Jučer-danas-sutra
NIŠTA BEZ TEMELJITA PLANA
Kako pripremiti učenike za odsutnost učitelja
objavljeno: 21. veljače 2019.

Želimo da naše učionice postanu nezavisne i da naši učenici budu fleksibilni kad su njihovi učitelji odsutni, ali mislim da često zaboravljamo koliko smo važni u njihovim malim životima.

Počela sam se pripremati za taj korak tjedan dana ranije. Preklinjala sam i molila jednu od naših čudesnih učiteljica na zamjeni koju učenici poznaju da preuzme moj razred. Unatoč tome, provela sam mnogo vremena sastavljajući temeljiti plan za dvojicu mojih učenika.

Iako su dva dana prošla bez mnogo izazova, posljedice mog izostanka ipak su bile iscrpljujuće.

Trebalo mi je dva dana da vratim razred u „našu” rutinu nakon što sam ih bacila u „fleksibilnu”.

Sve ovo govorim kako bismo razmislili o načinima na koje učenicima možemo olakšati svoju odsutnost. Vjerovali ili ne, oni ovise o nama više nego što smo svjesni. Mnogi od njih također trebaju stabilnost koju im pružamo zbog nestabilnosti vlastitog doma.

  • Ovo su tri ideje koje provodim kad moram biti odsutna.

Prvo, ako je moguće, ranije pripremam djecu za moju odsutnost. Čak i odbrojavamo. Pokušavam im što detaljnije dočarati što mogu očekivati dok me nema. Ove sam godine neplanirano bila odsutna samo jedan dan. Moja se učionica pretvorila u cirkus.

Kad sam se vratila, napravila sam plan i očekivanja za ponovni slučaj moje odsutnosti. Odabrala sam dvoje učenika kojima će se ostali učenici moći obratiti bude li potrebe za time.

Drugo, pobrinem se da su moji planovi lekcija i zadatci što detaljniji. Od svoje zamjene ne očekujem poučavanje, ona je zapravo tu da kontrolira razred i pobrine se za sigurnost. Pripremim „paket” za sve učenike s uputama za zamjenu što i kako činiti.

To uključuje i raspored dana s pojašnjenjima kako bi on trebao izgledati. Ne radi se o mikroupravljanju, radim to najviše zbog svojih učenika s posebnim potrebama kako bih sačuvala njihovu rutinu.

Dan prije nego što odem napišem na ploču svoja očekivanja. Kad se vratim, nagrađujem njihovo dobro ponašanje za to vrijeme.

Treće, trudim se učenike ne zamarati činjenicom da me neće biti. Volim držati stvari pod kontrolom i želim da moja učionica funkcionira na određen način. To unosi nervozu mnogim učiteljima na zamjeni, ali to je moja učionica i najbolje okružje za moje učenike. Kad sam odsutna, ne razmišljam o tome što se događa s mojim razredom. Usmjerim se na ono što trenutačno radim, bilo da pomažem članu obitelji, obrazujem se ili se oporavljam od bolesti. Ne mogu ništa učiniti za svoje učenike dok nisam s njima. Oni su potpuno izvan moje kontrole. Za to vrijeme oni nisu moj problem. Pozabavit ću se njima kad se vratim.

  • Koje su vaše strategije i planovi u slučaju vaše odsutnosti?

———————-

NAPOMENA

  • SAD: The Educators Room – obrazovni portal čija je glavna svrha podići svijest o važnosti učitelja u društvu i zalaganje za obrazovne reforme, čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji.
  • Izvor: theeducatorsroom.com