Zanimljivosti
SAVJET UČITELJIMA
Naučite što možete i ne možete kontrolirati te s čim se morate pomiriti
objavljeno: 1. veljače 2019.

Kao učitelj početnik pokušat ćete kontrolirati sve što ima veze s vašim učenicima. Kad bolje razmislimo, uvidjet ćemo da je to u prirodi učiteljskog poziva. Učitelji su odgovorni za svakodnevno upravljanje učionicom s oko 25 učenika.

Dodajte tome odgovornosti poput pripremanja nastave, prenošenja gradiva i ocjenjivanja rada svakog učenika. I da ne zaboravimo, tu je i izgradnja odnosa sa svakim roditeljem. To je mnogo kontrole!

Vaš će vam nagon vjerojatno reći da preuzmete što je više moguće kontrole kako biste na taj način bolje sačuvali zdrav razum. Međutim, iskusni učitelji znaju da postoje stvari koje možete kontrolirati, ali i one koje ne možete.

Možda zvuči otrcano, ali ako želite poučavati i pritom ostati zdravi, morat ćete naučiti zanemariti ono što ne možete kontrolirati. Iako učitelj igra veliku ulogu u akademskom životu učenika, postoje i drugi čimbenici, poput obiteljskog i ekonomskog statusa koji utječu na njihovu sposobnost učenja. Mnogi žele biti superheroji svojim učenicima, ali neki dijelovi njihova života izvan su učiteljeve kontrole. na početku svoje karijere morate se pomiriti s tim.

Obiteljske prilike mnogih učenika daleko su od idealnih. Neki se učenici vraćaju kući svojim tradicionalnim obiteljima s dvama roditeljima, gdje ih čeka zajednička večera, ali neki pripadaju manje tradicionalnim obiteljima, odgajaju ih bake, tete, ujaci ili su pak udomljeni. Neki žive u nestabilnom, kaotičnom okruženju, žive na dvije adrese ili često mijenjaju školu. Nekim se učenicima, u okruženju u kojem žive, možda teško usredotočiti na pisanje domaće zadaće.

Ne možete kontrolirati učenike koji ne pišu domaću zadaću, koliko god se trudili motivirati ih. Ne možete ih odvesti kući, posjesti za stol i osigurati im mirno radno ozračje.

U većini škola vjerojatno ćete se sresti s učenicima koji žive u siromaštvu. Neki od njih imaju ozbiljne odgovornosti izvan škole, na primjer, možda čuvaju braću i sestre dok roditelji rade. Neki stariji učenici možda imaju honorarni posao koji rade nakon nastave. Možda ćete poželjeti promijeniti njihovu situaciju izvan škole, ali ne možete učiniti više od onoga što već činite.

  • Prihvatite stvari koje ne možete kontrolirati

Umjesto da razmišljate o onome što ne možete kontrolirati, usredotočite se na svoju učionicu i ono što možete kontrolirati. To uključuje vaš odnos prema učeniku i njegovoj obitelji. Vaše je područje učionica, od vrata do prozora. Unutar tog prostora, bili učenici pristojni ili ne, možete stvoriti sigurno okruženje puno poštovanja za svakog od njih. To počinje načinom na koji pristupate učenicima i obraćate im se. Kad govorite tonom punim nepoštovanja, čak i kad to ne radite namjerno, šaljete im poruku da je u redu tako se ponašati.

Počevši od prvog susreta s razredom, potrudite se uspostaviti pozitivnu rutinu. Na primjer, osmislite sustav nagrađivanja u kojem najbolji učenici mogu zaraditi „novac” koji mogu potrošiti u „razrednoj trgovini” olovkama, gumicama, bojicama, sendvičima, čokoladicama… ili pak osvojiti karticu s pozitivnom porukom ili komentarom.

  • Kontrolirajte svoje reakcije

Katkad se morate sabrati i naučiti ostati mirni u kontaktu s učenicima, čak i u najgorim situacijama. Kao učitelj, ne možete kontrolirati svaku odluku koju donosi vaš učenik, ali možete kontrolirati kako ćete reagirati na nju.

Ako Stephen odluči baciti udžbenik preko cijele učionice, ne možete utjecati na njegovu odluku, ali možete utjecati na svoj odgovor. Koliko god se činilo teškim, pokušajte svakoj situaciji pristupiti mirno, jer je to mnogo produktivnije. Ne podižite glas i ne vičite, jer ćete time samo pogoršati stvar. Trebali biste umanjiti dramu i suočiti se s problemima u ponašanju u skladu sa školskim pravilima. U vašoj će glavi odzvanjati frustracije, ali nemojte dopustiti svom glasu i tijelu da to učenicima daju do znanja.

  • Pomirite se sa situacijom

Usmjerite se na ono što se događa od prvoga jutarnjeg zvona do posljednjega popodnevnoga. Ne možete iskorijeniti siromaštvo ni popraviti razorene domove. Usredotočite se na upravljanje situacijom i činite to s pozitivnim stavom, uz poštovanje koje će inspirirati učenike da se ponašaju na isti način.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Study – portal čija je misija obrazovanje učiniti dostupnim svakom učeniku. Kratkim i zabavnim videozapisima pomažemo svladati bilo koji predmet.
  • Izvor: study.com