Zanimljivosti
OŠ LUDINA I OŠ ZORKA SEVER, POPOVAČA
Kako nastava glazbene kulture može biti zanimljiva
objavljeno: 28. siječnja 2019.

Svaki učitelj želi da učenici obožavaju njegove satove. A danas je zaista lako biti dosadan. Pozornost današnje djece vrlo je kratka, zanimanje se broji u sekundama prije nego što u mislima [ili naglas] sat proglase dosadnim. Pokušala sam ih preduhitriti novim sadržajima prije nego što zakolutaju očima.

 …………………………………………..

„Gdje riječi ne vrijede, glazba progovara.”

– H. C. Andersen

  ………………………………………….. 

Prvo sam „otkrila” Kahoot. Učinio mi se jednostavnim i zanimljivim programom. Napravila sam nekoliko kvizova zato što sam željela naučiti kako se to radi. Onda sam ga isprobala u razredu, što je izazvalo toliko oduševljenje mojih učenika da više nije bilo povratka.

Što god bismo radili, oni su me „ucjenjivali” svojom dobrotom kako bi nakon toga mogli igrati Kahoot. s

Zanimljivo! Sad sam u prednosti. Njihova sreća nagradila je moj trud.

Nisam uopće mislila da će ih toliko zabaviti pitanja koja bih im i inače postavila u razredu. Kahoot se pokazao izvrsnim za podizanje atmosfere u učionici. S nekoliko pitanja [najbolje do 15] ponavljamo ili utvrđujemo gradivo. Natjecateljski duh [poput igre Milijunaša] potaknut je i zvukovima aplikacije, a s obzirom na to da je ograničen vremenom oduzet će tek nekoliko minuta nastave.

U početku smo upotrebljavali mobitele, a sad imamo tablete u školi pa svaki učenik samostalno odgovara na pitanja. Katkad igramo u timovima. Pobjednika kadšto nagradimo i ocjenom pa zatim odigramo cijeli kviz još jednom. Učenicima je to zanimljivo, jer nisu ni svjesni da uče ponavljanjem. Mogu se upotrijebiti i već gotovi kvizovi koje je netko drugi izradio. Potrebno je pridržavati se bontona, ne koristiti se ružnim riječima ili pogrdno nazivati timove, na što upozorava i sama aplikacija.

KAKO IZRADITI KVIZ U KAHOOTU?

  • Potrebno je otvoriti besplatan Kahoot create i ulogirati se.
  • Kahoot nudi nekoliko varijanti stvaranja: kviz, slaganje, rasprava i anketa.
  • Najčešće upotrebljavam prve dvije mogućnosti, jer mi najviše odgovaraju.
  • Nakon toga odabire se slika za naslovnicu i naziv samoga kviza.
  • Predlažem da odaberete opciju da je kviz vidljiv svima kako bi se njime mogli koristiti drugi, a ne samo onaj tko ga je stvorio.
  • Zato vas traži i ključne riječi s hashtegovima, tj. oznakama # [povisilice] kako bi se vaš kviz lakše pronašao u mnoštvu drugih materijala.
  • Klikom na plus dodaje se pitanje po pitanje.
  • Na svakoj se stranici postavlja jedno pitanje koje može pratiti slika [besplatna, neka od ponuđenih ili vaša] ili video [katkad se koristim linkom s Youtubea].
  • Pitanja moraju biti jasna i jednoznačna.
  • Nakon što se ispišu odgovori [točnije dva, tri ili četiri odgovora od kojih je jedan točan], označi se točan odgovor i potom slijedi novo pitanje.
  • Pitanja je najbolje pripremiti unaprijed, jer se najviše vremena troši na njihovo smišljanje. Ovisno o težini pitanja, valja procijeniti koliko je vremena dovoljno za odgovor na pitanje. Prosjek koji je ponuđen jest 20 sekundi, no možete ga povećati ili smanjiti po potrebi. Kad su pitanja i odgovori napisani, jednostavno spremite kviz i se njime koristite u nastavi. Najbolje ga je isprobati i kod kuće kako biste popravili moguće pogreške.

U učionici morate otvoriti Kahoot na računalu [s projektorom] i odabrati kviz [prijavite se na Kahoot create i otvorite svoj kviz koji je u polici My Kahoots].

Učenici se služe mobitelima ili tabletima na kojima otvaraju aplikaciju Kahoot! [K!] te potom odabiremo način igranja [sam, tj. classic ili u timu]. Nakon toga svi učenici upisuju KOD igre koji se pojavi na ekranu [to je zapravo brojka, npr. 68233 koja se kod svakog igranja mijenja]. Ako igraju pojedinačno upisuju svoje ime, a ako igraju u timu odabiru ime tima pa nabroje svoja imena. Igra počinje pritiskom na tipku start.

Učenici nemaju ponuđene odgovore već samo boje, zbog čega je igra zanimljivija, a cijelo vrijeme vidite koliko učenika još nije odgovorilo te koliko je učenika odabralo odgovor a, b, c ili d. Pritiskom na tipku next prelazimo na sljedeće pitanje i to tek kad svi učenici odgovore. Nakon svakog pitanja tu je i ljestvica poretka pa se vidi tko ima najviše bodova. To je onaj učenik koji odgovara točno i brzo. Iako se možda čini komplicirano, u stvarnosti je, uz malo vježbe, to vrlo brza i jednostavna igra.

Nakon što je odgovoreno na zadnje pitanje, Kahoot istakne prvo, drugo i treće mjesto. Katkad nekome zakaže tehnika pa ima i ljutnje, ali zato se uvijek može ponoviti igra kako bi bilo pravedno za sve.

Ako ste osmislili kviz kojemu odgovore želite vrednovati ocjenom, Kahoot ima mogućnost spremanja statistike. Tad za svakog učenika imate uvid po pitanjima što je odgovorio točno, a što netočno. Poigrajte se i sami različitim pitanjima. Ne moraju sva pitanja biti ozbiljna. Ponegdje stavim smiješnu fotografiju kako bismo se svi bolje zabavili. Prvi je put potrebno uložiti više vremena, no kasnije ste sve brži u izrađivanju. Trud se svakako isplati.

EVO I NEKOLIKO GOTOVIH PRIMJERA PO RAZREDIMA:

Budite dio promjene. Dio ekipe koja rado usvaja nova znanja. Vaši će učenici biti sretni, jer ste se približili njihovu digitalnom svijetu.

……………….

Pina ŽILIĆ, učiteljica glazbene kulture u OŠ Ludina i OŠ Zorka Sever, Popovača

…….

Pina Žilić učiteljica je glazbene kulture u OŠ Ludina u Velikoj Ludini i OŠ Zorka Sever u Popovači. Završila je Visoku učiteljsku školu u Petrinji. Aktivno je plesala standardne i latinskoameričke plesove i pjevala u zboru HPD „Slavulj”. Autorske tekstove objavljuje na portalu Naturala.hr, piše blog Dodir prirode i vodi udrugu Perun – dodir prirode. Nastavu smatra svakodnevnim izazovom te ju obogaćuje različitim sadržajima kako bi bila moderna i zanimljiva. Uvijek je u potrazi za novim digitalnim sadržajima, plesovima, pjesmama, instrumentima. U slobodno vrijeme planinari s obitelji, pleše zumbu i vježba jogu.