Savjeti stručnjaka
PITAJTE UČENIKE I ZNAT ĆETE RAZUMIJU LI SVRHU LEKCIJE
Koji je cilj vaše lekcije?
objavljeno: 29. siječnja 2019.

Još rjeđe sjedate u automobil da bi vas on sam nekamo odvezao. Umjesto toga, odvojite 30 sekundi i upišete svoje odredište. Nekom čarolijom, GPS vam prikaže svaki korak puta te možete unaprijed proučiti plan puta i saznati zašto vas sustav vodi u određenom smjeru. Možda je cesta zatvorena? Što činiti kad promašite zavoj? Dobijete konkretnu i ciljanu povratnu informaciju kako ostati na pravome putu. I nekim čudom, eto vas na vašem odredištu!

KAKO SE TO MOŽE PRIMIJENITI NA UČIONICU?

Jasni i određeni (čak i mjerljivi) ciljevi lekcije s učinkovitim provjerama razumijevanja i prilagođavanjem uputa, ako je potrebno, omogućuju učenicima da znaju kamo idu i kad su tamo stigli. Bez „mape puta”, davanja povratnih informacija putem, nema ni odredišta. Učenici nikad neće znati jesu li stigli bilo gdje, kamoli na cilj. Ono što je također jednako važno jest razlog putovanja.

Znaju li učenici zašto provode vrijeme u školi učeći određeno gradivo? Razumiju li važnost i primjenu koncepata kojima ih poučavamo?

Koliko god to jednostavno zvučalo, čarolija jasnih i određenih ciljeva dolazi od učitelja koji ih komunicira učenicima. Neka ne bude tajni, učenici moraju znati točno što rade i zašto je to važno. Budite izričiti i vaši će učenici preuzeti odgovornost za vlastito učenje.

Jedan jednostavan i učinkovit način mjerenja koliko dobro učenici razumiju svrhu lekcije jest da ih izravno pitate!

Kao administrator, nakon svakog promatranja nastave upitao sam nekoliko učenika što su radili i zašto. Obično u svojoj procjeni zapišem odgovor učenika i pošaljem učiteljima kako bi mogli vidjeti komentare svojih učenika. Ako učenici mogu objasniti što su učili taj dan, kakav je učinak tog učenja kao i važnost, tad je poučavanje bilo jasno. Ako to nisu mogli, tad je vrijeme da postavim dodatna pitanja učitelju kako bih ustanovio zašto je to tako.

Učitelji također na kraju sata mogu postaviti ista pitanja, bilo u obliku kratkoga pismenog upitnika, kratke rasprave ili nečega trećeg.

  • Omogućujete li učenicima da vide svoje konačno odredište prije nego počnete predavanje ili im dopuštate da samo uskoče u automobil bez ikakve ideje o tome kamo idu?

………………

NAPOMENA

  • The Progressive Teacher (TPT) – mjesečni magazin namijenjen unaprjeđenju obrazovanja u Indiji.
  • Izvor: preogressiveteacher