Savjeti stručnjaka
SVAKI NASTAVNIK MOŽE SASTAVITI POPIS FRUSTRACIJA, ALI …
Poučavajte kao da vas nitko ne gleda
objavljeno: 21. siječnja 2019.

Volim činjenicu što mi je svaki novi dan drukčiji i donosi nove izazove. Volim imati moć mijenjati živote.

Ali tu su i određene frustracije koje dolaze s ovim poslom. One se uglavnom odnose na dodatno opterećenja učitelja koja nemaju veze s napretkom učenika. Besmislene mjere ocjenjivanja ili načini osmišljavanja zadataka gdje se očekuje da predvidimo rezultate naših učenika kao da smo vidoviti, sastanci radi sastanaka itd. Svaki nastavnik može sastaviti popis frustracija koji će biti podugačak i vrlo sličan popisu ostalih kolega.

Zato često pozivam učitelje da poučavaju kao da ih nitko ne gleda. Ili kao da ih svi gledaju. To ne bi trebalo biti važno ako smo sigurni u našu vještinu i profesiju. Ako zanemarimo svu vanjsku publiku, inspekcije i trendove, moći ćemo se usredotočiti na poučavanje. Moći ćemo tražiti najučinkovitije načine kako pomoći učenicima da napreduju.

A to je iznimno važno. Učitelji sve češće priznaju da ih radno opterećenje tjera iz učionice. Škole sve češće priznaju da imaju poteškoća u privlačenju ljudi u nastavničku profesiju. Poučavanje postaje sve nepoželjnije zanimanje. Novca je u školama sve manje, a od učitelja se zahtijeva sve više.

Godine poučavanja kako bi se zadovoljila vanjska publika, trendovi i zahtjevi prilično je zamutilo vodu i ostavilo stvari nerazjašnjenima.

Ljudi su izgubili iz vida ono što je najvažnije za učinkovito poučavanje. Mnogi su učitelji izgubili samopouzdanje i vjeru u svoju sposobnost poučavanja dok su nas vukli u svim smjerovima za uvijek promjenjivim prioritetima. Poruke koje stižu do učitelja su nejasne, a obrazovanje obiluje mitovima i pseudoznanošću.

Kad pomislim na sve bizarne stvari koje su se posljednjih godina prodavale za činjenicu o poučavanju i učenju, jasno mi je da se nešto mora mijenjati.

POZIVOM „POUČAVAJTE KAO DA VAS NITKO NE GLEDA” želim poučavanje vratiti korak ili dva i približiti ga njegovim osnovama. Moramo iznova promotriti na sve aspekte poučavanja i zapitati se: „Je li to zaista najbolji način?” Nagledali smo se vladina nereda sa strukturnim reformama u obrazovanju.

Potrebni su nam učitelji koji će htjeti doći do korijena poučavanja i provesti reformu prakse u obrazovanju.

………………

NAPOMENA

  •  VELIKA BRITANIJA > Teaching it real – blog engleskog učitelja s 14-godišnjim iskustvom poučavanja.
  • Izvor: teachreal.worpress.com