BAREM SU 52 RAZLOGA DA MOŽETE BOLJE

Pogreške koje moramo prestati raditi u obrazovanju

utorak, 29. siječnja 2019.

Koje pogreške stalno ponavljamo u obrazovanju, a sprječavaju nas da damo najbolje od sebe? Da ostvarimo kolektivni potencijal kao profesija, kao industrija? Koje pogreške stalno ponavljamo očekujući svaki put drukčiji rezultat?

Pogreške koje moramo prestati raditi u obrazovanju

VJEROJATNO IH JE MNOGO, ALI ZASAD ĆE 52 BITI DOVOLJNA.

  1. Zaboravljamo da bi učenje trebalo biti zabavno.

  2. Stigmatiziramo neuspjeh.

  3. Djecu smatramo malim odraslim osobama.

  4. Potičemo usklađenost s institucionalnim politikama umjesto društvenih promjena i kreativnosti.

  5. Ne razmišljamo o učenicima kad osmišljavamo i planiramo njihovo učenje i reagiramo na njega. (To je njihovo učenje, a ne naše).

  6. Pretpostavljamo da sva djeca moraju znati iste stvari.

  7. Ne uspijevamo smisleno uključiti zajednicu u naš sustav poučavanja i učenja.

  8. Ne uspijevamo regrutirati afroameričke i latinoameričke učitelje.

  9. Planiramo od standarda unatrag.

  10. Počinjemo nastavu u 7 sati.

  11. Gradimo velike škole i očekujemo personalizaciju.

  12. Okupljamo te velike škole u velike okruge i očekujemo inovaciju.

  13. Prednost dajemo jednolikosti, a očekujemo kreativnost.

  14. Poučavamo sadržaj umjesto da potičemo razmišljanje.

  15. Stavljamo „najbolje učitelje” u „najgore škole”.

  16. Pogrešno shvaćamo koncepte i modele (poput personaliziranog učenja, učenja istraživanjem) koji bi mogli promijeniti sve.

  17. Reduciramo razumijevanje na slova i brojke.

  18. Pričamo o idejama umjesto o učincima tih ideja. 

  19. Cijenimo odgovore više nego pitanja.

  20. Kažemo da cijenimo dubinu pred širinom, ali zatim uvodimo politike i sustave koji podrazumijevaju sasvim suprotno.

  21. Ne uspijevamo zaštititi, unaprijediti i na druge načine povećati vrijeme za planiranje nastave.

  22. Osmišljavamo kurikulum na temelju sadržaja umjesto na temelju razmišljanja i prakse.

  23. Pakiramo taj kurikulum u jedinice.

  24. Zaboravljamo da je igra najviši oblik učenja.

  25. Ignoriramo činjenicu da je mobilno učenje osnovno za budućnost obrazovanja.

  26. Gledamo unatrag umjesto naprijed.

  27. Ne dopuštamo tehnologiji da radikalno promijeni naše učionice i ono što se događa u njima.

  28. Planiramo kronološko odnosno linearno prenošenje kurikuluma učenicima.

  29. Vjerujemo da svaki učenik može svladati svaki akademski standard, a da ga pritom ne zamrzi.

  30. Stigmatiziramo alternativne škole te ih ne podržavamo uz istu razinu inovacije i razmišljanja koje očekujemo od redovitih škola.

  31. Smatramo da je vertikalnu usklađenost moguće dosljedno provoditi.

  32. Poučavamo čitanje kao vještinu umjesto kao ugodnu aktivnost potrage za znanjem.

  33. Prevozimo djecu jedne etničke skupine u školu u kojoj je druga skupina dominantna, u pokušaju promicanja etničke integracije.

  34. Plaćamo mnogo novca za neučinkoviti profesionalni razvoj, a zatim radimo istu stvar sljedeće godine.

  35. Smatramo da su angažman i znatiželja učenika samo svrha umjesto obvezatnih ciljeva.

  36. Krivimo tehnologiju kad je pedagogija loša.

  37. Krivimo pedagogiju kad je tehnologija loša.

  38. Ne uspijevamo nadoknaditi loše uvjete u kojima neki učenici žive.

  39. Nedovoljno iskorištavamo darovite učenike i nedovoljno radimo u korist doista nadarenih učenika.

  40. Bojimo zidove učionice svijetlim bojama.

  41. Škole manje izgledaju kao muzeji, a više kao poslovni uredi.

  42. Učionice izgledaju manje poput kafića, a više poput zagušljivih soba.

  43. Zamjenjujemo rigorozno, složeno, izazovno i teško.

  44. Pretvaramo dobre ideje u programe i zatim se pitamo zašto se učitelji zgražaju dobrim idejama.

  45. Razdvajamo kurikulum, ocjenjivanje, poučavanje i tehnologiju.

  46. Više cijenimo kad se učitelji pridržavaju kurikuluma i standarda nego njihove sposobnosti.

  47. Slavimo jednolikost i učitelje koji su na „istoj valnoj duljini”, ali očekujemo izvrsno poučavanje.

  48. Dopuštamo učiteljima da pričaju više od učenika.

  49. Ugrožavamo učitelje prevelikim radnim opterećenjem, a zatim se pitamo  zašto odlaze iz profesije. 

  50. „Vučemo” učenike kroz nastavno gradivo protiv njihove volje. (Umjesto da pronađemo drukčiji način).

  51. Podcjenjujemo odnose s učenicima.

  52. Gledamo na školu kao na „pripremu za fakultet i karijeru”.

……………...

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.

  • Izvor: teachthought.com

https://www.teachthought.com/pedagogy/definition-of-insanity-in-education/

Vezani članci
Školski portal: Trio – tri broja do točnog rješenja

Trio – tri broja do točnog rješenja

Prvu sam igru nazvala TRIO a idealna je za nastavu…

Školski portal: Profesionalno izgaranje nije mit već surova stvarnost

Profesionalno izgaranje nije mit već surova stvarnost

Profesionalno izgaranje može biti vrlo nezgodna stvar. Nasreću, možete se…

Školski portal: Tajne modernog obrazovanja

Tajne modernog obrazovanja

Taj smo izvještaj pod naslovom „Istraživanje krivulje učenja” dobili i…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Trio – tri broja do točnog rješenja

Trio – tri broja do točnog rješenja

Prvu sam igru nazvala TRIO a…

Školski portal: Mala meteorološka radionica

Mala meteorološka radionica

….a izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece…

Školski portal: Rana privrženost majke i djeteta

Rana privrženost majke i djeteta

… da zadržava pogled na djetetovu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…