Savjeti stručnjaka
KANADSKI PRIMJER
Školski hodnik kao mjesto za koncentraciju i fizičku aktivnost
objavljeno: 12. veljače 2019.

Na njoj su različite igre, u sklopu kojih mogu skakati, raditi čučnjeve i sklekove ili puzati.

– Naša je osnovna svrha djecu naučiti čitati, pisati i računati, ali želimo i da budu svjesna svojih tijela, da razmišljaju o zdravlju, i fizičkom i psihičkom – kazala je Brandy CHEVALIER, ravnateljica škole Roland u ovoj provinciji.

Staza je zapravo put koji ovi učenici moraju prijeći svako jutro kada dolaze u školu, ali i nakon ručka. Ona je također alat za učenike kojima nedostaje fizičke aktivnosti ili su nemirni na nastavi, ali ne kao kazna, nego način da se smire i usredotoče. Dobre se strane ne ogledaju samo u akademskom uspjehu – tjelovježba djeci pomaže da povećaju fizičku spremnost, što podiže samopouzdanje i navikava ih na fizički aktivan život.

U Kanadi samo 13 posto predškolske djece i 9,5 posto djece školske dobi ispunjava standarde kretanja koje je izdalo Ministarstvo zdravstva.

Među odraslim osobama tek je 18 posto stanovništva fizički aktivno, a osoba u dobi između 65 i 79 godina dakako još manje – 14 posto.

Više od 40 kroničnih oboljenja, uključujući rak dojke, dijabetes tipa 2, kao i moždani udar, povezuje se s općom epidemijom manjka fizičke aktivnosti.

– Fizička pismenost ima fizičku komponentu, ali i društvenu i psihološku. Moramo stvoriti holistički pristup za djecu i svaka od ovih komponenti mora biti ukomponirana. Poboljšamo li fizičku pismenost, vidjet ćemo da je lakše postići ravnopravnost na zdravstvenoj osnovi, a kad se pobrinemo za aspekte sigurnosti i aktivnosti bitno ćemo smanjiti troškove namijenjene za liječenje – kazao je Dean KRIELLAARS s Odsjeka za fizičku terapiju Sveučilišta Manitoba. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema CBC News ]