Industrija profesionalnog razvoja učitelja u Australiji danas je razvijenija nego ikad. Ako ste učitelj u Australiji na raspolaganju vam stoji cijeli niz skupih tečajeva, događaja i edukacijskih gurua koji nude savjete ili promiču tečajeve.
Međutim, NAŠE ISTRAŽIVANJE pokazuje da jeftini pristup, koji se oslanja na učitelje koji zajedno uče u školi, pokazuje znatna poboljšanja u kvaliteti poučavanja.
KAKO TO FUNKCIONIRA?
Sesije „kvalitetnog poučavanja”uključuju četiri ili više učitelja koji rade u „zajednici profesionalnog učenja”, u kojoj promatraju i analiziraju lekcije u učionici drugih učitelja iz grupe.
Ovaj se pristup razlikuje od profesionalnog razvoja, koji traži od učitelja da se usmjere na poboljšanje poučavanja određene teme ili određenog niza vještina.
- Umjesto toga on se usmjerava na općenito poboljšanje poučavanja.
Nastavnici se vode modelom poučavanja [poznatim kao kvalitetno poučavanje] koji se usmjerava na:
- intelektualne zahtjeve lekcije
- kvalitetu okruženja u kojem se učenje održava
- stupanj do kojeg učenje ima smisla za učenike.
TIJEKOM JEDNOG DANA UČITELJI:
- raspravljaju o poučavanju na temelju literature koju predlaže jedan član skupine
- promatraju lekciju jednog od članova skupine i analiziraju kvalitetu poučavanja
- samostalno „kodiraju” lekciju u skladu s modelom kvalitetnog poučavanja
- razmještaju se po skupinama kako bi raspravljali o lekciji i poučavanju općenito.
Dok učitelji promatraju i raspravljaju o poučavanju u okruženju bez sukoba, oni postaju svjesniji svojih prednosti i onoga što mogu poboljšati kako bi učenicima pomogli učiti.
KAKO ZNAMO DA TO FUNKCIONIRA?
Tijekom osam mjeseci, od 2014. do 2016., promatrali smo 192 učitelja u 24 javne škole [po osam učitelja u svakoj školi].
Promatrali smo učitelje prije sesija kvalitetnog poučavanja i šest mjeseci kasnije, kad su završile intervencijske skupine u 16 škola, te zatim ponovno šest mjeseci nakon toga. Učitelji u osam „kontrolnih” škola sudjelovali su u sesijama nakon što su naknadna promatranja završena.
Kvaliteta poučavanja ZNATNO SE POBOLJŠALA za učitelje koji su sudjelovali, dok u kontrolnoj skupini nije bilo nikakve promjene u kvaliteti. Učinci su i dalje bili mjerljivi šest mjeseci poslije, ali i u idućoj školskoj godini!
Učitelji su promicali intelektualnu dubinu svojih učenika, istodobno osiguravajući pozitivno okružje za učenje te pomagali učenicima da vide vrijednost svog rada izvan škole.
✿ Ovi su učinci bili znatni bez obzira na sektor [osnovnoškolski/srednjoškolski], lokaciju [urbana/neurbana] te godine nastavničkog iskustva.
Učitelji su također mogli bolje prosuditi i poboljšati kvalitetu vlastitog i tuđeg poučavanja.
✿ U isto vrijeme, primijetili smo bitne pozitivne učinke na moral i osjećaje učitelja koji su bili posljedica ohrabrivanja i odavanja priznanja za njihov rad.
✿ Otkrili smo dobitke u kvaliteti poučavanja čak i od samo jednoga kruga sesija kvalitetnog poučavanja koje su trajale četiri dana tijekom jednoga školskog polugodišta. Takvi znatni učinci na kvalitetu poučavanja zaista su rijetki u drugim studijama.
Za razliku od mnogih drugih učiteljskih radionica ili proizvoda, naš se pristup može upotrijebiti za razna predmetna područja i razredne razine, s potencijalom da proširi učenje nastavnika dalje od određene teme, predmeta ili vještina, na poučavanje u općenitom smislu.
Glavna je „cijena” povezana s ovim pristupom omogućavanje nastavnicima da izađu iz svojih učionica kako bi sudjelovali u sesijama.
ŠTO BUDUĆNOST NOSI?
- Našim se pristupom koriste u 250 australskih škola, ali zahvaljujući znatnim ulaganjima proširit će se na više od 3500 australskih škola do 2022.
To će biti popraćeno istraživačkim programom koji će uključivati i ispitivanje utjecaja ovog pristupa na ishode učenika, koristeći nasumično provjeravana ispitivanja i druge metode.
Digitalna će tehnologija pomoći da više učitelja sudjeluje, uključujući one u malim i udaljenim školama, radi obuhvaćanja 34 000 nastavnika i 1,3 milijuna učenika tijekom sljedećih pet godina.
Također se nadamo pokretanju Akademije kvalitetnog poučavanja, koja će pratiti učinke i podržati učitelje, škole i druge u implementiranju ovog pristupa. Ukupni je cilj podržati učitelje u ojačavanju vlastitih kapaciteta radi osiguravanja kvalitetnog poučavanja u australskim školama.
…………….
NAPOMENA
- AUSTRALIJA: portal The Conversation neovisni je izvor vijesti i stavova iz akademske i istraživačke zajednice. Njihov tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
- Izvor: theconversation.com
* ovdje vidite LINK