Savjeti stručnjaka
I RASPORED SJEDENJA JE VAŽAN
Kako rasporediti klupe u učionici bez uporabe redova
objavljeno: 23. kolovoza 2019.

Vjerojatno ste isprobali različite rasporede, ali nijedan od njih nije djelovao. Evo nekoliko opcija za vas!

Tražite alternativu klasičnim redovima klupa u učionici?

Moje se rješenje zove formacija „dvostruko U”.

EVO NEKOLIKO PREDNOSTI KOD PRIMJENE „DVOSTRUKOGA U”:

  • možete vrlo brzo provjeriti učenički rad
  • možete podijeliti papire s jednog mjesta
  • manje „slijepih točaka”
  • nema više šetanja učionicom
  • možete doprijeti do više učenika
  • lakše ćete zadržati zdrav razum.

 1)  MOŽETE BRŽE PROVJERITI UČENIČKI RAD

Potrebno vam je nekoliko sekundi da dođete s jedne strane na drugu. Možete provjeravati napredak učenika jednim tečnim pokretom (lijevo, desno, lijevo, desno…), jednostavnim trzajem vrata. Jednostavno prođite učionicom u jednom pokretu umjesto da šećete gore-dolje.

2) MOŽETE PODIJELITI PAPIRE S JEDNOG MJESTA

Ovo je revolucionirano. Bez kretanja možete podijeliti papire učenicima na drugom kraju učionice. Jednostavno dajte papire učeniku na kraju i neka ih podijeli dalje.

3) MANJE  „SLIJEPIH TOČAKA”

Znam da ste dobar učitelj odnosno učiteljica. Znam da imate „oči na leđima”, ali čak i najbolji katkad propuste neke stvari. „Dvostruko U” pomoći će vam da otkrijete tko brblja. Također možete lakše vidjeti ispod njihovih stolova, stoga nema više skrivenih mobitela, a na „slijepe točke” možete posjesti učenike u koje imate povjerenja.

4) NEMA VIŠE ŠETANJA UČIONICOM

Znate o čemu pričam. Šećete niz prvi prolaz, vraćate se drugim, preskočite treći prolaz samo da biste učenike ostavili u nedoumici i idete četvrtim prolazom. No, učenik na kraju trećeg reda treba vašu pomoć, ali vi ste sad predaleko, stoga si kažete da ćete mu pomoći sljedeći put. No, učenica na kraju četvrtog reda radi pogrešan zadatak pa morate stati i objasniti joj što radi pogrešno. Recite zbogom beskonačnom šetanju učionicom. S formacijom „dvostruko U” možete vrlo lako i brzo provjeriti rad svih učenika, vratiti se do učenika kojem je potrebna pomoć ili ukoriti učenika koji brblja. 

5) MOŽETE DOPRIJETI DO VIŠE UČENIKA

Sve se na to svodi, zar ne? Jeste li već prepoznali svojih donjih 30 posto? Mislim na djecu za koju bi vaši nadležni voljeli da postižu bolje rezultate, jer zbog njih trpi ukupna ocjena škole. Teško je doprijeti do donjih 30 posto učenika kad morate trčati maraton po učionici, zar ne? Mnogo je lakše postići da se učenici osjećaju zapaženo s „dvostrukim U”.

6) LAKŠE ĆETE ZADRŽATI ZDRAV RAZUM

Nije da ne volite grupe, već ne volite brbljanje koje nema veze s lekcijom. U grupama su učenici usmjereni jedni na druge i na svoje društvene medije. U „dvostrukom U” oni su usmjereni na vas. Dakako da će katkad pokušati pričati s kolegama, ali mnogo je teže pričati s kolegom ako morate okrenuti cijelo tijelo da nešto kažete osobi iza vas ili ako morate pričati s osobom koja je ispred vas. S druge strane, s „dvostrukim U” učenici su odmah kraj vas, oni su toliko blizu da jednostavno ne možete ne uočiti ako netko brblja i odmah to spriječiti.

  • Želite malo začiniti stvari? Iskušajte ovu metodu. Samo nemojte zaboraviti ostaviti mjesta za ljevake na krajevima

NAPOMENA

  • SAD: portal Teachers Pay Teachers je zajednica koja se sastoji od milijuna edukatora koji žele s drugima podijeliti svoj rad, svoje uvide i svoju inspiraciju.
  • Izvor: blog.teacherspayteachers.com