Jučer-danas-sutra
ŠEST LEKCIJA I OSAM VJEŠTINA
Tajne modernog obrazovanja
objavljeno: 14. veljače 2019.

Taj smo izvještaj pod naslovom „Istraživanje krivulje učenja” dobili i mi. 

Poanta su izvještaja promjene u vještinama koje su danas nužne za učenike u cijelom svijetu. Izvještaj je temeljen na ideji Globalnog indeksa kognitivnih vještina i obrazovnih postignuća. On kaže: 

„Globalni indeks kognitivnih vještina i obrazovnih postignuća uspoređuje uspješnost 39 zemalja i jedne regije (Hong Kong) u dvije obrazovne kategorije: kognitivne vještine i obrazovna postignuća. Indeks nudi sliku relativne uspješnosti zemalja koja se temelji na njihovim obrazovnim ishodima.” 

  • Ukratko, temeljen je na šest lekcija i osam vještina.

 Spomenute LEKCIJE u izvještaju jesu:

1) OECD procjenjuje da su poboljšane vještine uzrokovale polovicu ekonomskog rasta u razvijenim zemljama u posljednjem desetljeću.

2) Posljednjih je godina postalo jasno da temeljne vještine čitanja, pisanja i računanja nisu dovoljne. Važnost nekognitivnih vještina 21. stoljeća – koje se općenito definiraju kao sposobnosti važne za društveno međudjelovanje – izraženija je nego ikad prije.

3) Pobrinuti se da ljudi odgovarajuće vještine svladaju u ranom djetinjstvu mnogo je učinkovitije nego pokušati poboljšati vještine u zreloj dobi kod ljudi koje je iznevjerio obrazovni sustav. No, čak i kad je osnovno obrazovanje vrlo kvalitetno, vještine padaju u zreloj dobi ako se ne upotrebljavaju redovito.

4) Cjeloživotno učenje, čak i jednostavno čitanje kod kuće ili računanje na poslu, usporava stopu padanja vještina u zreloj dobi. Obrazovanje u odrasloj dobi teško može ispraviti posljedice lošega obrazovnog sustava.

5) Tehnologija može ponuditi nove mogućnosti u obrazovanju odraslih, pogotovo u razvijenom svijetu, ali ona nije čarobni lijek. Vrlo je malo dokaza da sama tehnologija zaista pomaže pojedincima razviti nove vještine.

6) Zemlje u razvoju prvo moraju mnogo učinkovitije poučavati osnovne vještine prije nego što počnu razmišljati o širem spektru vještina. Nema smisla ulagati u pedagogije i tehnologije za poticanje vještina 21. stoljeća bez osnova pismenosti i računanja.

 

A osam je VJEŠTINA za buduće učenike:

  1.  vodstvo
  2. digitalna pismenost
  3. komunikacija
  4. emocionalna inteligencija
  5. poduzetništvo
  6. globalno građanstvo
  7. rješavanje problema
  8. timski rad.

Ove vještine izgledaju poput tradicionalnih vještina 21. stoljeća koje vrlo često traže razne organizacije. Cijeli izvještaj možete pročitati OVDJE. 

……………..

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.