KATKAD SMO ZASLIJEPLJENI TRENDOM DIGITALNE TEHNOLOGIJE

Tehnologija je alat, a NE ishod učenja!

petak, 4. siječnja 2019.

Nedavno sam napravio popis koji sažima ulogu koju bi tehnologija morala imati u poučavanju i u učionicama.

Tehnologija je alat, a NE ishod učenja!

U nekoliko je dana moj popis pogledan više od 4000 puta i objavljen više od 500 puta na Twitteru.

ŠTO ŽELITE DA DJECA NAPRAVE S TEHNOLOGIJOM?

POGREŠNI ODGOVORI                                                                                      

  • naprave prezentacije
  • pokrenu blogove
  • izrade „oblake riječi”
  • izrađuju prezentacije pomoću alata Animoto
  • osmišljavaju sadržaje za samostojeće ploče
  • izrađuju videomaterijale
  • objavljuju na Edmodu
  • služe se pametnom pločom
  • razvijaju aplikacije

ISPRAVNI ODGOVORI

  • upozore na važne probleme i pitanja
  • počnu razgovore
  • pronađu odgovore (na VLASTITA pitanja)
  • udruže se s partnerima
  • promijene mišljenja
  • utječu na stvarni svijet
  • poduzmu određene mjere
  • budu primjeri stvarne promjene

TEHNOLOGIJA JE ALAT, A NE ISHOD UČENJA.

Ovim popisom želio sam podsjetiti učitelje na sljedeće – pažljivo razmišljanje o tome što želimo da naša djeca znaju i budu sposobna napraviti jest PRVI korak koji moramo napraviti kada donosimo odluke o ulozi koju bi tehnologija trebala imati u našem poučavanju.

Mislim da smo katkad zaslijepljeni trendom digitalne tehnologije. Štoviše, uvjeren sam da je previše učitelja povjerovalo u pogrešnu pretpostavku da TEHNOLOGIJA motivira djecu.

To jednostavno nije istina. Djeca NISU motivirana tehnologijom. Umjesto toga, ona su motivirana prilikama da ostave svoj trag u svijetu; ona su motivirana prilikama da sami postave pitanja i pronađu odgovore na njih; ona su motivirana prilikama da uče s istomišljenicima i vršnjacima.

Digitalni alati MOGU omogućiti sve to – ali sve dok ne počnemo gledati na tehnologiju kao na ništa više od pukog alata, nastavit ćemo trošiti vrijeme i novac na proizvode koji ne rade ništa da bi promijenili učenje naše djece.

………………………………

NAPOMENA

  • SAD: Autor je teksta Bill Ferriter – bloger, stručnjak za obrazovnu tehnologiju i učitelj s višegodišnjim iskustvom.
  • Izvor: williamferriter.com

 

Vezani članci
Školski portal: Tehnologija mora služiti čovjeku, ne obrnuto i ne jednako, posebno ne u školi

Tehnologija mora služiti čovjeku, ne obrnuto i ne jednako, posebno ne u školi

…sve više približavaju jedan drugome i izgleda kao da je…

Školski portal: Tehnologija kao distrakcija

Tehnologija kao distrakcija

… ali u posljednje vrijeme mislim da bi prioritet trebao…

Školski portal: Ovo su stvari u obrazovanju koje trebaju ostati jednostavne

Ovo su stvari u obrazovanju koje trebaju ostati jednostavne

…moramo dati sve od sebe kako ne bismo pali u…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Kuda koji, mili moji

Kuda koji, mili moji

Zboraši idu u 2. d, prirodnjaci…

Školski portal: Učenje je muka. Znanje je moć.

Učenje je muka. Znanje je moć.

Znati govoriti strani jezik tečno euforija…

Školski portal: Prednosti i mane rada u privatnoj školi

Prednosti i mane rada u privatnoj školi

… a neki ih smatraju igraonicama…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…