Školstvo u medijima
JA TAKO MISLIM
Preventivno pomagati i djeci i roditeljima
objavljeno: 22. veljače 2019.

Školski preventivni programi (ŠPP) obuhvaćaju aktivnosti koje realiziramo tijekom odgojno-obrazovnog procesa radi osposobljavanja učenika za samo zaštitno djelovanje. Kako bismo bili sigurni u kvalitetu aktivnosti koje se provode, trebamo ih redovito evaluirati i analizirati. Kvalitetna analiza pokazat će nam jesu li provedene aktivnosti ŠPP-a bile uspješne i dati nam smjernice za daljnji rad.

Tu se vraćamo na početak školske godine, odnosno planiranje aktivnosti ŠPP-a, gdje je posebno važna suradnja učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja.

Upravo je kod planiranja važno osvijestiti što nam treba, što možemo sami i kad ćemo prihvatiti programe vanjskih suradnika i udruga. Te ćemo podatke dobiti suradnjom s učiteljima, roditeljima i učenicima, saznat ćemo s kojim se izazovima i rizicima oni susreću te prema tome usmjeriti svoje aktivnosti.

Ako preventivne programe i aktivnosti biramo samo prema onome što je trenutačno aktualno i zato što nam ih je netko ponudio, usmjerit ćemo se na aktivnosti koje nisu prioritetne za našu školu.

 

Piše Ivana VIDOVIĆ, pedagoginja mentorica, OŠ Domovinske zahvalnosti, Knin

……………..

Zbog toga svaka škola treba planirati programe prema svojim posebnostima i potrebama. Provedbom takvih programa odgovorit ćemo na izazove s kojima se učenici susreću i pravodobno djelovati.

Učitelji se često osjećaju nekompetentno za provođenje preventivnih aktivnosti, no škola ih u tome mora osnažiti i pružiti odgovarajuća znanja i vještine. Trebamo stvarati ozračje koje će pružati osjećaj sigurnosti i potpore.

U takvom okruženju roditelji će potražiti pomoć i savjet, jer znaju da će im učitelj ili stručni suradnik biti partner u suzbijanju rizičnih ponašanja, a to su najčešće poremećaji u ponašanju, učenju, korištenje društvenim mrežama te pušenje.

Često treba osvijestiti roditelje kako je u redu potražiti pomoć i kako to ne znači da su oni loši roditelji.

Također se pokazalo učinkovito kad učenici educiraju druge učenike kroz vijeće učenika, školske projekte, satove razrednika i vršnjačke potpore, uz pomoć i pripremu učitelja.

Katkad će se učenik prije obratiti za pomoć svom vršnjaku, a on će ga saslušati i ohrabriti da zatraži pomoć odrasle osobe.

 Često nam se javljaju razne udruge koje nude svoje preventivne aktivnosti.

Kad škola osvijesti što joj je važno i na čemu treba preventivno raditi, izabrat će one vanjske suradnike koji svojim programima mogu proširiti aktivnosti škole, ali nikako birati vanjske suradnike koji će raditi umjesto učitelja i stručnih suradnika.

Kvalitetan preventivni program odgovara na potrebe i posebnosti škole, educira učenike, učitelje i roditelje, osnažuje nas i nudi jasnu viziju onoga što želimo postići i kako ćemo do toga doći. [ IZ DRUGIH MEDIJA |  Školske novine | Piše Ivana VIDOVIĆ, pedagoginja mentorica, OŠ Domovinske zahvalnosti, Knin ]