Jučer-danas-sutra
UMJESTO DA UŽIVAJU U UČENJU, UČENICI SE DOSAĐUJU, TJESKOBNI SU I NEZAINTERESIRANI
Kamo je nestao užitak u učenju?
objavljeno: 27. veljače 2019.

… od roditelja ili sigurnosti doma. Ideja da će postati učenici djeci je uzbudljiva. Većina predškolske djece ili učenika prvog razreda strastveno govori o onome što su naučili i radili u školi.

 Budući da je obrazovanje danas opterećeno standardiziranim testiranjima te financijskom stabilnošću škola, dva faktora negativno utječu na raspoloženje učenika već u drugom ili trećem razredu. Osjeća se, naime, pritisak za akademskim uspjehom koji se može izmjeriti testovima koji mjere tek površno učenje napamet. Uz to, mnogi učitelji ne vjeruju onima koji procjenjuju njihov rad, a sami nikad nisu poučavali.

Neinformirani kritičari mogli bi doći do pogrešne pretpostavke koja kaže – ako se djeca smiju, uključena su u rad u skupinama, kreativno se izražavaju u glazbi, umjetnosti ili plesu, to znači da se ne bave „pravim” ili važnim akademskim radom. Učitelji su stoga pod pritiskom obavljati svoj posao na tradicionalan, suhoparan način, bez inovacije i kreativnosti. Takve tihe učionice nadležnima koji prolaze kraj njih daju lažni osjećaj sigurnosti, jer smatraju da disciplina i red pretpostavljaju „pravo” učenje.

Međutim, istina je sasvim suprotna – kad iz učionice izbacimo užitak i udobnost te ih zamijenimo homogenošću, a spontanost usklađenošću, tad se učenici udaljuju od učinkovitog procesuiranja informacija i spremanja tih informacija u dugoročno pamćenje.

Ono dobijemo jesu učionice u kojima se učenici dosađuju, tjeskobni su i nezainteresirani umjesto da uživaju u učenju. Stoga im učenje ne potiče osjećaj ugode i postaju obeshrabreni, otuđeni, prestrašeni i naposljetku imaju negativan osjećaj o školi te gube užitak koji su nekoć osjećali za učenje otkrivanjem.

Povezanost i tehnologija, poput simulacije učenja, te novi modeli stjecanja znanja, poput „režiranog” učenja, tjeskobu mogu zamijeniti užitkom koji pruža samopotaknuto otkrivanje. 

Bez obzira na to koliko duboko bile usađene predrasude o tradicionalnim oblicima učenja u školama i zajednicama, mnogi bi učenici mogli zamrziti učenje ako škole ostanu bez strasti i užitka koje nudi učenje otkrivanjem, uz dašak inovacije i kreativnosti.

 ……………..

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com
  • Photo by rawpixel on Unsplash