Zanimljivosti
PROVJERENE I UČINKOVITE IDEJE
14 načina da stišate brbljavi razred
objavljeno: 29. kolovoza 2019.

IDEJE KOJE DJELUJU U SVIM RAZREDIMA

  • Jedan je od najboljih načina za održavanje tišine u učionici taj da preduhitrite učenike još pri ulasku. To možete napraviti na nekoliko načina. Primjerice, možete ih uvježbati da u tišini ulaze u učionicu, a pritom se možete služiti ovom tehnikom.
  • Tijekom sata fizička je blizina učiteljev najbolji prijatelj. Jednostavno došećite do učenika koji brblja i stanite pored njega, to često može biti dovoljno da se učenik usredotoči na školski rad.
  • Evo još nekoliko drugih ideja koje možete upotrijebiti: gašenje i paljenje svjetla, gestikuliranje rukama (npr. podizanje dva prsta) te korištenje zvona ili nekoga drugoga zvučnog signala koji će učenike upozoriti da prestanu brbljati.
  • Šaptanje je odličan način da promijenite ritam svog poučavanja. Ako počnete gubiti interes učenika, nastavite pričati šapćući. Učenici će ostati zatečeni i počet će obraćati pozornost.
  • Kao što je moja majka uvijek govorila: „Med je slađi od octa.” Prije nego što zatražite da neprimjereno ponašanje prestane, pohvalite one učenike koji rade ono što ste im i zadali (u nadi da će ih ostali slijediti).

    Kako stišati učenike od prvog do trećeg razreda osnovne škole

  • Za mene je u nižim razredima osnovne škole uvijek djelovalo sljedeće: rekla bih svojim učenicima: „Zatvaram oči, a kad ih otvorim želim da svi…” (… rade što god bih željela da rade). Dok bih ovo izgovarala, prekrila bih oči rukama, govorila razvlačeći riječi i potom zahvalila učenicima na njihovu odličnom ponašanju.
  • U učionici imam dva plakata za uzorno sjedenje i moram priznati da su mi omiljeni. Zašto? Zbog toga što svaki put kad trebam da moji učenici obrate pozornost, jednostavno priđem plakatima i pokažem rukom na njih.

         

  • Također sam vidjela kako neki učitelji traže od svojih učenika da „naguraju sljezove kolačiće u usta”. Svoje obraze napune zamišljenim sljezovim kolačićima, jer je na taj način teško govoriti.
  • Možete ustima stvarati čarobne „tihe mjehuriće”.
  • Povratni poklici također mogu biti zabavni. Važno je da budu jednostavni za djecu te dobi. Postoji mnogo različitih povratnih poklika koje možete upotrijebiti. Ja primjerice kažem: „Razrede, razrede!” A učenici odgovaraju: „Hej, hej!”
  • Postoji i nekoliko tehnoloških rješenja, poput crvenog svjetla za one koji brbljaju. Druge digitalne metode uključuju Super Sound Box  ili aplikaciju Too Noisy – alat za uređaje Android i Apple koji određuje razinu buke i proizvodi zvučni signal kad glasovi postanu preglasni.

Kako stišati učenike viših razreda osnove škole

  • Povratni poklici djeluju i u višim razredima osnovne. „Jedan, dva, tri – gledajte mene, jedan, dva – gledam vas”pali za učenike od drugog do petog razreda. Zarazne kratke reklamne pjesmice također mogu biti zabavne.
  • Metoda „Tihih 20” način je na koji možete zaključiti neku aktivnost. Ako se učenici vrate na svoja mjesta i u potpunoj su tišini tijekom 20 sekundi, napreduju jedno mjesto na ploči IGRE ŽIVOTA.

Kada dosegnu posljednji kvadrat (što može potrajati otprilike mjesec dana), imat ćemo zabavu s kokicama.

  • Još je jedna dobra ideja uporaba „riječi tjedna” koju možete odabrati iz gradiva koje ste obradili taj tjedan kako biste označili da je vrijeme za tišinu.

Nadam se da ste pronašli nešto što biste željeli iskušati! Zaista je potrebna odlična mješavina raznih strategija kako biste učenike održali uključenima u nastavu.

…………….

NAPOMENA

  • SAD: portal Teachers Pay Teachers zajednica je koju čini milijun edukatora koji s drugima žele podijeliti svoj rad, svoja razmišljanja i svoju inspiraciju.
  • Izvor: blog.teacherspayteachers.com