Savjeti stručnjaka
PAMETNIM PLANIRANJEM MOGU SE IZBJEĆI NESPORAZUMI
Točno odredite ponašanja koja neposlušne učenike isključuju iz zabavnih aktivnosti
objavljeno: 21. veljače 2019.

To je odluka koja vas može potaknuti da propitkujete vlastite metode i uzrokovati nedoumicu. Međutim, postoji i treća mogućnost, koja uklanja nagađanje o tome hoćete li dopustiti određenim učenicima da sudjeluju u zabavnim aktivnostima s ostalima i time vas isključuje iz jednadžbe.

Štoviše, to može rezultirati boljim ponašanjem problematičnog učenika, ali i cijelog razreda.

Dakle, o čemu se radi?

Stvar je u tome da na vrijeme postavite uvjete koje svi učenici moraju zadovoljiti da bi sudjelovali u aktivnosti.

Ako se koristite osnovnoškolskim planom koji preporučujemo, tad će to bili lako. Ako je učenik u kazni onda kad ste počeli određenu aktivnost, tad i ostaje u kazni, sve dok ne istekne vrijeme njegove kazne i učenik ne zadovolji zahtjeve ponašanja koji su potrebni da se pridruži svojim kolegama.

Drugim riječima, ništa se ne mijenja.

Bez obzira na to sudjeluju li učenici u aktivnostima i koliko dugo, to nema nikakve veze s vama. Vi ste samo sudac koji donosi odluke na temelju onoga što vidi i morate biti dosljedni bez obzira na aktivnost.

Ali što ako imate nešto zaista posebno u planu, poput zabave ili nekog događaja koji se događa jednog godišnje? Ili što ako se koristite našim srednjoškolskim planom? 

U tom slučaju, nekoliko tjedana prije, a najbolje na početku nastavne godine ili polugodišta, morate točno odrediti koja bi ih ponašanja ili njihova učestalost isključila iz sudjelovanja u aktivnostima.

Napišite to u sklopu plana upravljanja učionicom i kurikuluma ili informacije koju ćete poslati roditeljima na potpis. Ako je potrebno, možete čak i izraditi dokument posebno za tu aktivnost.

Obavijestite učenike i roditelje na vrijeme kako biste izbjegli svađe ili nesporazume. Prebacite odgovornost o sudjelovanju i stupnju sudjelovanja na svoje učenike.

Stavite odgovornost na njihova ramena, gdje i pripada.

Na ovaj će način, ako ih morate isključiti iz sudjelovanja u aktivnosti umjesto da krivite sebe za nešto što bi se moglo činiti kao proizvoljna ili subjektivna odluka, oni morati razmišljati o svom neprimjerenom ponašanju.

Učenici će shvatiti u čemu su pogriješili i odlučiti da ne ponove istu grešku i sljedeći put.

Dakle, vaša je jedina uloga da budete nepristrani sudac koji se pridržava svojih pravila, što učinkovito odstranjuje stres i sumnju koji nosi pokušaj donošenja ispravne odluke.

To također uklanja mogućnost da vas vaši učenici smatraju nepoštenim ili da misle da vama mogu upravljati.

………………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com