Savjeti stručnjaka
MATEMATIKA NIJE BAUK
Pet načina na koje možete potaknuti učenike da zavole matematiku
objavljeno: 2. rujna 2019.
  • „Jednostavno nisam osoba za matematiku poput moga starijeg brata.”
  • „Mrzim matematiku.”
  • „Nisam dobar u matematici.”
  • „Matematika je preteška.”
  • „Matematika je dosadna.”

Učenici stvaraju ova mišljenja na temelju prošlih iskustava. Moja je misija izložiti učenike različitim načinima učenja i primjenjivanja matematike.

Svoje matematičke lekcije temeljim na pet koncepata koji izgrađuju pojmovno razumijevanje, matematičko samopouzdanje i ono što volim nazivati „obostranim matematičkim poštovanjem u učionici”.

EVO PET NAČINA NA KOJE MOŽETE POTAKNUTI UČENIKE DA UŽIVAJU U MATEMATICI.

1) Osmislite kreativne i otvorene lekcije te procijenite pojmovno razumijevanje učenika.

Matematika može postati ponavljajuća i dosadna ako gradivo obrađujete koristeći se procesnim metodama. Učenici pritom uočavaju zadatke čija je jedina svrha držati ih okupiranima, ali nemaju veliku vrijednost. Postavljajte pitanja čiji su odgovori odnosno rješenja višestruki, čime promičete strogo razmišljanje. Podignete li svoju nastavu matematike na višu razinu, vaši će učenici pozitivno reagirati.

2) Pružite im priliku za međusobnu suradnju.

Vi ste najutjecajnija osoba u učionici, ali učitelji često podcjenjuju moć rasprave među vršnjacima. Potaknite učenike da zajedno svladavaju složene zadatke. Time će biti izloženi različitim metodama rješavanja problema. Objašnjenja određenih pojmova ili odgovori na razna pitanja kolega iz razreda za učenike ima dodatnu vrijednost.

 3) Hvalite napredak, kreativne načine razmišljanja i netočne odgovore.

Učenici koje hvalite na satu matematike obično su oni s izvrsnim rezultatima na testovima i s najviše ispravnih odgovora. Zbog toga ostali misle da nisu dobri u matematici. Pohvalite i one s netočnim odgovorima i istaknite načine na koje su pridonijeli razrednoj raspravi. Nakon što učenicima zadam neki matematički zadatak, obično šećem učionicom i promatram kako učenici rade. Zatim u glavi pohranim imena učenika s pogrešnim odgovorima i kasnije ih prozovem te zamolim da podijele svoje odgovore. Pohvalit ću njihovu kreativnost ili određeni dio njihova rada koji je točan. Umjesto inteligencije, hvalite način rješavanja problema.

 4) Osigurajte vrijeme za razmišljanje i prilike za postavljanje pitanja.

Pružite učenicima vrijeme za razmišljanje i prilike za postavljanje pitanja: vrlo je lako preskočiti to vrijeme. Nemojte zanemariti te dvije komponente. Informacije prenosite sporije kako bi ih učenici mogli što više zapamtiti, jer time grade i svoje samopouzdanje. Znate kako se samo nemoćno osjećate kad vas netko požuruje. Bude li učenicima ugodno na vašem satu matematike, davat će vam više.

5) Pružite bitne povratne informacije.

Znam da pružanje neposrednih povratnih informacija može biti teško kad imate više od 20 učenika u razredu. Međutim, povratne informacije vrlo su vrijedne za učenike. Oni traže podršku, potvrdu ili nekoga tko će pohvaliti njihov trud. Povratne informacije također mogu uključivati odgovore koji nisu ispravni i osobno poučavanje. Ne morate to raditi svaki dan za svakog učenika u razredu, ali ovi mali znaci pažnje u obliku povratnih informacija imat će velik utjecaj u vašoj učionici.

Primijenite ovih pet koncepata pri osmišljavanju matematičkih lekcija. Zapamtite, odgovorni ste za to da učenike poučite ključnim matematičkim vještinama te da im prenesete sadržajno znanje, ali također oblikujete njihov stav prema matematici.

…………………

NAPOMENA

  • SAD: Portal Teachers Pay Teachers zajednica je koju čini milijun edukatora koji s drugima žele podijeliti svoj rad, svoja razmišljanja i svoju inspiraciju.
  • Izvor: blog.teacherspayteachers.com