Školstvo u medijima
PETI JE RAZRED PRIJELAZNA GODINA
Vještine potrebne za uspjeh u petom razredu
objavljeno: 13. veljače 2019.

Peti je razred prijelazna godina, čija navigacija zahtijeva neke pametne društvene vještine. Međusobni su odnosi u toj godini također prijelazni. Dok se vršnjačke skupine učvršćuju, roditelji i učitelji odjednom traže mnogo više.

Da bi priskrbio njihovo povjerenje, petaš će morati napraviti iskorak, biti sposoban prihvatiti odgovornost za svoje pogreške, biti pouzdan i shvatiti da „pošteno” ne znači „jednako”.

Društveno i akademsko područje počinju se poklapati, jer se društveni krug vašeg petaša sužava na djecu koja imaju slične interese. Djeca koja vole školu najvjerojatnije će imati prijatelje koji također vole školu, što u njihov školski život može uvesti novi element: međusobno akademsko natjecanje.

Postoji niz spoznajnih vještina koje će pomoći vašem djetetu da ostane u igri, uključujući i sposobnost da komunicira s više logike i samopouzdanja. Vaše dijete treba početi sagledavati problem s više strana i osmišljavati više hipoteza za njegovo rješavanje.

Peti razred traži veću sposobnost apstraktnog razmišljanja kako bi dijete bilo sposobno svladati, primjerice, komplicirane matematičke koncepte. Bilo da vaše dijete zanima glazba, sport ili oboje, njegove bi se glavne i fine motoričke sposobnosti trebale razvijati dovoljno brzo kako bi ih pratile.

Mnogi su znakovi problema s učenjem u petom razredu, neki od njih imaju veze s vršnjačkim odnosima, neki s koncentracijom, a neki sa sposobnošću postavljanja i ispunjavanja zadataka.

Ako imate bilo kakvih nedoumica o tome kako se vaše dijete snalazi u petom razredu, vrijeme je da razgovarate s njegovim učiteljem kako biste na vrijeme uhvatili korak i postavili dobre temelje za daljnje školovanje.

POTENCIJALNE NAZNAKE PROBLEMA U PETOM RAZREDU

Djeca u petom razredu trebaju moći raditi u grupama i pisati usklađene, logične rečenice i odlomke. Također trebaju moći zapamtiti i razumjeti činjenične informacije, izložiti usmeno izvješće i na neformalan način govoriti o onome što su naučili. Trebali bi moći čitati nefiktivnu literaturu.

ZNAKOVI POREMEĆAJA U UČENJU KOD PETAŠA

Učitelji i roditelji trebali bi se zabrinuti ako učenik svoj neuspjeh ne pripisuje svom zalaganju već vanjskim čimbenicima. Primjerice, učenik može tvrditi: „Učitelj me je uzeo na zub” ili „Posrećilo mi se, dobio sam dobru ocjenu.”

Također se treba zabrinuti ako se učenik lako zbuni i zaboravlja ispunjavati svakodnevne zadatke.

DODATNI ZNAKOVI ZA ZABRINUTOST:

  • kada učenik ima problema sa snalaženjem u prostoru i lako se gubi u novom okruženju
  • ima poteškoća sa zadatcima koji zahtijevaju brzinu
  • ne zna tumačiti grafove, tablice ili mape
  • nije sposoban istodobno slušati nastavnika i pisati bilješke
  • ne umije razviti ideju u pisanim sastavcima ili esejima. Njegovim uradcima nedostaje detalja, prekratki su ili nedovršeni
  • ima poteškoća u prisjećanju osnova tablice množenja
  • ima poteškoća s dijeljenjem većih brojeva
  • ima neuredan rukopis s nejednakim razmacima, greškama u pravopisu, okretanjem slova ili prelaženjem crte u pisanju
  • nije sposoban organizirati vrijeme ili nema osjećaj za vrijeme
  • ima poteškoća s očuvanjem prijateljstva
  • ne može postaviti realne društvene i akademske ciljeve
  • teško se nosi s vršnjačkim pritiskom, izbjegavajući druženje s kolegama.

………………

NAPOMENA

  • SAD: VeryWellFamily – stranica namijenjena roditeljima djece svih dobi.
  • Izvor: verywellfamily.com