Jučer-danas-sutra
KAD SHVATITE DA VAŠI UČENICI RADE ONO ŠTO ŽELITE VI SE POVUCITE
Slabo poznata tajna učinkovitog poučavanja
objavljeno: 4. siječnja 2019.

Koliko znam, to je nešto o čemu se nikad nije pisalo.

O tome se nikad nije govorilo u sklopu profesionalnog razvoja.

Sve u svemu, radi se o nečemu što se potpuno prešućuje kao da uopće ne postoji.

Međutim, to je toliko moćno da može rezultirati iznimnim razvojem i poboljšanjem uspjeha učenika. To je nešto što radite – odnosno ne radite. To nije nešto nemoguće i neizvedivo, ali zahtijeva disciplinu, situacijsku svjesnost i malo suptilnosti.

No, način na koji djeluje je jednostavan.

RADI SE O SLJEDEĆEM: kad shvatite da vaši učenici rade ono što želite ili što ste od njih tražili, vi se jednostavno povucite  i dopustite im da sami dožive svoj uspjeh. 

Bez obzira na to što oni radili. To može biti neka samostalna ili grupna aktivnost. To može biti rutina, postupak ili pridržavanje uputa.

O čemu god se radilo, kad vam oči i uši kažu da ste na putu prema svom cilju, vi odmah postanite promatrač.

Zapravo, da biste bili što učinkovitiji, pokušajte nestati iz njihove svijesti.

Bez ikakvih naglih pokreta, polako napravite korak natrag i odmaknite se od svog razreda.

Nakon što dosegnete daljinu s koje možete promatrati svakog učenika, ostanite tiho i na mjestu sve dok učenici ne završe zadatak ili ne prijeđu na novu aktivnost.

Naravno, da bi ova strategija djelovala, vi morate biti načisto sami sa sobom kad je u pitanju sljedeće:

1) što točno želite od svojih učenika 

2) kako izgleda uspjeh.

To naglašava važnost poučavanja i izričitog pokazivanja učenicima onoga što očekujete od njih te zatim temeljitog provjeravanja razumijevanja. 

Nikad ne smijete poslati svoje učenike da sami rade na nekom zadatku osim ako su vam dokazali da znaju što se od njih očekuje.

Na ovaj im način dajete najbolje izglede za uspjeh, a sebi slobodu da se „maknete iz te slike”.

Razlog zbog kojeg je ova strategija toliko učinkovita jest to da svaki put kad učenici dožive uspjeh bez vašeg miješanja stječu pouzdanje u sebe i vlastite sposobnosti.

Time im također dajete prostor da se izgube u vlastitom radu, što ne samo da je iznimno ugodno već je najbrži put do razvoja i poboljšanja.

Međutim, ključno je da budete dovoljno disciplinirani i „držite jezik za zubima”.

To je teško za mnoge učitelje koji imaju naviku prekidanja, podsjećanja, pripovijedanja i nuđenja vlastitog mišljenja.

Kao učitelji, „programirani” smo da uvijek poučavamo. Naši su nam nadređeni usadili pogrešno uvjerenje da dobro poučavanje izgleda „zaposleno”.

Ali da bi ova strategija djelovala morate se osloboditi ove pogrešne pretpostavke.

Morate shvatiti – što više prostora omogućite svojim učenicima da sami prevladaju izazove i dožive uspjehe, time će njihovi uspjesi biti veći.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.

  • Izvor: smartclassroommanagement.com