Jučer-danas-sutra
SAVJETI KOJI SU POMOGLI UČITELJICI DA OSTANE U NASTAVNIČKOJ PROFESIJI
Pametne misli koje su mi dale snage da ne odustanem od poučavanja
objavljeno: 31. prosinca 2018.

Katkad naiđete na frazu koja kao da je napisana posebno za vas. Ona možda nudi rješenje određenog problema, daje vam do znanja da vam je potrebna promjena ili vas jednostavno samo podsjeća na nešto što ste zaboravili.

Ovdje možete pronaći sedam citata koji su meni bili podrška u profesionalnom i osobnom životu tijekom posljednjih nekoliko godina.

 

Kad ste učitelj, zaista je lako procijeniti kvalitetu dana – i vlastitu kvalitetu – na temelju toga koliko ste (ili niste) napravili. Međutim, to je nešto što biste trebali izbjegavati. Prije svega ste čovjek, a zatim učitelj – dopušteno vam je jednostavno „biti” bez da se zbog toga osjećate loše.

Često se vraćam ovome citatu – primjerice kad sam u iskušenju da preskočim sat joge kako bih mogla ocjenjivati učeničke radove; ili kad moram obaviti kućanske poslove, a željela bih uživati u svom prvom slobodnom prijepodnevu nakon nekoliko mjeseci. Mi učitelji često imamo dojam da je popis stvari koje moramo napraviti beskrajan, uvijek postoji još nešto što moramo napraviti. Želite li „preživjeti” u ovoj profesiji, morate naučiti davati prioritet stvarima koje su zaista važne.

Nekad ovo nisam razumjela i radila sam potpuno suprotno. Zapravo, tek nakon što sam čula ovaj citat shvatila sam što sam postala i što moram promijeniti.

 

Iako znaju da je ovo istina, mnogi su učitelji duboko privrženi svom uobičajenom načinu obavljanja stvari. Sami sebi govorimo da će ovaj put biti drukčije i obično potpuno ignoriramo prošle neuspjehe. Ako zaista želite promijeniti ili poboljšati nešto u svome životu, pokušajte usvojiti pristup pokušaja i pogrešaka; napravite male (ili velike) promjene, pratite njihove ishode i pokušajte ponovno ako je potrebno. Loša je vijest da ćete morati promijeniti svoj omiljeni plan. Dobra je pak vijest da bi to ovaj put zaista moglo funkcionirati.

  

Čini se da je „odgovornost” riječ dana na sastancima školskog osoblja, a vi zaista morate imati „debelu kožu” kad komunicirate s učenicima, roditeljima, nadređenima… Ono što kod mene funkcionira jest izbacivanje emocija iz tog procesa i jednostavno uvjerenje da dajem sve od sebe. Doživjeli ste neki neuspjeh u učionici? Razumljivo je da vas je to obeshrabrilo. Ali sad se morate pribrati i iskoristiti to kao priliku za rast.

 

Kao netko tko čvrsto vjeruje u način razmišljanja koji potiče razvoj, za osoblje jednako kao i za učenike, potpuno sam predana uvjerenju da možete svladati bilo koju vještinu, talent ili razviti karakternu osobinu uz dosljednost i dovoljno truda. Često podsjetim samu sebe na ovo kad primijetim da se vraćam nekoj staroj navici, poput odbijanja da izađem iz svoje udobne zone. Kad čujem samu sebe kako govorim stvari poput „Napravit ću to sutra”, zapitam se tko ja to postajem. I ako mi se ne svidi odgovor, to me potakne na djelovanje.

  

Kad sve ostalo propadne, snagu pronalazim u ovom poznatom citatu. Podsjećam samu sebe da se uloga edukatora ne može podcijeniti. Izbori koje donosimo, riječi kojima se služimo i kvalitete koje pokazujemo mogu duboko utjecati na način razmišljanja naših učenika, na njihove životne izbore te na trag koji oni sami ostavljaju na svijet oko sebe.

…………………….

NAPOMENA:

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com