Zanimljivosti
IZVANREDNO U OVOJ PROFESIJI NE POSTOJI
365 osobina dobrih učitelja
objavljeno: 9. siječnja 2019.

Čini se da svatko ima mišljenje o tome što čini dobrog, a što odličnog učitelja i što učinkoviti učitelji rade dobro. Iako se nikad nećemo moći složiti o nekim definiranim ili „apsolutnim” osobina, istraživanja ipak upućuju na neke odlike.

U tekstu možete pronaći neke od ovih dragocjenih osobina.

STAV

„Dobri” učitelji…

  • svaki dan daju sve od sebe

  • uživaju u prilici da budu s djecom i poučavaju ih

  • imaju zdrav smisao za humor i perspektivu

  • sretni su što su u školi i vole poučavanje

  • zaista uživaju u poučavanju

  • djeci prenose ljubav prema predmetu koji poučavaju

  • prihvaćaju svoje nedostatke, ali nastoje raditi na njima

  • učinkovito komuniciraju s drugima

  • vjeruju u vlastitu vrijednost, sposobnost i potencijal

  • suosjećajni su

  • koriste se svojom osobnošću da bi kurikulumu udahnuli život

  • promiču i cijene mentalno i fizičko blagostanje

  • optimistični su i probleme smatraju prilikama

  • reagiraju na promjenjive okolnosti

  • očekuju najbolje.

USMJERENOST NA DIJETE

„Dobri” učitelji…

  • uživaju u društvu djece

  • cijene jedinstvenost svakog djeteta i nikad ne podcjenjuju djecu

  • vjeruju u vrijednost, sposobnost i potencijal svakog djeteta

  • nikad ne podcjenjuju sposobnosti svojih učenika

  • promatraju i pažljivo slušaju djecu kako bi otkrili njihove obrazovne potrebe

  • potiču djecu da riskiraju i postavljaju „velika” pitanja

  • brinu se za mentalno zdravlje djece

  • daju djeci vremena za razmišljanje

  • pomažu učenicima redefinirati neuspjeh kao korak prema uspjehu

  • imaju visoke standarde za svu djecu svaki dan

  • razumiju da neće uvijek vidjeti neposredne rezultate

  • pridonose osobnim pričama i slave uspjehe bivših učenika

  • ne štede vrijeme kako bi objasnili stvari iz nekoliko kutova

  • daju učenicima strategije za uspjeh

  • daju roditeljima do znanja da je njihovo dijete pokazalo interes za određenu temu ili vještinu.

POUČAVANJE

„Dobri” učitelji…

  • dobro vladaju predmetom koji poučavaju

  • „nevidljive” učenike čine vidljivima

  • shvaćaju da je učenje emocionalno

  • pronalaze nešto za što djeca mare

  • stvaraju situacije u kojima djeca uspijevaju

  • koriste se strategijama koje podržavaju uključivost

  • ne pišu detaljne nastavne planove

  • dopuštaju djeci da odluče u kojem će se smjeru učenje odvijati

  • pričaju s djecom na način koji ona mogu razumjeti

  • povezuju učenje s problemima iz stvarnoga svijeta

  • nadziru napredak i potiču uspjeh

  • ne sjede iza svojih stolova

  • potiču i cijene raznolikost

  • potiču zajedničko učenje

  • rade manje nego njihovi učenici.

RAZVOJ

„Dobri” učitelji…

  • intelektualno su znatiželjni i vole učenje

  • osvrću se na svoje poučavanje

  • daju prioritet profesionalnom učenju i čitanju

  • poštuju svoje kolege

  • surađuju sa svrhom i ciljem

  • uporni su i nikad ne odustaju

  • znaju reći NE kad je to potrebno

  • pokazuju osobine vođe i uče iz svojih pogrešaka

  • pridonose izgledu kurikuluma

  • pokazuju kreativnost u strategijama poučavanja

  • unaprjeđuju vještine poučavanja i rade na stjecanju novih

  • traže povratne informacije i kritiku

  • aktivno i kontinuirano traže nove prilike

  • razotkrivaju obrazovne mitove i legende

  • zajedno planiraju, osvrću se i procjenjuju.

Ove kvalitete i osobine samo su primjer onoga što dobri učitelji rade. Sigurno postoji još mnogo toga što smo izostavili i vjerojatno bismo mogli dodati još tisuću stvari ovom popisu. A kao što pokazuje, poučavanje je složen i zahtjevan višedimenzionalan posao.

Cijeli popis osobina dobrih učitelja možete pronaći OVDJE:

……………………

NAPOMENA

  • SAD: Portal Teacher Toolkit učiteljima pruža profesionalnu platformu za objavljivanje vlastitih ideja i izvora kako bi učiteljima diljem svijeta ponudio podršku potrebnu za razvoj i uspješnost u ovako izazovnoj profesiji.

  • Izvor: teachertoolkit.co.uk

  • Photo by rawpixel on Unsplash