Zanimljivosti
KAKO BITI DOBAR I SIGURAN UČITELJ
Potrebna im je podrška
objavljeno: 2. svibnja 2019.

■  POVJERENJE

Ako vam se član školskog osoblja pojavi u učionici, vaša je prva pomisao: „Ovdje je da procjenjuje moj rad!” Ako je tako, morate preispitati kulturu vaše škole. Kad se vaše poučavanje procjenjuje, kad se propitkuju i seciraju vaši pristupi planiranju lekcija i ocjenjivanju ili kad vas se prisiljava da opravdate svaku malu stvar koju ste napravili s pojedinim učenikom – sve to pokazuje nedostatak povjerenja i potiče osjećaj krivnje, paranoje i nesigurnosti.

■  AUTONOMIJA

Prema mom iskustvu, učitelji ne vole kad se njima „mikroupravlja”. Oni žele osjećati slobodu u poučavanju, raditi ono što je najbolje za njih u njihovoj učionici, odjelu ili području. Vole se osjećati kao da mogu potpuno iskoristiti vlastito profesionalno iskustvo kako bi utjecali na učenike. Kad je njihova sloboda ograničena unošenjem kvačica u kućice bezbrojnih formulara, tada taj osjećaj autonomije nestaje. Slobodno razmišljanje ubrzava profesionalni razvoj.

■  SIGURNOST

Učitelji ne mogu biti zadovoljni ako se svaki put kad prolaze školskim hodnikom osjećaju fizički ili verbalno zlostavljani. 

Učitelj se nikad ne bi trebao osjećati nesigurno ili ugroženo u svom radnom okruženju. Nažalost, to se događa prečesto. Zadovoljni učitelji znaju da njihova škola stavlja njihovu sigurnost na prvo mjesto.

■  PODRŠKA

Kad učitelj treba podršku u vezi s, primjerice, neprimjerenim ponašanjem učenika, on je treba odmah dobiti – bez ikakvih pitanja. Razgovori s nadležnima nikad ne bi smjeli počinjati onime što učitelj jest ili nije napravio, već ponašanjem samog učenika.

■  RAZUMIJEVANJE

U školama u kojima učitelji osjećaju da njihovi nadležni razumiju njihove probleme također će se osjećati zadovoljnije. Ako njihovi kolege zaista razumiju stvarnost poučavanja – koliko je poučavanje teško i probleme koji idu uz ovaj posao – to može pomoći učitelju da bude sigurniji u samoga sebe i ono što radi.

■  IZAZOV

Učitelji žele postati bolji. Oni vole vidjeti da profesionalno napreduju i da njihova škola pokazuje interes za njihov poseban razvoj. Učitelji općenito vole propitkivati vlastitu praksu i procijeniti postoji li bolji način.

■  CIJENJENOST

Najobičniji kompliment poput „dobro obavljen posao” može mnogo značiti. Poznajem učitelje koji prođu kroz cijelo polugodište, a da im to pritom nitko ne kaže ili da im zahvali na nečemu što su napravili. Kad učitelj zna koliko je važan školi i koliko se njegov doprinos cijeni, to može mnogo značiti.

Moj mi je prvi ravnatelj poslao zahvalnicu na kraju moga prvog polugodišta dok sam tek počeo poučavati, a prva je rečenica bila: „Zaista si ostavio velik utjecaj!” Nikad nisam zaboravio tu rečenicu koja je bila izvor neizmjernog osjećaja ponosa za mene i zbog nje sam se osjećao kao sastavni dio svoje škole.

■  UGODNOST

Kad se učitelji osjećaju kao da su dio školske zajednice i kad su 0pušteni u vlastitoj učionici, to može imati jako velik utjecaj na kvalitetu poučavanja. Taj osjećaj zajedništva koji često prožima škole u najizazovnijim područjima može biti vrlo koristan.

Saznanje da se u zbornici možete iskreno nasmijati, da vam kolega u učionici do vaše čuva leđa na bez obzira na sve ili da škola želi da se učitelji drže zajedno – sve to jako utječe na dobrobit učitelja.

  ZADOVOLJNI UČITELJI IMAJU VREMENA OTIĆI NA WC

Mnogo pričamo o Konvenciji o ljudskim pravima kad se radi o učenicima i zakonskim odredbama koje reguliraju njihovu slobodu, ali što je s učiteljima koji nemaju vremena za jednostavne potrebe?

Kad morate birati hoćete li na brzinu pojesti sendvič ili ručak provesti upisujući podatke u računalo, odlazak na WC jednostavno mora pričekati. Ali to ne bi trebalo biti tako.

Sama činjenica da sam uključio ovu zadnju točku govori nam mnogo o tome gdje se nalazi naša profesija.

…………………….

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com