

Sesije „kvalitetnog poučavanja”uključuju četiri ili više učitelja koji rade u „zajednici profesionalnog učenja”, u kojoj promatraju i analiziraju lekcije u učionici drugih učitelja iz grupe.

Ovaj se pristup razlikuje od profesionalnog razvoja, koji traži od učitelja da se usmjere na poboljšanje poučavanja određene teme ili određenog niza vještina.

  • Umjesto toga on se usmjerava na općenito poboljšanje poučavanja.  

Nastavnici se vode modelom poučavanja [poznatim kao kvalitetno poučavanje] koji se usmjerava na:

  • intelektualne zahtjeve lekcije
  • kvalitetu okruženja u kojem se učenje održava
  • stupanj do kojeg učenje ima smisla za učenike.

TIJEKOM JEDNOG DANA UČITELJI:

  • raspravljaju o poučavanju na temelju literature koju predlaže jedan član skupine
  • promatraju lekciju jednog od članova skupine i analiziraju kvalitetu poučavanja
  • samostalno „kodiraju” lekciju u skladu s modelom kvalitetnog poučavanja
  • razmještaju se po skupinama kako bi raspravljali o lekciji i poučavanju općenito. 

Dok učitelji promatraju i raspravljaju o poučavanju u okruženju bez sukoba, oni postaju svjesniji svojih prednosti i onoga što mogu poboljšati kako bi učenicima pomogli učiti.

KAKO ZNAMO DA TO FUNKCIONIRA?

Tijekom osam mjeseci, od 2014. do 2016., promatrali smo 192 učitelja u 24 javne škole [po osam učitelja u svakoj školi].

Promatrali smo učitelje prije sesija kvalitetnog poučavanja i šest mjeseci kasnije, kad su završile intervencijske skupine u 16 škola, te zatim ponovno šest mjeseci nakon toga. Učitelji u osam „kontrolnih” škola sudjelovali su u sesijama nakon što su naknadna promatranja završena.

Kvaliteta poučavanja ZNATNO SE POBOLJŠALA za učitelje koji su sudjelovali, dok u kontrolnoj skupini nije bilo nikakve promjene u kvaliteti. Učinci su i dalje bili mjerljivi šest mjeseci poslije, ali i u idućoj školskoj godini!

Učitelji su promicali intelektualnu dubinu svojih učenika, istodobno osiguravajući pozitivno okružje za učenje te pomagali učenicima da vide vrijednost svog rada izvan škole.

 ✿ Ovi su učinci bili znatni bez obzira na sektor [osnovnoškolski/srednjoškolski], lokaciju [urbana/neurbana] te godine nastavničkog iskustva.

Učitelji su također mogli bolje prosuditi i poboljšati kvalitetu vlastitog i tuđeg poučavanja.

 ✿ U isto vrijeme, primijetili smo bitne pozitivne učinke na moral i osjećaje učitelja koji su bili posljedica ohrabrivanja i odavanja priznanja za njihov rad.

 ✿ Otkrili smo dobitke u kvaliteti poučavanja čak i od samo jednoga kruga sesija kvalitetnog poučavanja koje su trajale četiri dana tijekom jednoga školskog polugodišta. Takvi znatni učinci na kvalitetu poučavanja zaista su rijetki u drugim studijama.

Za razliku od mnogih drugih učiteljskih radionica ili proizvoda, naš se pristup može upotrijebiti za razna predmetna područja i razredne razine, s potencijalom da proširi učenje nastavnika dalje od određene teme, predmeta ili vještina, na poučavanje u općenitom smislu.

Glavna je „cijena” povezana s ovim pristupom omogućavanje nastavnicima da izađu iz svojih učionica kako bi sudjelovali u sesijama.

 ŠTO BUDUĆNOST NOSI?

  • Našim se pristupom koriste u 250 australskih škola, ali zahvaljujući znatnim ulaganjima proširit će se na više od 3500 australskih škola do 2022.

To će biti popraćeno istraživačkim programom koji će uključivati i ispitivanje utjecaja ovog pristupa na ishode učenika, koristeći nasumično provjeravana ispitivanja i druge metode.

Digitalna će tehnologija pomoći da više učitelja sudjeluje, uključujući one u malim i udaljenim školama, radi obuhvaćanja 34 000 nastavnika i 1,3 milijuna učenika tijekom sljedećih pet godina.

Također se nadamo pokretanju Akademije kvalitetnog poučavanja, koja će pratiti učinke i podržati učitelje, škole i druge u implementiranju ovog pristupa. Ukupni je cilj podržati učitelje u ojačavanju vlastitih kapaciteta radi osiguravanja kvalitetnog poučavanja u australskim školama.

…………….

NAPOMENA

  • AUSTRALIJA: portal The Conversation neovisni je izvor vijesti i stavova iz akademske i istraživačke zajednice. Njihov tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com

* ovdje vidite LINK