UMJESTO DA UŽIVAJU U UČENJU, UČENICI SE DOSAĐUJU, TJESKOBNI SU I NEZAINTERESIRANI

Kamo je nestao užitak u učenju?

srijeda, 27. veljače 2019.

Znamo da većina djece školu iščekuje s uzbuđenjem i entuzijazmom – pogotovo ako imaju stariju braću ili sestre. Kod neke se djece može javiti tjeskoba, ali njezin je uzrok strah od razdvajanja…

Kamo je nestao užitak u učenju?

… od roditelja ili sigurnosti doma. Ideja da će postati učenici djeci je uzbudljiva. Većina predškolske djece ili učenika prvog razreda strastveno govori o onome što su naučili i radili u školi.

 Budući da je obrazovanje danas opterećeno standardiziranim testiranjima te financijskom stabilnošću škola, dva faktora negativno utječu na raspoloženje učenika već u drugom ili trećem razredu. Osjeća se, naime, pritisak za akademskim uspjehom koji se može izmjeriti testovima koji mjere tek površno učenje napamet. Uz to, mnogi učitelji ne vjeruju onima koji procjenjuju njihov rad, a sami nikad nisu poučavali.

Neinformirani kritičari mogli bi doći do pogrešne pretpostavke koja kaže – ako se djeca smiju, uključena su u rad u skupinama, kreativno se izražavaju u glazbi, umjetnosti ili plesu, to znači da se ne bave „pravim” ili važnim akademskim radom. Učitelji su stoga pod pritiskom obavljati svoj posao na tradicionalan, suhoparan način, bez inovacije i kreativnosti. Takve tihe učionice nadležnima koji prolaze kraj njih daju lažni osjećaj sigurnosti, jer smatraju da disciplina i red pretpostavljaju „pravo” učenje.

Međutim, istina je sasvim suprotna – kad iz učionice izbacimo užitak i udobnost te ih zamijenimo homogenošću, a spontanost usklađenošću, tad se učenici udaljuju od učinkovitog procesuiranja informacija i spremanja tih informacija u dugoročno pamćenje.

Ono dobijemo jesu učionice u kojima se učenici dosađuju, tjeskobni su i nezainteresirani umjesto da uživaju u učenju. Stoga im učenje ne potiče osjećaj ugode i postaju obeshrabreni, otuđeni, prestrašeni i naposljetku imaju negativan osjećaj o školi te gube užitak koji su nekoć osjećali za učenje otkrivanjem.

Povezanost i tehnologija, poput simulacije učenja, te novi modeli stjecanja znanja, poput „režiranog” učenja, tjeskobu mogu zamijeniti užitkom koji pruža samopotaknuto otkrivanje. 

Bez obzira na to koliko duboko bile usađene predrasude o tradicionalnim oblicima učenja u školama i zajednicama, mnogi bi učenici mogli zamrziti učenje ako škole ostanu bez strasti i užitka koje nudi učenje otkrivanjem, uz dašak inovacije i kreativnosti.

 ………….....

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com
  • Photo by rawpixel on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Zašto mozak voli vježbu

Zašto mozak voli vježbu

Isto vrijedi i za ljudski mozak. Pažljivo ponavljanje u našem…

Školski portal: Ovo su najučinkovitije navike učenja

Ovo su najučinkovitije navike učenja

1) VJEŽBANJE VRAĆANJA INFORMACIJA Vježbanje vraćanja informacija jest prisjećanje informacija…

Školski portal: Vještine i kvalitete koje možemo naučiti od svojih učenika

Vještine i kvalitete koje možemo naučiti od svojih učenika

„Živi i uči”, rado podsjećaju učitelji. I sami bi se…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književni susret na dar budućim prvašićima

Književni susret na dar budućim prvašićima

… svake godine za svoje polaznike…

Školski portal: Kad dica govore čakavicu onda su svima srca puna

Kad dica govore čakavicu onda su svima srca puna

… Splitsko-dalmatinske županije, a među njima…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…