Školstvo u medijima
PRITISCI I STRES „ZARAZILI” SU UČITELJSKU PROFESIJU
Kako ponovno probuditi svoju ljubav prema poučavanju
objavljeno: 9. siječnja 2019.

Za to je zaslužan mentalitet „napravi više” i ”daj više od sebe”, koji je naš posao učinio mnogo težim.

I mnogo manje zabavnim.

Određena je negativnost preplavila našu profesiju u posljednje vrijeme, dok se mi iskaljujemo jedni na drugim ili jadikujemo zbog stanja u kojem smo se našli.

Nažalost, malo je vjerojatno da će se ovi uvjeti uskoro promijeniti.

Ali to ne znači da se ne možete boriti protiv toga. To ne znači da se ne možete prilagoditi, nadmudriti i pronaći svoj mali dio raja unutar četiri zida svoje učionice.

To ne znači da ne možete ponovno probuditi svoju ljubav prema poučavanju. Ili je otkriti prvi put.

EVO KAKO:

1) BRINITE SE SAMO O STVARIMA KOJE MOŽETE KONTROLIRATI.

Dobar dio stresa koji učitelji doživljavaju proizlazi iz stvari koje su izvan njihove kontrole. Ako se radi o nečemu što pod svaku cijenu morate napraviti, tad nema smisla da se živcirate zbog toga.  

Nemojte dopustiti da vas uznemiruje novi matematički kurikulum, veličina razreda ili nešto treće i oduprite se želji da zbog toga jadikujete.  

Najbolje je brzo prihvatiti ono što je izvan vaše kontrole i zatim nastaviti dalje. To pokazuje fleksibilnost. To je unutarnja čvrstoća koja vam omogućuje da uživate u svome poslu unatoč promjenama s kojima se možda ne slažete.  

Najbolje je prihvatiti ono što ne možete kontrolirati.  

2) IMAJTE NA UMU DA POSTOJI MNOGO TOGA ŠTO MOŽETE KONTROLIRATI.

Učitelji koji se najviše muče sa stresom i nezadovoljstvom pretpostavljaju da postoji vrlo malo toga što je pod njihovom kontrolom. Oni se žale zbog dugih radnih dana, problematičnih učenika, loših radnih navika, niske motivacije itd.

Međutim, istina je da zapravo imate kontrolu nad ovim i svim drugim aspektima poučavanja, koji imaju najveći utjecaj na vašu sreću i zadovoljstvo na radnome mjestu. Npr. možda samo trebate naučiti neku novu vještinuMožda trebate radikalno promijeniti način na koji radite stvari. Ali to je nešto što svatko može napraviti, bez obzira na to koliko su stvari postale loše.

3) PRIHVATITE ONO ŠTO ĆE POUČAVANJE UVIJEK ČINITI ODLIČNIM.

Kada se usmjerite na uživanje u svojim učenicima, kad uživate u odnosima koje ste uspostavili s njima i u samom činu poučavanja, sve će drugo čime ste preokupirani – nestati. 

Važnost tih drugih stvari polako nestaje i postaje zanemariva. 

Moći ćete sjediti na sastanku školskog osoblja i slušati o još jednoj promjeni kurikuluma ili svojim obvezama bez da postanete emocionalno investirani.

Prihvatit ćete to i zatim gurnuti to u stranu – da biste se mogli posvetiti onome što je zaista bitno, onome zbog čega ste uopće postali učitelj.

KAKO VOLJETI OVAJ POSAO BEZ OBZIRA NA SVE

Često čujem od frustriranih učitelja kako smatraju da su ukalupljeni i da nemaju opcija.

No, u svakom slučaju, oni su uznemireni zbog stvari koje su potpuno pod njihovom kontrolom ili koje ne moraju imati nikakav utjecaj na sposobnost da uživaju u svom poslu.

Moć je u vama.

Danas možda nije lako biti učitelj kao što je nekad bilo, ali uz odgovarajući stav i strategiju upravljanja učionicom te zdravom dozom lukavosti, poučavanje može biti jednako zabavno i isplativo.

Stoga, dok su vaši kolege frustrirani zbog dodatnih obveza i očekivanja, vi tome pristupite kao nečemu usputnome i nemojte dopustiti da to ima preveliku moć nad vama.

Tako ćete se lakše prilagoditi i prihvatiti to na način koji nije dodatni teret na vašim leđima.

Moći ćete se usredotočiti na ono što je važno.

I voljeti svoj posao bez obzira na sve!

…………………..

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com
  • Photo by Niklas Hamann on Unsplash