Školstvo u medijima
KVALITETA UČENJA MNOGO JE VRJEDNIJA OD KVANTITETE UČENJA
„Obrazovna opsesija brojevima skreće pozornost sa stvarnog uspjeha”
objavljeno: 28. prosinca 2018.

Brojke se može pokazati ono što stoji iza uspjeha, ali one same također mogu postati jedini cilj uspjeha.

Ove sam godine iz Škotske preselila u Švedsku   i to mi je iskustvo pomoglo da shvatim vrlo važnu stvar – svaki put kada dobronamjerni, motivirani i strastveni ljudi ili organizacije žele nešto postići, bez obzira na to koliko plemenit bio njihov cilj, njihovo je djelovanje već unaprijed određeno i ograničeno nekim brojkama koje je netko drugi definirao.

Drugim riječima, čak i ako to ne radite zbog profita, ipak se često oslanjate na najvrjedniju stvar koja se može izraziti brojem: novac.

Često se u pokušaju da napravimo nešto kreativno oslanjamo na nekog ili nešto da nam osigura novac, prilike ili ciljeve, a zatim ih moramo postići da bismo dobili pristup resursima. Problem je u tome što to nikad nije naša mjera uspjeha: morate kompromitirati svoje ciljeve da biste udovoljili ciljevima treće stranke te morate kontinuirano dokazivati da ste dovoljno vrijedni.

Čak i ako ste uvjereni u vrijednost svoje organizacije, i dalje se pokušavate uklopiti u nešto što niste sami definirali. Drugim riječima, to je način kontrole.

Kad je u pitanju komodifikacija, problem je u tome što se u svemu moramo oslanjati na novac. Čak i ako se radi o nečemu što je namijenjeno društvenom blagostanju, ako je to nešto predstavljeno u natjecateljskom obliku, tad netko mora i izgubiti.

Zar ne mislite da je pomalo pokroviteljski da vam netko kaže kako morate postići određene ciljeve da biste se kvalificirali za pristup resursima i prilikama?

To je nešto poput nasilnika na igralištu koji nosi veliku vreću punu slatkiša, a jedini je način na koji možete doći do njih da se ulizujete i podređujete njegovim željama. Drugim riječima, tu nešto ne štima!

  Centralizirani ciljevi nisu važni djetetu koje npr. samo želi plesati kako bi zaboravilo svoj nestabilni obiteljski život. Stavljanje kvačica u kućice formulara za prijavu financiranja nije važno djetetu koje želi ići na školski izlet, jer nikad prije nije izašlo iz grada.

Stoga, zašto se naš sustav oslanja na pristup koji kaže „reci mi što želiš postići, a zatim mi to dokaži brojevima i sažetim činjenicama”?

Ravnoteža između ljudi koji znaju što je najbolje za našu djecu i ljudi na moćnim položajima često se okreće u prilog potonjima, ali svejedno na to ne reagiramo dovoljno glasno.

Vidjela sam i čula za razne odlične projekte i prilike u kojima je neki niz brojeva (koje je netko drugi smatrao važnima) prevagnuo nad kvalitetom njihova stvarnog utjecaja na ljude – i takvi su projekti stoga odbačeni kao neodrživi, bez obzira na to koliko su dobri u praksi.

…………………….

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Jonathan Petersson on Unsplash