Školstvo u medijima
BIT POUČAVANJA NISU SAMO SUSTAVI, ČINJENICE, BROJEVI …
Zašto tehnologija nikad neće zamijeniti dobro poučavanje
objavljeno: 25. siječnja 2019.

Snažno vjerujem u uspjeh učiteljske profesije. Učitelji učenicima ne ugrađuju samo znanje i informacije, bit poučavanja nisu samo sustavi, činjenice, brojevi i učitelji svakako nisu tu da promiču bunt i nedostatak društvenog međudjelovanja. Poučavanje je potpuna antiteza svemu navedenomu.

Dakle, gdje sam tu ja kao učitelj i vođa u obrazovanju? U središtu je moje strasti i filozofije koju ugrađujem u svoje učitelje i školu prije svega i iznad svega – dijete.

PRVO PITAM – što je djeci potrebno i kako omogućiti svakom djetetu da njegove potrebe budu zadovoljene?

Uostalom, mlada osoba ima samo jednu priliku u životu za dobro obrazovanje.

Naš je osnovni cilj potaknuti neovisno razmišljanje, propitivanje i na kraju neovisno učenje. Vjeruje se da će novi alati za učenje biti sredstvo koje će olakšati neovisno učenje. Ja odlučno kažem – ne.

Aristotel je rekao: „Čovjek je politička životinja.” U osnovi je te ideje urođena potreba čovjeka da komunicira s drugima, uči od njih i povezuje se. Neki će reći da društvene mreže sve to omogućuju. Omogućuju li zaista?

Najjednostavnije rečeno, ako budući modeli učenja podrazumijevaju poticanje mladih ljudi da su dulje pred bezličnim ekranima računala, izloženi pritom većinom neuređenom sadržaju i u osnovi nesigurnom okruženju, onda to očigledno nije korak naprijed.

Obrazovanje je mnogo složenije od toga.

Povjerenje i veza između učitelja i mlade osobe (i roditelja) stvara okruženje u kojem se uči i napreduje. U virtualnom okruženju to jednostavno nije moguće.

Usudila bih se reći da je poučavanje, u današnje vrijeme kad se mladi ljudi sve više povlače u virtualnu (ne)stvarnost, važnije nego ikad prije. Poučavanje ih drži na zemlji, poučavanje ih čini „živima”. Ukratko, poučavanje i učiteljska profesija nikad neće umrijeti.

U mojih me gotovo četrdeset godina poučavanja nitko nikad nije upitao da se zajedno prisjetimo inspirativnoga računalnog programa. Umjesto toga primam pisma bivših učenika gdje hvale učitelja koji je promijenio smjer njihovih života i bez kojih ne bi bili gdje su danas. To je rezultat povjerenja između učitelja i djeteta.

Dobri učitelji inspiriraju naše mlade ljude za cjeloživotno učenje gradeći kulturu neovisnog i entuzijastičnog propitivanja. Znam, jer to gledam svaki dan. Dobri učitelji znaju točno kako izvući najbolje iz svake mlade osobe koja im je povjerena.

Nijedan „novi model učenja” ne može ugroziti suštinu onoga što učitelj jest, uvijek je bio i uvijek će biti.

Učitelji, želeći najbolje za svoje učenike, koriste se i novom tehnologijom, ali način na koji predstavite i poučavate novu tehnologiju također je vrlo važan, ako ne i važniji od same tehnologije.

Tehnološke su mogućnosti ipak ograničene, mogu biti prolazne i brzo zastarjeti. KONSTANTA JE PAK UČITELJ U UČIONICI, KOJI u ovom trenutku, svuda u svijetu, STAVLJA POTREBE SVOJIH UČENIKA NA PRVO MJESTO i traži najbolji način da pomogne svakome od njih da postigne više nego što je ikad mislio da je moguće.

…………………..

NAPOMENA

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: The Guardian – britanske dnevne novine osnovane 1822. godine, koje izdaje Guardian Media Group. Mrežne stranice The Guardiana – guardian.co.uk – jedne su od najposjećenijih internetskih stranica na engleskom jeziku.
  • Izvor: theguardian.com