Školstvo u medijima
SAD > NEĆU DATI DVOJKU AKO UČENIK NIJE UČINIO APSOLUTNO NIŠTA
Inflacija ocjena tjera učitelje da odustanu od poučavanja
objavljeno: 7. siječnja 2019.

…čak i ako sjedi besposleno cijelu godinu i ničime ne pokazuje da je svladalo gradivo.

Prijeti mi čak i optužba za „nepoštivanje postupaka i protokola” odbijem li učeniku koji ne želi učiti zaključim višu ocjenu. Dakle, trebam li popustiti i slijediti krdo kao i većina ili se zauzeti za ono što mislim da je ispravno i etično? Čini se da će mi inzistiranje na akademskoj odgovornosti donijeti lošu ocjenu u mom učiteljskom dosjeu.

Znajući posljedice, moji prsti i dalje ne mogu upisati tu laž. Ne mogu čiste savjesti upisati dvojku, znajući da moji učenici nisu učinili ništa da barem pokušaju svladati gradivo.

Zašto moram dati ostavku kako bih se mogla pogledati u zrcalo?

Zašto moji učenici moraju izgubiti učitelja koji je posvećen njihovu napretku?

Što mi kao učitelji ovdje uopće radimo? Izigravamo roditelje i dajemo učenicima lažan osjećaj postignuća. Sigurno je da će im, jednom kad prijeđu prag ove škole, posljedice akademske neodgovornosti postati bolno jasne.

Jedan dan, kad sam zamolila učenike da uzmu olovku i papir u ruke i počnu zapisivati ne bi li bolje naučili, čula sam nekoliko učenika kako šapću: „Pa nije da ćemo dobiti jedinicu ne budemo li poslušali!”

Ovaj fenomen onemogućuje učitelja da natjera učenike da izvršavaju sve zadatke, pa i one koji ne odgovaraju njihovu raspoloženju ili smatraju da za njega nemaju potrebne vještine. Iskreno govoreći, to ometa proces učenja u njegovu samom začetku i onemogućuje učitelja da motivira.

Zato moji prsti upisuju jedinicu za nerad, a procjena moga rada i dalje je u ravnoteži. Neću dati dvojku ako učenik nije učinio apsolutno ništa.

Prije nego što kompromitiram svoju etiku i ono što znam da je u najboljem interesu učenika, jednostavno „pognem glavu” i poučavam. Poučavam sve dok se ta poslovična cipela ne spusti na moju glavu, kad se moram početi braniti jer sam ispravna u svijetu laži i alternativnih činjenica.

Ako dijelite moju realnost, ostavit ću vas s pitanjem koje me muči svakodnevno – što činiti po tom pitanju?

———————-

NAPOMENA: 

  • SAD | The Educators Room – američkiobrazovni portal čiji je glavni cilj podići svijest o važnosti učitelja u društvu kao i zalaganje za obrazovne reforme, čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji.
  • Izvor: theeducatorsroom.com