SVAKI NASTAVNIK MOŽE SASTAVITI POPIS FRUSTRACIJA, ALI …

Poučavajte kao da vas nitko ne gleda

ponedjeljak, 21. siječnja 2019.

Volim biti učitelj. Nakon 14 godina u učionici, ne mogu zamisliti da radim bilo što drugo. Volim dijeliti ljubav prema svom predmetu i priliku da ga i sam nastavim proučavati.

Poučavajte kao da vas nitko ne gleda

Volim činjenicu što mi je svaki novi dan drukčiji i donosi nove izazove. Volim imati moć mijenjati živote.

Ali tu su i određene frustracije koje dolaze s ovim poslom. One se uglavnom odnose na dodatno opterećenja učitelja koja nemaju veze s napretkom učenika. Besmislene mjere ocjenjivanja ili načini osmišljavanja zadataka gdje se očekuje da predvidimo rezultate naših učenika kao da smo vidoviti, sastanci radi sastanaka itd. Svaki nastavnik može sastaviti popis frustracija koji će biti podugačak i vrlo sličan popisu ostalih kolega.

Zato često pozivam učitelje da poučavaju kao da ih nitko ne gleda. Ili kao da ih svi gledaju. To ne bi trebalo biti važno ako smo sigurni u našu vještinu i profesiju. Ako zanemarimo svu vanjsku publiku, inspekcije i trendove, moći ćemo se usredotočiti na poučavanje. Moći ćemo tražiti najučinkovitije načine kako pomoći učenicima da napreduju.

A to je iznimno važno. Učitelji sve češće priznaju da ih radno opterećenje tjera iz učionice. Škole sve češće priznaju da imaju poteškoća u privlačenju ljudi u nastavničku profesiju. Poučavanje postaje sve nepoželjnije zanimanje. Novca je u školama sve manje, a od učitelja se zahtijeva sve više.

Godine poučavanja kako bi se zadovoljila vanjska publika, trendovi i zahtjevi prilično je zamutilo vodu i ostavilo stvari nerazjašnjenima.

Ljudi su izgubili iz vida ono što je najvažnije za učinkovito poučavanje. Mnogi su učitelji izgubili samopouzdanje i vjeru u svoju sposobnost poučavanja dok su nas vukli u svim smjerovima za uvijek promjenjivim prioritetima. Poruke koje stižu do učitelja su nejasne, a obrazovanje obiluje mitovima i pseudoznanošću.

Kad pomislim na sve bizarne stvari koje su se posljednjih godina prodavale za činjenicu o poučavanju i učenju, jasno mi je da se nešto mora mijenjati.

POZIVOM „POUČAVAJTE KAO DA VAS NITKO NE GLEDA” želim poučavanje vratiti korak ili dva i približiti ga njegovim osnovama. Moramo iznova promotriti na sve aspekte poučavanja i zapitati se: „Je li to zaista najbolji način?” Nagledali smo se vladina nereda sa strukturnim reformama u obrazovanju.

Potrebni su nam učitelji koji će htjeti doći do korijena poučavanja i provesti reformu prakse u obrazovanju.

..................

NAPOMENA

  •  VELIKA BRITANIJA > Teaching it real – blog engleskog učitelja s 14-godišnjim iskustvom poučavanja.
  • Izvor: teachreal.worpress.com
Vezani članci
Školski portal: Učitelj sam i ponosim se time

Učitelj sam i ponosim se time

Iako put može biti trnovit, ništa se s time ne…

Školski portal: Kakav učitelj, takav učenik

Kakav učitelj, takav učenik

… paradigme i provoditi novi način učenja (nov za sve…

Školski portal: Svoje učitelje treba poštovati

Svoje učitelje treba poštovati

… WiFi je jednostavno prestao raditi, a moj profesor nije…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Trio – tri broja do točnog rješenja

Trio – tri broja do točnog rješenja

Prvu sam igru nazvala TRIO a…

Školski portal: Mala meteorološka radionica

Mala meteorološka radionica

….a izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece…

Školski portal: Rana privrženost majke i djeteta

Rana privrženost majke i djeteta

… da zadržava pogled na djetetovu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…