Školstvo u medijima
IZNIMNI UČITELJI OSTAVLJAJU DUBOK TRAG
„Ona nas je voljela!”
objavljeno: 16. siječnja 2019.

Kad se učitelji redovito pojavljuju na poslu, prenose kvalitetne lekcije te se dobro ponašaju prema učenicima, čak i kad se ne osjećaju najbolje, oni pokazuju koliki su profesionalci. I time zavrjeđuju divljenje svojih kolega.

Moja kći već nekoliko godina priča o tome koliko je voljela svoju učiteljicu u petom razredu. Kad sam je pitao što joj se toliko svidjelo kod nje, njezin je odgovor bio: „Ona nas je voljela!”

Tako jednostavno, a tako duboko. Djeca teže učiteljima koji ih vole.

Moji su sinovi obožavali svoju srednjoškolsku učiteljicu. Kad sam mlađeg sina pitao što mu se sviđa kod nje, bez oklijevanja je odgovorio: „Njoj je stalo do nas i do svog posla!” Djeca primjećuju te stvari. Nemojte to nikad zaboraviti.

Mnogo se priča o uključenosti učenika. No, čini mi se da je jedna od glavnih odlika iznimne učionice uključeni UČITELJ. Djeca vole kad je njihov učitelj aktivan, uključen i pun energije. Također shvaćaju koji su učitelji zaista uključeni, a koji nisu.

U odličnoj učionici, učenici nisu jedini koji uče. UČITELJ je također učenik. Kad su učitelji znatiželjni, kad su ranjivi, kad nastavljaju rasti, oni bolje poučavaju te daju odličan primjer svojim učenicima.

Lijepo je kad su učitelji kreativni, dinamični i inovativni, ali ja više volim strpljive, prilagodljive i ljubazne.

Jednom sam pitao jednoga kolegu ravnatelja što njegovu učiteljicu čini tako iznimnom. Rekao je da je ona nemilosrdna u iskušavanju novih strategija ili pronalaženju izvora da bi pomogla djeci razumjeti matematiku. Napravit će što god je potrebno da bi im pomogla da uspiju. Iznimni će učitelji napraviti sve što je potrebno!

Dobri se odnosi s učenicima ne događaju slučajno. Njih namjerno potiču izvanredni učitelji.

Učitelji ne moraju biti smiješni, inovativni, inspirativni ili karizmatični. Ali moraju se brinuti o svojim učenicima i ponosno raditi svoj posao. Ako to čine, imat će iznimnu karijeru.

IZNIMNI UČITELJI POUČAVAJU, pa zatim ponovno poučavaju i katkad nekim učenicima pristupaju pojedinačno, jer razumiju da ne može svaki učenik sve shvatiti iz prvog pokušaja (pa čak ni iz drugoga).

Ne možemo utjecati na obiteljsko okruženje svojih učenika, ali iznimni učitelji utječu na svoje razredno okruženje. Pod njihovim nadzorom, učenici se mogu osjećati sigurno, prihvaćeno i voljeno.

IZNIMNI UČITELJI ne trebaju WiFi da bi uključili svoje učenike. Tehnologija je odlična stvar, ali strast učitelja uvijek je najvažnija varijabla u učionici.

KAD ODLIČNI UČITELJI POUČAVAJU, to se čini tako jednostavno, ali oni zapravo rade vrlo naporno. Iznimnost nikad ne dolazi bez predanosti i žrtve.

NAJUČINKOVITIJI UČITELJI oni su koji shvaćaju da su upravo oni najvažnija karika u učionici.

NASLIJEĐE IZNIMNOG UČITELJA nije izgrađeno na njegovim nastavnim planovima, već na razgovorima s učenicima. Lekcije su važne, ali odnosi su važniji.

STRASTVENI UČITELJI inspiriraju svoje učenike, ali i svoje kolege. Oni imaju potencijal utjecati na kulturu cijele škole.

VEĆINA ODLIČNIH UČITELJA nije bila iznimna na početku svoje karijere. No, prepoznali su ono što djeluje i ono što treba popraviti, učili su od svojih kolega i uvijek su bili usmjereni na učenike.

  • Svaki učitelj može postati još bolji.

……………….

NAPOMENA

  • SAD: Danny Steele ravnatelj je koji u svom blogu piše o ljubavi prema učenicima, učiteljima, školskoj kulturi, vodstvu i javnom obrazovanju.

  • Izvor: steelethoughts.com