… i ode sa mnom u školu pa da vidi što radim u svojoj knjižnici i svojoj školi, kako on veli, „tijekom praznika kad u školi nema učenika”. U početku je otklonio moj poziv i nastavio s pitanjima što se to u školi tijekom praznika radi.
Onda ja počnem objašnjavati.
Jako sam osjetljiv na našu stručnu terminologiju. Objasnimo već jednom roditeljima i drugoj javnosti da ne postoje praznici. Iza nas je zimski odmor učenika. Uostalom, pa i naši resorni ministri uvijek u proljeće donose Odluku o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola. Učenika. I učenici će imati ove školske godine još i proljetni i ljetni odmor.
A mi, ili konkretno ja?
Rekao sam svom poznaniku da tijekom zimskog odmora učenika ima posla s „nesretnom” papirologijom, jer, ako nešto nije na papiru napisano, kao da se nije dogodilo.
Piše: Denis VINCEK, stručni suradnik mentor | dipl. bibliotekar i dipl. novinar | Osnovna škola Ante Kovačića, Zlatar
………………………………….
Eto, to radimo dok su učenici na zimskom odmoru. Jer, ipak ih je manje u školi, pa se možemo posvetiti takvim aktivnostima. No, u moju knjižnicu dolazili su učenici i tijekom zimskog odmora. Pripreme su za LiDraNo iza nas. Školska je razina smotre čim počne drugo polugodište.
Došao je školski list iz tiskare i učenici koji su 12 mjeseci radili na njemu analizirali su naš proizvod. Tijekom cijeloga zimskog odmora učenici su dolazili u knjižnicu, snimali i montirali radijsku emisiju, jer i u toj kategoriji idemo na LiDraNo. Ovo potonje rad je koji bi se, primjerice, vrlo teško mogao napraviti tijekom nastave. Budući da u školi nemamo studio za snimanje, potrebna je apsolutna tišina.
Dakle, takvo što može se napraviti – a da bude kvalitetno – samo, kako bi to nazvao moj poznanik, tijekom praznika.
Moja viša savjetnica iz AZOO-a, kad je bila na uvidu, uočila je da imam planirane sate neposrednog odgojno-obrazovnog rada i tijekom praznika. Shvatila je, uz ovu argumentaciju, da su sati bili opravdano planirani. Moja je škola od ove školske godine u Školskom partnerstvu u sklopu programa Erasmus+.
Treba stalno pisati izvješća u kojima valja opravdavati svaku kunu i lipu koja je odobrena u projektu.
Već osmu godinu vodim projekt Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: zaboravljene knjige. Upravo tijekom praznika osmišljavam završnicu, jer u proljeće treba u Zagrebu, na dislociranoj lokaciji, biti domaćin nacionalnog festivala čitanja na koji svake godine dođe više od 300 sudionika iz cijele Hrvatske.
I nisam bio sam u školi.
Tijekom praznika nisu bili ni moj ravnatelj, a niti moje kolegice i kolege koji su svaki dan također bili u školi i rješavali svoje poslove.
I vi, dragi čitatelji prosvjetari, znam, dolazili ste u školu i tijekom praznika. A moj poznanik?
Mislim da ga nisam uspio uvjeriti da mi radimo tijekom praznika. Ili jesam? [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine ]